Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Az az indexkép így nem oké szerintem. Az a kép talán Blues and Bullets tippre.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    Jó pár reális (Newtoni és Kepleri) fizikával rendelkező játék? Hmm... Mostanában a Kerbal Space Program ilyen, meg... Meg más nincs. Anno domini az Independence-War (I-War) két része volt ilyen. Mi más volt még? :F

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • opr

    veterán

    Húúú, ez most nagyon tetszik, anno a freespace szériába is teljesen bele voltam bolondulva, de azóta nem találtam neki méltó utódot (vagy nem indult el az akkori gépemen, azóta meg elfelejtettem :DDD), de ez most nagyon ígéretesnek hangzik!

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • davidsone

    addikt

    nem szeretem az űrlövöldét de ezt pötyögtetném...

    ...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

  • Trevize1987

    aktív tag

    Úgy számolok, hogy ezzel fogok játszani a Star Citizen-ig :)

    Amúgy a Galaxy on Fire mobilra egészen fantasztikus Freelancer koppintás volt, nagyon sokáig letudott kötni az első, de főleg a második része.

    Ezt ahogy nézem jobb grafikával sikerült átörökíteni az új játékba. Szóval ez egy biztos vétel a jelenlegi 25 euroért.

    Megjelenési dátum még mindig nincs hivatalosan ugye?

  • atike

    nagyúr

    Ez tényleg durva lenne VR-ben... :) Engem megvettek kilóra, nagyon tetszik - bár néhol túl csilli-villi... :)

  • Di Natale

    aktív tag

    Az első GIF képen olyan mintha szeparatista (Star Wars) hajók érkeznének a hiperűrből.

  • Fred23

    nagyúr

    válasz Trevize1987 #5 üzenetére

    Tudtommal még nincs megjelenési dátum, de legalább bele tudnak még tuszkolni egy kis tartalmat.

    Itt van amúgy a topikja, én már 2015-ben felfedeztem ezt a játékot, és pont abból kiindulva, amit Te is írtál: "a Galaxy on Fire mobilra egészen fantasztikus Freelancer koppintás volt". Miután Androidon és Windowson is kijátszottam a GoF2-t, megnéztem, mibe fogott ez a csapat, és megtaláltam az EVERSPACE-t.

    A Star Citizen meg életem eddigi legjobb játéka lehetne, de nem bírom lenyelni benne az elavult, fantáziátlan jövőképét. Nem reális, nem hiteles számomra az a jövő, amit benne látok, és ez annyira zavar, hogy valszeg nem fogom megvenni -a lehető legnagyobb sajnálatomra egyébként. :( Ha esetleg végül lesznek benne olyasmi cyborgok, mint pl. a Deus Ex-ben, illetve a hajók is alkalmazkodnak kissé egy valóban sok szempontból futurisztikus világhoz és embercyborgképhez, már megváltozna a véleményem. Sajnos attól tartok, hogy CR víziói megragadtak a 20. században; egyszerűen számomra hiteltelen, amit adni tud, még akkor is, ha nagyon tetszik amúgy, és le tud nyűgözni. Bosszantó, na...

    [ Szerkesztve ]

  • davidsone

    addikt

    válasz atike #6 üzenetére

    ...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

  • TTTotya

    senior tag

    Nem vagyok oda a stílusért, bár gyerekkoromban PC-n szerettem, de ez most felkeltette a figyelmemet.

  • cheatergs

    senior tag

    válasz Fred23 #8 üzenetére

    Vsz az összes ilyen space FPS-TPS (velük együtt a sci-fi filmek) leragadt a XX.sz.-ban a dogfight koncepciójával.
    Évtizedek óta senki nem hajlandó újragondolni az űrhajókat, a szerepüket, a méretüket, így amíg ez meg nem történik, addig mindegyik egy tucatjáték részemről.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig minden mindegy

  • Cifu

    nagyúr

    válasz cheatergs #12 üzenetére

    Noha tökéletesen egyetértek veled, azért szerintem nézz rá az Independence-War-ra (I-War). 1997-es játék, természetesen a "vadászgép"-szerű megvalósításból ők sem törtek ki, de van egy viszonylag tűrhető Newtoni/Kepleri fizika.

    Az biztos, hogy a Star Wars, Battlestar Galactica és a Star Trek sajnos sokat rontott a világűr fizikája és az ottani hadviselés laikus szinten megértésének és bemutatásának...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Fred23

    nagyúr

    válasz cheatergs #12 üzenetére

    Részemről is, viszont máshogy viszonyulok ahhoz, ami <500.000EUR-ból készül el, meg ahhoz, ami >100.000.000EUR-ból fog elkészülni; mások az elvárásaim. Utóbbitól én elvárnám az újragondolást.

    Az Everspace ráadásul nem mutatja a karaktered, így teret enged a képzeletednek. Ha már van fps-nézet, meg saját E/1-es karim, akkor arra én kényes vagyok, és nem érem be kevéssel. Ha le lehet szállni egy űrbázisra, vagy be lehet járni egy űrhajót, akkor azokra is kényes vagyok. Ha nem teljesülhetnek legalább nagyjából az elvárásaim, akkor inkább kihagyom a játékot. Valahol pont a futurisztikus alap sikkad el, azt teszik nevetségessé ezekkel a 20. századi, gagyi elképzeléseikkel a játéktervezők. Basszus, ha van 100 millió EUR egy játékra, minimum szánjanak néhány napot a játékbeli jövőkép részletes, logikus, korrekt kidolgozására; ha nem megy, fizessenek valakiknek, akik felmérik, milyen irányokba halad a világ, milyen technológiák jöhetnek, nyernek tért, stb. Csapjanak le néhány érdekesebb, elképzelhető dologra, és dolgozzák ki újszerűen, de logikusan! Félelmetes, hogy mennyire a múlt hagyományai uralják a legtöbb futurisztikus játékot! Szomorú, hogy ez mégis megfelel az embereknek, és alig adnak hangot a csalódottságuknak. A legalapabb koncepció hibás, elavult, de keveseket érdekel.

  • Shing

    őstag

    válasz cheatergs #12 üzenetére

    Senki? Szerintem az Eve online pont olyan amiről te beszélsz... én nem játszottam vele, de ott nem éppen dogfightolás van kicsi hajókkal és max 10x nagyobb verziókkal. Hanem hatalmas különbségek vannak. A hajóknak is megvan a szerepük, stb.

  • pomorski

    őstag

    Az űrhajózás sohasem érdekelt, de ezt lehet, hogy ki fogom próbálni majd.

  • cheatergs

    senior tag

    válasz Shing #16 üzenetére

    Senki.

    Az EVE-ben nagy hajók lövik egymást. Néhány km-ről, mint a századfordulón.

    Am pont az EVE az, amivel játszanék, ha ftp lenne.

    Az imént Fred23 több részletbe is belement, h miért unalmas a sci-fi kategória manapság mind játék, mind film szinten.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig minden mindegy

  • utas666

    tag

    válasz Cifu #2 üzenetére

    Itt van pl. a pioneer, itt elég gyorsan kipróbálhatod, hogy milyen nehézségek adódnak, ha valós fizika mellett, speed limit nélkül akarunk jó öreg ww2-ős Shoot 'em up-ot csinálni.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz VIC20 #15 üzenetére

    @VIC20: Fizikában van némi köze a realitásokhoz, de a fegyverek hatótávolsága roppant vicces...

    @Shing: Az EVE-online nem Newtoni / Kepleri fizikát használ. Abból a szempontból majdnem jó, hogy ott akár 200km-ről is lehet lőni egymást, de sajnos 200km-nél messzebbről már nem igazán.

    @utas666: Hmm... érdekes, de még picit kiforratlan.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Fred23 #14 üzenetére

    De ez az Everspace miben különbözik az általad is kifejtett, XX. sz.-i technológiát és hadviselést a jövőbe kivetítő játékoktól? Ez is pont u. olyannak tűnik a videó alapján; repked a vadászgép, oszt' puttyogtatja a kisebb-nagyobb ellenfeleket. Ettől még lehet jó játék, de nem látom miben különbözik ez pl. a Star Citizenben látottaktól (technológia szempontjából)? Ha az idegesített, ez miért nem? Nem kötekedni akarok, csak tényleg nem értem.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Fred23

    nagyúr

    válasz GypsFulvus2 #22 üzenetére

    Teljesen igazad van, alig van eltérés a kettő között. Pár apróságban jobb számomra csak az Everspace, viszont fordítva is működik, nem véletlen, hogy annyira vonz a Star Citizen is. A hozzáállásom viszont más a két játékhoz; kevesebb elvárásom van az Everspace felé. Nem veszem annyira komolyan. Olyan túlkoros felnőttnek való gyerekjátéknak tartom, a jobbik fajtából persze. Fél millió EUR van benne, hát mit is várjon az ember?! Más tészta a Star Citizen. Amekkora összegből az készül, számomra elviselhetetlen a végeredmény, tudom, hogy nem kéne, de szinte tragédiaként élem meg, hogy ennyire nem éltek a benne rejlő lehetőségekkel. Azt látom, hogy a csillogó felszín alatt nincs elég minőségi ötlet, minőségi gondolat, nincs benne semmi tartalmi potencia; és még a csillogó vázon is látszik, hogy akik tervezték, nincsenek képben arról, mi várható a 21. században, meg még messzebb. Persze, nagyon távoli jóslások meglehetősen pontatlanok tudnak lenni, ezt belátom, de vannak alapvető dolgok, amik 100-200-300 év múlva már nem lesznek valszeg különlegesek, ám ma még kevés ember fejében fordulnak meg lehetőségekként -és CR nincs szerintem azok között, akiknek ilyen vízióik lennének.

    Az 'ember' fogalma is megváltozhat a jövőben, cyborgok lehetünk, vagy olyasmik, amire ma még szavakat se nagyon találnánk. 500 év múlva majd egy hús-vér ember vezeti botkormánnyal meg kapcsolókkal a teret meghajlító (vagy bármi egyéb futurisztikus megoldás) űrhajót?!: ne már! Az 'ember' fogalmát mi töltjük fel tartalommal, lehet, 2-300 év, és emberek lesznek olyan testekben, amiknek a mai értelemben vett kezük vagy lábuk se lesz; de pl. annál inkább nem is egy vezeték nélküli technológia lesz beléjük/belénk integrálva, meg egyéb technikai eszközök, és az agyunkra, illetve az akkor agynak nevezett genetikailag és chipekkel felturbózott valaminek olyan képességei és érzetei lesznek, amik jelenleg elérhetetlenek számunkra. Lehet az is, hogy sok 'ember' túl körülményesnek fogja tartani a biológiai testet, és megszabadul tőle, ha például olyan helyeken akar élni, mint az űr. Ilyesmikről órákig lehetne gépelődni. A lényeg számomra: a Star Citizen jövőképe egy 0, és ez nagyon zavar. Az Everspace jövőképéről még keveset tudni, de bizonyos dolgok legalább nincsenek benne -sajnos a hiány is lehet érték-, és nem is készül csúcsjátéknak, akár mobilra is kijöhet még olyan apró, délutáni kis szórakozásnak, amiben ne is keressünk túl sok értelmet.

    De persze ez csak 1 vélemény.

    [ Szerkesztve ]

  • Trevize1987

    aktív tag

    válasz Fred23 #23 üzenetére

    Értem a gondolatmenetedet, de szerintem ha nagyon elvonatkoztatnának a jelenlegi civilizációtól és dolgok működésétől, lehet nem vennék meg. Így azt gondolom, hogy ha Roberts tudna is újítani, egyszerűen nem meri megtenni. Amúgy is kényes téma, hogy mi lesz az SC-vel, pont a pénz miatt amit említettél. Én várom mindkettőt, még egyelőre nincs olyan információ ami eltántorított volna egyiktől vagy másiktól.

  • Fred23

    nagyúr

    válasz Trevize1987 #24 üzenetére

    "ha nagyon elvonatkoztatnának a jelenlegi civilizációtól és dolgok működésétől, lehet nem vennék meg"

    Ez egy nagyon fontos kérdés, én is ezen gondolkodtam egyébként tegnap este. Biztosan sokan elutasítanák, ha nagyon idegennek éreznék, viszont lehetne bele akár apróságokkal is olyan intim, "hozzád tartozó" légkört hozni, ami a legtöbb embernek segítene abban, hogy otthonosabban érezze magát. A Deus Ex is sikerjáték lett, pedig 2000-ben még viszonylag furcsa volt; de jól meg tudták oldani azt, hogy ne tartsák az emberek teljesen idegennek a világát.

    Ha egy futurisztikus játék pl. úgy kezdődne, hogy te rakhatod össze a karaktered emberi és gépi "alkatrészekből" a rendelkezésedre álló kezdő kreditből, ez a világhoz szoktatás és a sokféle igény kielégítésére is alkalmas volna. A játék világa meg gazdagabb lehetne. Az egyes testekhez aztán meg lehetne különféle űrhajó; lehetnének olyan űrhajók is, amik csak x típusú testet tudnak fogadni.

    Egyszer gyerekként azt álmodtam, hogy egy kb. 30-35 centis űrhajó vagyok, és élveztem; engem könnyen el tud varázsolni egy futurisztikus világ. Viszont azt látom, hogy ha túl sok ember kattan rá egy ilyen témájú játékra, és mindenkinek meg akarnak felelni, az nehezen fog összejönni, vagy inkább sehogy. Ahogy látom, a többségnek való megfelelés elviszi a legtöbb játékot a tartalmi-gondolati alapok mélyítésétől, és marad a csillogó, torz váz. Szerintem gyönyörű lesz a Star Citizen, csak éppen a gondolati tartalom lesz benne vérlázítóan kevés és elmaradott, lapos, 20. századi. Az Everspace meg csak egy kis délutáni szórakozás; jó sok szempontból, de beláthatjuk, hogy nem fogja megváltani a világot; csak míg 500k EUR-ból ez így természetes is, a SC esetén azért én fenn és ki is tudok akadni.

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Fred23 #23 üzenetére

    Értem. Sok szempontból igazad van, azonban azt hiszem olyan dolgokat kérsz számon a SC-en, amelyeket sosem ígért. Az biztos, hogy CR nincs azok között, akiknek ilyen vízióik lennének. Nem is akart soha ilyen játékot készíteni; az egész projectje egy új, modern motorral készülő Wing Commander-nek indult. Most sem több, mint egy programozási - játékkészítési szempontból forradalmi Wing Comander + Freelancer + űr-FPS. Tartalom szempontjából abszolut konzervatív: hús-vér ember botkormánnyal. A SC esetében a rengeteg pénzt nem a forradalmi jövőkép kidolgozására, hanem a motor szinte teljes újraírására használják (már inkább csak nevében Cryengine; 64 bites duplapontosságúra kellett átírni). Illetve olyan játéktechnikákra, amelyek jelenleg példa nélkül állnak: rendkívül összetett irányítási rendszer, smoothless váltás az FPS és az űrhajós dogfight között, 0 grav. harc és EVA, több tucat fős multiplayer hajók egymás közötti harca, mindez real time, time-warp nélküli szerverekkel, instance-ok közötti kommunikáció és real time kölcsönhatás, valós méretarányú (!) naprendszerek, procedurálisan generált + custom elemek problémamentes összeépítése stb stb. Ezek olyan óriási programozási - játékmechanikai kihívások, amelyekbe egyetlen nagy játékkiadó sem mert eddig belevágni.
    Nem hiszem, hogy pár tízezer embernnél többnek el lehetne adni egy pl. olyan játékot, amely arról szólna, hogy te egy hipertechnikával felszerelt űrhajó Vezérlő Elméje vagy (mint amilyenek pl. a Iain M. Banks könyvekben vannak), és az a dolgod, hogy virtuóz térhajlító manővereket számítgass, meg csillagok fotoszférájában rejtőzz a túlerőben lévő ellenség elől, majd mindezek végrehajtása után fényévek tucatjairól semmisítsd meg az elleséget mondjuk müon-sugárzás segítségével. Nehéz elképzelni, hogyan lehetne egy "reális" jövőképből szórakoztató játékot gyártani a ma emberének. Meg egyáltalán, amit mi most elképzelünk (AI, cyber tecnika, makro- és nano-augmentáció, génmanipuláció stb.) talán u. olyan mókásak lesznek a jövő embereinek, mint nekünk a XIX. sz. végéről származó francia rajzok, amelyek a XX. sz. végének technikáit próbálták megjósolni. Sőt, a legnagyobb valószínűsége egy ilyen jövőnek van. ;]

    Hogy On is legyek; korábban még nem hallottam erről az Everspace-ről, de nem tűnik rossznak; főleg, ha tényleg ilyen kevés pénzből csinálták. Nekem egy kicsit túlságosan sok benne a csili-vili effekt, de annyi baj legyen. Az Elite, meg a SC, úgy tűnik, mégiscsak megmozgatták az űrhajós játékok évtizedek óta tetszhalott piacát.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • Fred23

    nagyúr

    válasz GypsFulvus2 #26 üzenetére

    " Tartalom szempontjából abszolut konzervatív" -túl van tárgyalva már, de igen, szerintem ez a fő baj a legtöbb futurisztikus űrjátékkal. Nekem az a "reális" jövőkép hiányzik, ami viszont tényleg meglehetősen bizonytalan. (Ez viszont szerencse is, mert nagyob teret enged a játékok világainak. Másrészt viszont ettől még nem kéne halmozni sehol a képtelenebbnél képtelenebb ötleteket és következetlenségeket.) Viszont egy haladóbb, "logikus" tartalmi minimumra mégis nagy szükség lenne szerintem mindenütt, ahol egy csapat a jövőbe megy a játékával, kéne egy irányelv és egy alapvetés, ami szűrőként funkcionál, valamint "reális" tartalmat kreál; hogy legyen a tartalomban is haladás, és ki legyenek szűrve a legnagyobb marhaságok és következetlenságek.

    "túlságosan sok benne a csili-vili effekt" Szerintem is, de játék közben azért valamivel kevesebb van, mint ami a teaser-ekből lejön. :)

    [ Szerkesztve ]

  • pengwin

    addikt

    válasz Cifu #13 üzenetére

    Szerintem azért a BSG egy jóval magasabb szintet képvisel ilyen szemszögből a Star Wars-nál és a Star-Trek-nél.

    (#18) cheatergs
    És az miért lenne jó, hogy több ezer kilométerről lőnék egymást a hajók?
    Ha a realizmus miatt akarjátok, akkor legyen realisztikus a lövedékek célba érkezéséhez szükséges idő is. Meg a látótávolság.
    Aztán mindenki nézheti 3 órán át a kipimpelt battlestarját a nagy feketeségben, amíg célba érkeznek a kilőtt lövedékek, amiket az ellenfél az utolsó ~15 percben leszed pontvédelemmel, pajzzsal, manőverezéssel. :)
    Tényleg ellaposodott kicsit a Sci-Fi, játékok meg filmek terén is, de azért nem minden rossz szerintem úgy, ahogy van.

    [ Szerkesztve ]

    Üdv, pengwin

  • cheatergs

    senior tag

    válasz pengwin #28 üzenetére

    Úgy írod, mintha a jövőben kötelező lenne a mai lőporos lövedékekkel meg Star Wars-féle "lézerekkel" lőni.

    Több ezer km?
    Az űrben az igazi lőtávolságokat csillagegységekben kellene mérni; olyan pusztító erőket szabadon engedni, amikhez képest a Cár bomba egy petárda; miközben a sebességek és pontosságok megalázzák a lézert is (precíziós támadás a jövőbemutató). Azokat már jövőbeli fegyvernek nevezném.

    Ekkora távolságok miatt szükséges lenne a kamerakezelés kidolgozása, akárcsak a felsorakoztatható aktív és passzív védelmek, az álcázás, a megelőzés, a kijátszás (fizikai törvények kihasználása, anomáliák az űrben, aszteroidákkal kidobósozni, "űrpor a szembe"; a lista végtelen).
    Ennyifelé, ilyen sebességekre ember nem fog reagálni, így az automatika itt lép érvénybe->kuka a több emberes, hangsebességű parancsnoki lánc, ergo a "híd" fogalma.

    Ilyen körülmények között a közelharcnak sincs létjogosultsága, és végre eltűnhetne, mint vsz az egyik legmaradibb és -hiteltelenebb elem.

    De ha ennyire nem akarunk elrugaszkodni, akk lehet egészen másfelé venni az irányt. Manapság terjednek az "okos"-cuccok, akk reagáljanak arra a készítők "okos"-fegyverekkel!
    V legyenek távirányításúak a hajók/lövedékek, mert az is egy mai trend.
    V ott a VR, onnan meg pár lépés a gondolatolvasó szkenner, és máris azzal lehet irányítani egy kényelmes szobából a fénynapokra robotoló hajót mindenféle fizikai kezelőfelület (és élet kockáztatása) nélkül.

    Én tudatlan proliként szoktam efféle futurisztikus fegyókon és járműveken filózni, és tök jókat lehet kiagyalni. Akk elhigyjem, h ez a játékkészítő cégeknek meg sci-fi-esztétáknak nem megy?
    Persze, h nem hiszem, csak tudom, h a biznisz és a lustaság lenyomja az egészet.

    Gondolkodni kell, próbálkozni, kísérletezni, ok-okozatokat futtatni, mert épp erről szól a kreativitás.
    Ma a sci-fi nem a jövőt, hanem a múltat mutatja.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig minden mindegy

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz cheatergs #29 üzenetére

    "miközben a sebességek és pontosságok megalázzák a lézert is"
    Sebességek? Biztos nem. Jelenleg nem ismert olyan elemi részecske, vagy hatás, amely a fénynél (így a lézernél) nagyobb sebességgel terjed. Az általános relativitáselmélet tézeiset még nem sikerült megcáfolni, és a sötét anyag, a sötét energia felfedezése is várat magára. Talán örökre, mert ezek esetleg nem is léteznek. Még a gravitációs hullámok sem terjednek gyorsabban a fénynél (és a gravitonokat sem fedezték még fel). Egyedül a quantum entanglement effektus (elnézést, a magyar elnevezését nem ismerem) mutatat túl az einsteini fizika határain; ez az egyetlen olyan ismert és (többé-kevésbé) bizonyított fizikai jelenség, amely "távolható", és kijátssza a fotonok sebessége adta korlátokat. Szélsőséges esetben még az is lehet, hogy a fény fölötti sebesség elérése, illetve a fénysebesség "kijátszása" a féerglyukak és társaik segítségével csak a képzeletben léteznek, és a fénysebesség korlátait soha senki nem törheti át az Univerzumban. Ez elég xar lenne, hiszen így a néhány tucat fényévnél nagyobb távolságok megtétele csakis generációs űrhajók segítségével lenne lehetséges, és nemhogy a galaxisközi, hanem egy tekintélyesebb galaxisbeli utazás is lehetetlen lenne.

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

  • cheatergs

    senior tag

    válasz GypsFulvus2 #30 üzenetére

    "Jelenleg..."
    Miről szól a tudományos fantasztikum?
    Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig minden mindegy

  • pengwin

    addikt

    válasz cheatergs #31 üzenetére

    "Miről szól a tudományos fantasztikum?"
    Hogy a jelenlegi ismereteink és sejtéseink alapján egy többé-kevésbé reális jövőképet alkotunk.
    Ha elrugaszkodsz a tudomány jelenlegi legvadabb, de még igaznak tűnő elképzeléseitől, az már nem tudományos lesz, hanem mágikus... Attól, hogy tudományos maszlaggal magyarázzák, attól nem lesz az.

    Üdv, pengwin

  • utas666

    tag

    válasz cheatergs #29 üzenetére

    Én kísérletezgetek ilyesmivel, az opensource Starshatter motorháztetője alatt turkálva, itt max olyan 1 fénymásodperces méreteket lehet lefedni (32bites ábrázolás). Most olyan 3000km nél tartok lőtávban, amit az korlátoz, hogy egy 1 fokozatú rakéta max 5km/s deltaV-t tud, amit ilyen távolságból egy 1G gyorsulású nagy hajó (ha több lenne esetleg összeroppan a saját súlya alatt) már le tud hagyni. Itt igazából nem is a lőtáv a lényeges hanem a repülési idő. Gyorsítóval kilött lövedékeket 30km/s-ig próbáltam, ezeket még 1000km ről ki lehet cselezni, de ez az AI és az össztűz függvénye is lehet. Kérdéses hogy ezekben milyen rakéta meghajtás az, ami túlélné a kezdeti gyorsulást, de kisebb sebességeknél a kezdeti deltaV-t ilyen praktikákal is lehet növelni és akkor több marad a későbbi manőverezésre. Több fokozatú rakétánál adódik, hogy a kezdő fokozat legyen maga egy nagy deltaV-vel rendelkező űrhajó, mondjuk olyasmi, mint amik a fentebb linkelt Pioneer játékban vannak pár 10t tömeggel, 10-20G gyorsulású plazma meghajtással. Ezek már nagyon kellemetlen helyzetet tudnak kialakítani, mert pár 10km/s- nél szétszórhatnak egy csómó apró manőverező lövedéket, de akár kamikaze stílusba is nyomhatják, nincs az a sok mannapontos pajzs ami ezt kibírná, ez kb. meg is pecsételi a komoly gyorsulásra képtelen nagy hajók és bázisok sorsát. A jövőben a mikrofluadika vívmányait felhasználva akár egészen kis méretű rakéták is lehetségesek (párhuzamosan rengeteg um-es reakciós kamra), olcsó tömeggyártásban és a deltaV, max gyorsulás értékek sem kőbe vésettek.

    Lézer fegyvereknél és más részecske nyaláboknál problémás a diffrakció miatti nyaláb tágulás. Nagy kilépő tükör kell, ami a távolban kellően kis foltra fókuszál, ezért most még ezeket is csak max 1000km-es távon teszteltem a játék mechanika szempontjából. Ezeket amúgy nem látni a légüres térben, ha csak nem valami 'egzotikus' részecske (anti anyag?) és nem történik közben valamilyen bomlási folyamat. Plazma fegyverek hatása gyk. megegyezhetne a rakéta hajtómű nyalábjának hatásával. Egy közeledő lövedékbe meghibásodást okozhat, egy rakéta esetleg fel is robbanhat, de nem fog kellő impulzust átadni, hogy eltérítse. Az erős ionizáló sugárzás az élet és az elektronikák kioltására is alkalmas.

Új hozzászólás Aktív témák