Új hozzászólás Aktív témák
-
Robert_F
tag
Hello, nem robotpilóta hanem egyfajta átesés elleni védelem ez az MCAS.
Kifejtve Manoeuvring Characteristics Augmentation System... Istenem de szép nevet tudtak neki találni...
(Átesés ugye az a jelenség, amikor az állásszög kritikus értéken túl növekszik és a szárny által termelt felhajtóerö durván lecsökken. Ez sokféle módon létrejöhet: sebesség nagyon lecsökken, durva manöverezés bólintás irányban, egyebek, pl. szélnyírás.)
(Állásszög parasztosan a szárny húrjának - még parasztosabban: a szárnyprofil 'középvonalának' - a 'megfújás' irányával bezárt szöge.)
Kikapcsolt robotpilóta mellett is aktív, a vízszintes vezérsík (lassú) mozgatásával avatkozik be abban az esetben, ha az állásszög meghalad egy bizonyos, a gyártó által meghatározott értéket.
Ilyenkor elkezdi magától állítani a vízszíntes vezérsíkot 'orrot lefelé' irányban, (AND - Apply Nose Down) hogy ezzel megelözze az átesést.
A gond úgy látszik az, hogy nem dokumentálták ezt sehol és a pilóták sem kaptak erröl tájékoztatást.
Úgy olvasom, deaktiválni csak úgy lehet ha a vízszintes vezérsík elektromotoros mozgatását tiltják.
Erre van kapcsoló már a korábbi szérián is: fedeles 'stab trim cutout' a középkonzolon. Ezzel ki lehet iktatni a vezérsík minden elektromos mozgatását és csak kézzel lehet a továbbiakban állítani.
Ami még adalék, hogy hibás állásszög érzékeléskor is aktiválódhat ez a funkció úgy látszik.
A Boeing ezt most csúnyán elxxxxta ha kiderül, hogy az Etióp gép is MCAS-sal kapcsolatos hibák miatt zuhant le...
Gyorstalpaló:
http://www.b737.org.uk/mcas.htm
[ Szerkesztve ]
... minden reggel jusson eszedbe: ... ma van hátralévö életed elsö napja ... anonymous
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- iPhone topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- iOS alkalmazások
- Autós topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- További aktív témák...