Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Akasztott #541 üzenetére

    Fizikai számításokat nem végeztem ez ügyben, de az tény, hogy a középmotor kevesebbet fogyaszt mint az agymotor, ez már eleve egy bizonyíték arra, hogy hatékonyabb az erőátvitel. Természetesen vannak nagyon erős agymotorok, mint a cikkben is láthattad, a Stealth boomber-en. Ezek akár sokkal erősebbek is lehetnek mint egy szabvány középmotoros pedelec. Viszont baromi nagy akku kell hozzájuk.
    Nekem volt már jó pár pedelec bringám, és kb kipróbáltam az összes nevesebb gyártó gépeit.
    Én most a szabványos, 250W-os motorokról tudok elsősorban nyilatkozni. A középmotoros sokkal erőteljesebben húz, és mászik fel egy emelkedőre mint az agymotoros. Egyszerűen optimálisabb a súlyelosztás. Ha nem így lenne, akkor a mai napig agymotor lenne minden montiban.
    Egyébként a szabvány 250W-os motor is többet ad le, ha ki van véve a 25km/h-s korlátozás. Akár 350-500W is lehet a csúcsteljesítménye.
    Neked aszfaltra egyáltalán nem létszükség a középmotor, tehát ezen különösebben nincs is mit agonizálni.
    Utólagos építés középmotorra amúgy sem lenne szerencsés, az csak gyári építésben jó.
    Annyi a fontos, hogy az agymotor-t a hátsó kerékbe építsd, ne az elsőbe.
    Az ilyen aliexpress-es motorok teljesítményét szerintem erős fenntartással kell kezelni.
    Repkednek a Wattok meg kiló wattok, hogy aztán ebből mi a valóság, az majd akkor derül ki ha elkezded használni. Én kifejezetten ajánlani csak a neves gyártók modelljeit tudom. Mint pl a Bionx, ha ugye agymotorról beszélünk. Illetve olcsóbb kategóriában a Magyarországon is forgalmazott Apache.
    Persze ez nem jelenti azt, hogy egy aliról rendelt motor nem lehet jó, de ezzel kapcsolatban nem tudok neked tapasztalatokról beszámolni, nagy a minőségbeli szórás az biztos. Utána kell olvasni.

    Ha egy normális gyártótól választasz, akkor szerintem egy 36V-os, szabvány 250W-os rendszer is elviszi a teherbringát. Csak akku legyen elég hozzá.

    Az akkuban a wattóra azt jelenti, hogy 1 óráig képes leadni azt a wattot ami szerepel az aksin. Tehát ha van egy szabvány 250W-os motorod, és rá van kötve egy 500Wh-s akku, akkor elvileg 2 órát tudja hajtani max terhelésen a motort. Ha 1000W-os a motorod, és maxon akarod hajtani, akkor kb fél óra alatt leszív egy 500-as akkut.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák