Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Apollyon #25 üzenetére

    Végigolvastam a hozzászólásokat kíváncsiságból és szerintem nagyon pozitív dolog, hogy sok embert ennyire érdekel a téma, de csak röviden reagálva laikusabb felvetésekre:

    "A hidrogént is elő kell állítani valamiből. Leginkább a vízből."
    Legkevésbé vízből, azt általános iskolai kémiaórán azért csinálják, mert biztonságos, de nagyüzemben drága. Az ipar a földgázban található metánból (CH4) állít elő hidrogént - ellopjuk a hidrogénatomjait, a maradék szenet pedig oxigénnel lekötve CO2-ként kinyomjuk a légkörbe. Van a folyamatban víz, de nem elektrolízissel állítják elő.

    ...a benzines autó előnyeit és hátrányait:
    (...)
    Pro:"+ hidegben is képes ugyanazt a teljesítményt leadni a motor"

    Ha ennyire brillírozik hidegben, akkor miért is félünk évtizedek óta a hidegben indítástól és miért gyártunk olyan dolgokat, mint hidegindító-spray, motor-előmelegítő vagy téli üzemanyag? Az igazság az, hogy a belsőégésű motor utálja a hideget s az egész, működési hőmérséklet alatti világot (60-80 °C olajhőmérséklet alatt), csak többé-kevésbé tudunk védekezni ezen tulajdonsága ellen. Az elektromos autók akkumulátorainál a legegyszerűbb megoldás az, hogy melegíti a hűtőfolyadékot, mikor érzékeli, hogy a külső hőmérséklet kritikusan alacsony. Ha ezt jól csinálják, minimális hatótáv vesztést okoz.

    "Akkus elektromos autó:
    Kontra:
    (...)
    - az akkutelep élethossza kérdéses, bizonytalan"

    A bizonytalansággal nem tudok vitatkozni, de egyéb felhasználási területek tapasztalataiból viszonylag pontos becslést lehet adni rá. Meghatározhatna a gyártó kötelező 10 éves csereperiódust is, ahogy más alkatrészeknél is van ilyen, de mivel igen drága egységről van szó, sokan lehúzásnak éreznék, ha egyébként 1-2-5-10 további évet mégis kibírna az az akku, s a garancia időn túl valószínűleg senki nem is tartaná be ezt az ajánlást.

    "még mindig egyszerűbb javítani mint a villanymotort és aksit."
    A kefe nélküli villanymotor nem csak hogy gondozásmentes gép, de legalább egy nagyságrenddel alacsonyabb meghibásodási aránnyal bír, mint a belsőégésű társai. Annak az esélye, hogy egy személyautó élettartama alatt pont a hajtó villanymotor fog javításra szorulni minimális. De ha meg is történne, nem vagyok benne biztos, hogy bonyolultabb javítani, mint mondjuk egy repedt blokkot helyrepofozni, kopott vezérműtengelyt újraköszörültetni vagy törött hajtórudat cserélni.
    Az akkumulátor javítása annyiban kimerül, hogy megkeresi a technikus a hibás cellákat (vagy a BMS kapásból megmondja neki melyek azok) és kicseréli őket, nagyon mást nem lehet vele csinálni.

Új hozzászólás Aktív témák