- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- YouTube
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- TP-LINK routerek
- Milyen switch-et vegyek?
- Aliexpress tapasztalatok
- Linux - haladóknak
- Windows 8 / 8.1
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
hajbel
addikt
válasz paprobert #32 üzenetére
4K-ban milyen processzorlimit volt?
(#33) GeryFlash: Az idei navi lesz a ps5-ben, ahogy mindig is a gpu-t fejlesztették először, majd azt integrálták a chipsetbe később. Eddig ez mindig így volt. A pletykák és a devkit is erre utal. Hogy küldhetnének devkitet valamiből ha az valami rejtélyes csoda módon majd +60%-os teljesítményt fog elérni valamikor a jövőben? Mennyi idő lenne még azt pont chipsetbe integrálni és legyártani?
[ Szerkesztve ]
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Shing
őstag
válasz paprobert #32 üzenetére
"A PC-n olyan pokoljárás lesz CPU limit szempontjából, hogy a jó isten se lesz képes futtatni az új címeket az új paradigma szerint felépített motorok miatt."
Haha. Nem tudom, hogy mit fognak azok a PC-sek mondani akik szerint most magas a gépigény. Jelenleg egy másod generációs i5-i7 proci (konzolok előtt jelentek meg) kiszolgálnak tökéletesen. Következő generációban úgy lehet majd procit frissítgetni ahogy most GPU-t.
A 144Hz is csak azért lett trendi mert low grafikán, alacsony proci igények mellett simán elérhető lett. Viszont 16 Zen2-es szálra optimalizált konzol játéknál... hát sok szerencsét az eléréséhez.[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
válasz paprobert #32 üzenetére
Ez sem így van, a konzolra most bejövő CPU többlet el fog menni a 60FPS-re, semmi féle krízis nem lesz desktop cpu oldalon, nyílván kelleni fog a 8 mag szóval aki mostanában vagy jövőben 4-6 magos intelt vagy amdt vesz az ráfaragott, de ennyi.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
bear_
aktív tag
válasz paprobert #32 üzenetére
Már egy párszor le lett írva, hogy a konzolokban a CPU-t fizikai és AI számításokra és feladatütemezésre használják, ellentétben a pcvel, ahol directx kódot is fordít, ami elviszi a számítási teljesítmény nagy részét. Mivel a konzolokon közvetlen elérés van a kód és a GPU között, ezért nem is kell bele erős CPU. Ezért kerültek azok a harmatgyenge CPU magok a jelenlegi konzolokba.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #155 üzenetére
Nem amellett érvelek. De, számít. Csak nem annyit és nem úgy, ahogy satz18 írja. Az úgy ahogy leírta("Szóval a 60 fpshez nem erős GPU hanem CPU kell. A GPU az a magas felbontáshoz kell") nettó baromság, csak eddig próbáltam udvarias lenni.
Aki ilyet leír, annak nyilvánvalóan nem sok fogalma van a következőkről: CPU limit, GPU limit, vegyeslimit, grafikus API-k, low level API(hogy, hogy nem, a DX12-ből és a Vulcan-ból is látszik, hogy épp a CPU-limitet csökkentik); arról, hogy mennyire más konkrét HW-re fejleszteni random helyett, és arról, mennyire fontos(vagy nem) egyes játéktípusokban az fps érték.
Linkelgeti a DF videót, csak épp a DF az egy eléggé dilettáns banda számháborúra kihegyezve, na meg arra, hogy nagyítóval észrevegyék a checkerboard renderinget az AC Origins-ban. Számomra nem(sem) relevánsak.Nézzetek Otherside-ot, ott hozzáértő(ex AAA játékfejlesztő) elmagyarázza, hogy működnek ezek. Akartam linkelni hozzá videót timestamppel, de van belőle 25+ óra, és nem ért annyit az egész vita, hogy kikeressem.
(#156) GeryFlash: a hardver a legkisebb különbség... többet számít a driver modell(hiánya), az API és legalább annyit, ha nem még többet a játékstúdiók optimalizálása fix felbontásra és framerate-re(legyen az akár 30 vagy 60). A már említett checkerboard rendering vagy egyéb felbontás-skálázás is sokkal szarabbul venné ki magát PC-n, és az se biztos, hogy mozaik hardverrel ugyanolyan jól működne.
Ha lenne erre a célra sok pénzem, akkor sok pénzt tennék rá, hogy PS5 alá is jönnek majd 30 fps-re limitált játékok. Miért? Mert pl. sétaszimulátorhoz vagy a legtöbb single-player RPG-hez nincs igazán szükség többre, és az így megspórolt erőforrásokat elhasználhatják extra részletességre vagy fancy effektekre(pl. RT).
És jó eséllyel a PS5-ön a 30 fps az betonstabil 30 lesz, drop nélkül.
Ha csak a számháborúsok(marketing, média, kretén gamerek) bele nem hajszolják őket abba, hogy minden legalább 60 fps legyen, mert csak. Mert attól jobban alszanak, vagy mittomén...Nem mellesleg a nemrég eladott Ryzen 5 1600X-em került annyiba újkorában, mint a szintén újonnan vett PS4Slim-em. Csak a proci, minden más nélkül...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #159 üzenetére
Nincs rendben.
Ismét, ezt írta: "Szóval a 60 fpshez nem erős GPU hanem CPU kell. A GPU az a magas felbontáshoz kell"
Tényszerűen nem igaz.
Ha igaz lenne, nem lenne ennyi(és ez még nem teljes lista) játék, ami sima PS4-en is 60fps-sel fut.Az az érvelésedben a hiba, hogy feltételezed, hogy 60 fps a norma, amitől csak akkor térnek el, ha nagyon muszáj.
Gondolod, hogy minden ilyen játékot lefejlesztettek és leoptimalizáltak 60 fps-re, aztán utána jöttek rá, hogy "ez így ronda, ennél szebbet akarunk, inkább legyen akkor 30 fps", és akkor újratervezés/rajzolás, újraoptimalizálás, stb?
Nekem ez nem tűnik életszerűnek... de valóban, konkrét bizonyítékom nincs, hogy nem így történt.[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #161 üzenetére
"ezzel a CPU komplexitással" - továbbra sem áll vitán felül ez a kijelentés.
És honnan fogod tudni, hogy konkrét esetben az előrelépés a Jaguar vs. Zen2 váltás miatt történt, vagy a GCN2 vs. Navi, esetleg a több RAM vagy az SSD miatt?
De most már csak kikeresem a sok Otherside-ból, hogy Phelan szerint hogy megy ez... remélem, még ma megtalálom.
No, itt van a felbontás/fps/konzolgeneráció témájában 6:56-tól úgy 13:20-ig
Amit igazán keresek, a játékfejlesztős még nincs meg, de remélem az is meglesz és már linkelem is.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #161 üzenetére
Meg is van: ebben a részben 11:25-től megy a téma az AC Origins vs Xbox One X kapcsán, a lényeg 16:00-tól. Egyébként összecseng azzal, amit te is írtál.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.