Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz coolabácsi #6498 üzenetére

    Ha valaki ésszel használja a tuningot, akkor valóban nem jelent számottevő kockázatot a normál 25-ös korláthoz képest, de ha állandóan hajtod 40-el, meg felette, akkor gyorsabban degradálódik az akku is és bizony a motor is. Ezek a motorok nem a sebesség korlát nélküli használatra lettek tervezve, hanem arra, hogy a szoftver kordában tartsa a működését, akár az S-Pedelec esetében is. A sebesség növekedésével nincs arányban például a fogyasztás. Ha mondjuk síkon mész 20-al vagy mész 40-el, akkor a fogyasztása a rendszernek nem kétszer annyi lesz, hanem inkább háromszor vagy négyszer annyi, a megnövekedett légellenállás miatt. Az akkuból ilyenkor nagyon gyorsan veszed ki az energiát ami gyorsabb elhasználódást fog eredményezni. Például emiatt nem terjedt el túlzottan a pedelec országúti bringában, mivel ott az átlagsebesség jóval magasabb mint egy montin és ezáltal a fogyasztás is sokkal nagyobb mint montin, hiába a virsli gumi. Akkora akku kéne egy outira, amekkora rá sem férne a bringára, legalább is esztétikusan. Ahhoz, hogy mondjuk menj 100-150km-t 35-40-es átlaggal. A motor is túlterhelhető, és hamarabb fingik ki a csapágy, kopnak el a belső fogaskerekek. Anno volt Nyon kijelzős Bosch pedelec bringám, ott nagyon szépen kirajzolta a nyomatékgörbét, állandóan padlón volt ha gyorsan mentem, kihasználva a tuningot. Korlátozott üzemmódban közel sem láttam olyan nyomatékgörbét a kijelzőn. 32-35 között van még a biztonságos tartomány, ezt tartósan elviseli a rendszer, különösebb gond nélkül. De ha állandóan 40 környékén megy valaki, meg felette, mondjuk egy városi ingázó, akkor biztosan számolhat a jóval gyorsabb elhasználódással.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák