Új hozzászólás Aktív témák

  • Remus389

    veterán

    válasz Dany007 #47 üzenetére

    naiv dolog azt feltetelezni hogy nem akarnanak jobb kapacitasu kompakt meretu aksikat a gyartok

    csak sajnos nem megy

    lehetne pl litium polimeres(ilyen van a modell helicopterembe es szerintem tobb energia van benne mint az azonos meretu telefonom akksijaba), csak sajnos instabil(robbanasveszelyes, es hamar tonkremegy)

    ertsd meg hogy jelenleg nincs jobb akksi, mint amit beletesznek, es kifejleszteni se egyszeru

    Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html

  • Remus389

    veterán

    válasz Rickazoid #41 üzenetére

    persze mintha ez olyan pofonegyszeru lenne, ilyen kis meretben, hosszu elettartammal es stabilitassal

    meg a joval nagyobb meretu csucstechnologias hybrid kocsikba is litiumos akksi van

    de ha ilyen okos vagy miert csapsz fel akksi fejlesztonek es megmondod nekik a frankot

    Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html

  • FoxiestFox

    félisten

    Nekem tetszik. Régen a HTC Universalomhoz is volt ilyen drabális akku, amihez adtak nagyobb hátlapot is.. :DDD
    Valami jó kis kétmagos, nagy akkus, teljes billentyűzetes telefon kéne, MeeGo-val vagy Maemoval, kár hogy sose lesz már ilyesmi :U

  • Dany007

    veterán

    válasz Remus389 #51 üzenetére

    Tudom, direkt írtam ilyen stílusban, kíváncsi voltam ki ugrik rá és mivel...
    Egyszerűen bosszant, hogy dobják ki a nagyobbnál nagyobb kijelzőket, a nagyobbnál nagyobb felbontásokat, közben az akksi meg marad u.a.
    Egyik gyártó sem (talán az Appleről voltak viszont ilyen hírek) foglalkozik eleget az akkumulátorral. Gyakorlatilag 5-10 éve nem változott semmi. Semmi érdemi.
    Anno a 3210-esnek is volt 1200-as akksija. A mostani telefonokhoz is olyan 1400-1500-as akksi jár. Ennyi...

    Szerintem abba kéne hagyni a kijelzőméret növelését meg a felbontás és egyéb dolgok fejlesztését, és szépen mindenkit ráállítani az akksi fejlesztésére, mert lassan már oda jutunk, hogy adott a csúcskészülék ami mindent tud, csak épp használni nem lehet, mert egyetlen napig se bírja. A gyártó meg leszarja, mert a telefont a hatalmas kijelzővel meg felbontással meg HD videofelvétellel és hasonlókkal adja el, akksival nemigazán tudná. Miközben az is egyre égetőbb probléma.

    Pár hónapja volt egy cikk, hogy az Apple dolgozik az akkumulátorok elektronűrűségének növelésén. Hát kíváncsian várom mi lesz belőle.
    Egyébként szerintem azt a 10mm-es vastagságot simán feláldozhatnák annak érdekében, hogy több készülékbe is ilyen - a cikkben említett - 2700mAh-s akksi kerüljön. Na nem azt mondom, hogy legyen 2cm vastag a telefon, de mondjuk egy 1,5-et még eltudnék viselni, plusz egy nap üzemidőért.

    Egyébként a gond ott van, hogy lassan már nincs tovább mit fejleszteni. Hiszen ha még több funkciót, extrát tesznek a telefonba (mondjuk mobil projectort, ami már régóta tervbe van véve), akkor egyszerűen az akkuidő annyira lefog csökkeni, hogy teljesen használhatatlan lesz a telefon.
    Így nemsokára eljutnak majd a gyártók arra a pontra, amikor vagy akku-t fejlesztenek, vagy nem tesznek újdonságokat a telefonba, mert pár órás üzemidővel már senki nem venné meg.

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz Dany007 #54 üzenetére

    Az lesz a megoldás, mint a fegyvereknél: több tárat kell magunkkal vinni. :))
    3-4 akku, és majd adnak egy készüléket a telefon mellé, amivel lehet tölteni a többi akkut is.
    Alig várom már, mikor a telefonokba lesz építve a gyors hibernálás gombnyomásra, akku kipattintása, majd fémes kattanással a másik betöltése, és a készülék máris visszatér a hibernációból ;]

    Telefonálás közben: "Bocsi, tárat kell cserélnem :DDD "

  • Pete55555

    addikt

    válasz Dany007 #54 üzenetére

    Teljes mértékben egyetértek, valahogy én is így képzelem el ezt a dolgot. Értem én, hogy ebben a technológiában már nemsokmindent lehet fejleszteni, de a baj az, hogy nem is fejlesztik egyáltalán, de legalábbis nem eléggé. Ha ebben nincs potenciál keressenek más alternatívát találjanak fel új technológiát. Lassan eljutunk arra a pontra, hogy nem lesz már mit fejleszteni egy okostelefonban. Gyorsabb már nemnagyon lehet, kijelzőméret/pixelsűrűség is már elég nagy, memória szintén, tényleg nem tudom, mi az a dolog, amit tényleg fejleszteni kéne az akkumulátoron kívül.

    ...Szeretem leracsniztatni...

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Dany007 #54 üzenetére

    Abból semmi jó nem fog kisülni, ha a mobilgyártók fognak nekilátni akksit fejleszteni. Nem az ő dolguk, semmilyen jelenlegi tudásuk nicns hozzá. Arra, hogy ezt megtegyék ott vannak a beszállítók, akik ebből élnek. Csak sajnos a fizikát ők sem tudják megszexualizálni, sem a fejlődését a nanotechnológiás dolgoknak felgyorsítani. Ami megint más cégek, egyetemek területe.

    Amúgy annyira tetszik, a focihoz, az autókhoz, az akksikhoz, a politikáthoz mindenki nagoyn ért. Meg a közgadaságtanhoz is. Mindig.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Remus389 #51 üzenetére

    A Sony Ericssonokban is Li-Poly akku van és eddig még egyet sem láttam felrobbanni vagy hamar tönkremenni... :U a mostanim 3 napot elmegy az (általam értelmezett) átlag használat mellett.

    Megjegyzem ha jól tudom valamikor 2004-ben lettek kész az első üzemanyagcellás akkuk telefonokba és már akkor legalább tízszer jobb teljesítményt nyújtottak, mint a mai akkuk, amik lényegében ugyanazok, mint az akkori Li-Ion és Li-Poly akkuk. Kocsikból pedig azért nem látsz üzemanyagcellásokat, mert nincs hozzá kúthálózat. Nem mennél sokra egy kocsival, amit csak egyetlen városban tudsz megtankolni, esetleg egy kamion pótkocsiját kell vontatni, tele metanollal (vagy hidrogénnel, de az sokkal drágább).

    Az egyéb lehetőségekért meg lásd a linkemet. Csak Wikipedia, de van pár érdekesség, amin lehet gondolkodni, hogy miért nem élvez prioritást az ilyen irányú kutatás gyakorlatilag sehol.
    Vegyünk egy egyszerű példát: mennyi idő kellett, hogy az első elektromos repülőgéptől eljussanak emberek a Holdra? 30-40 év? Mennyi idő kellett, hogy eljussanak a Marsra? Ja, hogy a technológia 60 éve létezik, de senki nem szánt rá elegendő összeget, mert vége a világháborúknak és a hidegháborúnak? Pénz, Remusz911, Pénz. Erről van itt szó. Ahol több a pénz, gyorsabb a fejlődés, amire több pénzt költenek, gyorsabban fejlődik, amelyik projektet több pénzzel támogatják, hamarabb készül el. Ma az akkumulátorok sokad rangú projektek, többek közt mert veszélyeztetik az olajkereskedelmet, ami egyben alapja a világot irányító nemzetnek, az USA-nak. Ha valaki piacra dobna egy akkut, amivel a telefonod elfut aktív használat mellett is 3-5 napot, bárki feltehetné, hogy nagyban milyen jó lenne az az akku autókban. Az első autók sem belsőégésű motorosok voltak egyébként, hanem elektromosak, csak az egyébként antiszemita Ford volt olyan kedves és a lehető legrosszabb, de legolcsóbb megoldást dolgozta ki és beetette a népet, hogy ez húdejó lesz. És ez megy ma már mindenhol, minden legyen a lehető legolcsóbban előállítható, nem számít, ha kicsit több időráfordítással és nagyobb anyagi befektetéssel hosszú távon nagyságrendekkel jobban megtérülne, mert a rövidtávú profit a cél. Nem kell itt technológiai akadályokat keresni, mert politikai akadályok vannak csak. És ez az előbbi mondat a lényeg.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • dabadab

    titán

    válasz blueMerle #2 üzenetére

    Ezt mondjuk kb. az összes u.n. okostelefonról el lehet mondani... :(

    DRM is theft

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Rickazoid #58 üzenetére

    Te ezt a sok marhaságot el is hiszed, amit most leírtál? :F

  • Weißturul

    senior tag

    válasz #06658560 #60 üzenetére

    Szerintem nincs ezzel gondd, de nekem volt intelligenciám ahoz, hogy felfogjam a lényegét: a pénz az úr a háznál. Evvel meg is magyarázta miért nem lesznek egy ideig jobb aksik és felhozott még pár példát a dologra. Ennyi. Mi ebben a sületlenség :F :((

    Hass, alkoss, gyarapíts és a Logout fényre derül! | 3dfx rulez | "... úgy szórtad a hedshátokat, mint S3 VGA a hardveresen gyorsított kékhalált" - bacsis | http://bit.ly/tBBPzG <--- Dreamcast topik

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #57 üzenetére

    Nem érted a lényegét annak, amit mondani akartam.
    Nyilván nem arra céloztam, hogy majd a telefon designerek meg a programozókat ültetik be akksit fejleszteni.
    Sőt, teszek rá ki fejleszti a telefonokhoz az akkumulátort. Nem az a lényeg. Felőlem azzal fejlesztetik a gyártók akivel akarják. Az a lényeg, hogy a sok qHD kijelző, meg 3D kijelző fejlesztésére szánt pénzeket költsék az akkumulátor fejlesztésére. Mert arra jóval nagyobb szükség van a közeljövőben.

    És itt konkrétan nincs mit érteni hozzá. Nem a megoldásra tettem javaslatot. 5-10 éve még elképzelni nem tudtunk volna egy qHD felbontást ilyen picike kis kijelzőn, ahogy a mobil 3D-t se tartottuk közeljövőnek.
    Csak arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy ha a továbbiakban is tartani akarják ezt a multimédiás területen történő fejlődést, akkor muszáj lesz az akksival kitalálni valamit, mert lassan eljutunk arra a pontra, ahol a készülék már használhatatlan lesz az extrém rövid üzemidő miatt. És nem kell érteni a technológiához ahhoz, hogy ezt az ember észrevegye.
    Úgyhogy fölösleges belebonyolodni abba, hogy ki szállítja az akksit, meg ki fejleszti, meg melyik cég él meg ebből, mert leszarom és teljesen irreleváns a témával kapcsolatban. Egy a tény, fejleszteni kell. Hogyan meg miként azt oldják meg. Biztos nem lesz egyszerű, de nélküle már nincs továbblépés.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Dany007 #62 üzenetére

    furcsa mód mindig akkor kapják elő a fejlesztéseket amikor már nagyon nagyon kell. és akkor is 2-3 generáció amire tényleg felfuttatják azt amit tud, maximalizálni kell a profitot mindig...

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Azt várom, hogy mikor jönnek a full hd 3D telefonok. Ezt a sok idiótát. :W

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • rainmen

    aktív tag

    Ebay-en vetten plusz aksit a telefonomhoz, még veszek egy olyan fali töltőt, ami az aksit tudja tölteni és kész. Kb. egy Mekis ebéd árából megvan. :D

    Szerk.: mielőtt összeveritek egymást: az aksikat a súlyuk miatt sem lehet sokkal nagyobbra csinálni, mert akkor már nehéz lesz a telefon! ;]

    [ Szerkesztve ]

  • kerasz

    csendes tag

    válasz rainmen #65 üzenetére

    EZ a megoldás jelenleg, én is 2e Ft-ért vettem 3 plussz 1500as aksit, plussz egy töltőt is kaptam hozzá. Teljesen korrekt, talán még jobban is bírják ezek az aksik mint a gyári.
    Egyébként nekem a nexus s-t még nem iskerült egy nap alatt lenulláznom, pedig volt már olyann ap mikor jól megizasztoittam:)
    Hozzáterszem wifiről hazsnálom, 3g és mobilnet ki van kapcsolva, mp3 szerencsére nem fogyaszt olyan sokat.
    Persze lehet mondani, hogy macerás magunkkalvinni a pótaksikat, meg cserélgetni, az se egy elegáns megoldás, de sajnos ennél jobbat jelenleg én nem tudok...

  • Remus389

    veterán

    nekem rendszerint nem szokott lemerülni a telefonom(SGS1, gyári akku), egyszer kétszer előfordult, de akkor már majdnem otthon voltam

    nap végén töltő oszt csá, szerintem nem kell sírni

    a másik az hogy ha 3 napig bírná, biztos többször lemerülne nálam, mert az ember hajlamos nem töltőre dugni este ha még van benne kakaó, aztán napközben lemerül

    így hogy nap végén sír hogy rakjam a töltőre, nincs gond

    Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html

  • Weißturul

    senior tag

    válasz Remus389 #67 üzenetére

    nálam is megy az x8 napközben folytonos 3gvel és max fényerővel. Estére én is mindig feldugom, mert ki tudja mi lesz holnap. Lelhet pl h fél órán át filmezni kell vagy pefojtatok x óra beszélgetést és akkor meg nem biztos hogy hazaérnék vele. Nekem csak egyszer merült le de akkor is aksit kalibráltam :D

    Hass, alkoss, gyarapíts és a Logout fényre derül! | 3dfx rulez | "... úgy szórtad a hedshátokat, mint S3 VGA a hardveresen gyorsított kékhalált" - bacsis | http://bit.ly/tBBPzG <--- Dreamcast topik

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz Weißturul #68 üzenetére

    Én pár óra alatt ki tudom végezni. (N900)
    Visszavett procival és fényerővel megy csak el egy napot.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Rickazoid #58 üzenetére

    "Ma az akkumulátorok sokad rangú projektek, többek közt mert veszélyeztetik az olajkereskedelmet, ami egyben alapja a világot irányító nemzetnek, az USA-nak."

    Még a legtöbb öszeesküvés elmélet film (Ki ölte meg az elektromos autót...) se annyira buta, hogy USAzzon. Az US masszív olajimportőr és irgalmatlan méretű külker deficitet termel magának evvel.

    Ha mondjuk azt irod, oda, hogy Aramco(legnagyobb termelő)/XOM/Sinopec/PetroChina/BP/Rosznyeft... akkor oké, de így... főleg, hogy 2025ben már 55mpgs átlagnak kell USban lennie.

    "Az első autók sem belsőégésű motorosok voltak egyébként, hanem elektromosak, csak az egyébként antiszemita Ford volt olyan kedves és a lehető legrosszabb, de legolcsóbb megoldást dolgozta ki és beetette a népet, hogy ez húdejó lesz."

    Mért lett volna legrosszabb? Tán ha az akkori szinvonal mellett ~5km megtételére képes elektromos autokkal hozakodott volna elő az jobb lett volna?

    Amúgy meg ha olyan nagy lenne a hajtóvadászat nem lenne se Prius, se leaf, se... ehelyett van. Jövőre itt a plug in prius ha olyat vennék nekem napi ritibna kvázi tankolnom se kéne.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dany007

    veterán

    válasz Remus389 #67 üzenetére

    Alaphelyzetben én is leszarom. Pont ezért, mert valahol mindig "megszállok" estére, legtöbbször persze otthon és ott van konnektor.
    Csak mondjuk bizonyos esetekben utazásnál problémás lehet. Egy hosszabb vonatúton (nem belföldre gondolok), ahol az ember 3G-zik, gps-ezik egyszóval használja a telefonját.

    Régen én a 3210-essel megtudtam csinálni, hogy 3-4 napos utakra nem vittem magammal töltőt, csupán arra figyeltem, hogy indulás előtt fullon legyen. Még utolsó csíkon is bírta 1-2 napig alaphasználat mellett.

    A különbség csak az, hogy ma már más lett az alaphasználat mint akkor. Akkor alap volt a készenlét, sms, beszélgetés, meg némi játék a Snake-kel :)
    Ma meg már alap, hogy mindemellett(!) az ember netezik monjduk 3G-ről, fotókat készít, esetleg rövidebb videókat, gps, google maps. És arról már ne is beszéljek, hogy egy hosszú vonat / egyéb úton ha már ilyen telefonja van az embernek akkor szívesen megnézne 1-1 filmet is. A zenehallgatás meg alap. Esetleg egy kis játék. Hiszen erre valók ezek az "okos"telefonok.

    Direkt kiemeltem dőlttel azokat a dolgokat, amik egy esetleges utazás kapcsán fontosak lehetnek. Látszik, hogy mekkora a különbség egy mondjuk 5-10 évvel ezelőtti telefon hétköznapi használata és egy mostani között.
    A durva, hogy az akksik kapacitása alig változott valamit, érdemben szinte semmit.

  • Weißturul

    senior tag

    válasz FoxiestFox #69 üzenetére

    azon milyen oprendszer van?

    Hass, alkoss, gyarapíts és a Logout fényre derül! | 3dfx rulez | "... úgy szórtad a hedshátokat, mint S3 VGA a hardveresen gyorsított kékhalált" - bacsis | http://bit.ly/tBBPzG <--- Dreamcast topik

  • Remus389

    veterán

    válasz Dany007 #71 üzenetére

    Csak mondjuk bizonyos esetekben utazásnál problémás lehet. Egy hosszabb vonatúton (nem belföldre gondolok), ahol az ember 3G-zik, gps-ezik egyszóval használja a telefonját.

    javaslom akkor vigyél egy könyvet ;)

    vagy beszélgess

    ha mást nem aludj, nézd a tájat

    nehogymár 8 órát lógjál a mobilon

    nemtudom, ilyen gondjaim nekem nincsenek, feltalálom magam

    különben a Galaxy S szerintem 3-4 órát kibír ilyen netezéssel, filmezéssel, a maradék 3-4 óra pedig elmegy tájnézéssel, könyvolvasással, beszélgetéssel, alvással

    én elvagyok

    [ Szerkesztve ]

    Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html

  • FoxiestFox

    félisten

    válasz Weißturul #72 üzenetére

    Maemo, vagy ha teszel fel, Android 2.3
    (Blogomban a teszt róla)

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz Remus389 #73 üzenetére

    Hát de nem erre van kitalálva az okostelefon?
    Hol netezzek mobilon ha nem utazás közben? :D Ne hülyéskedj már minek a 3G?
    Otthon, a munkahelyen de ma már a legtöbb szállodában is tudok netezni "vezetékről vagy wifiről". Meg minek a telefonba a gps ha nem utazásközben használjam?
    Meg minek a videófelvétel? A filmnézés?
    Gondolod majd valaki otthon a 105-centis lcd mellett majd a telefonon fog filmet nézni?

    De nem azt mondom, hogy nem vagyok el, vagy hogy 8 órán át filmet akarok nézni, de ezeket a készülékeket pont ilyen célra találták ki! Hiszen ezért mobil. Hogy mozgás / menet közben utazás alatt el tudjam érni ezeket a szolgáltatásokat.
    Szóval nem értem mi a gond ezzel. A GPS meg a GPS alapú layer böngészőnek pontosan ez a célja, hogy ha elutazol egy városba, akkor a GPS meg a net segítségével megtudod nézni, hogy a környékeden épp milyen látnivalók vannak, hol van egy étterem, egy kávézó stb...

    [ Szerkesztve ]

  • Weißturul

    senior tag

    válasz FoxiestFox #74 üzenetére

    meglesem :K

    Hass, alkoss, gyarapíts és a Logout fényre derül! | 3dfx rulez | "... úgy szórtad a hedshátokat, mint S3 VGA a hardveresen gyorsított kékhalált" - bacsis | http://bit.ly/tBBPzG <--- Dreamcast topik

  • b4zsi-

    őstag

    Utolsó mondat mindent visz. Aggodalomra semmi ok 1 napot bírni fog. Hát ez nagyon jó hír ennyiből lehetne vezetékes telefon is...

  • Remus389

    veterán

    válasz Dany007 #75 üzenetére

    nézd ismét csak az sgs-t tudom felhozni, nekem elég amit produkál

    sajnos ilyen vékony készülékbe aminek nagyteljesítményű procija van és nagy képernyője, örülhetünk hogy az egy napot kihúzza azzal a nudli akksival(12 órát bírjon ki, egy munkanapot nem?, különben kibír az 26-30 órát is ha keveset nyomkodom)

    egyébként itt látható ha sokat telefonálsz, 6-123 óra a beszélgetési idő, tehát a legtöbb kraftot a kijelző és a proci fogyaszt(pl ha játszol pl asphalt 6-ot hamar lemerül), de ha csak dumálsz a képernyő ki van kapcsolva és a proci se pörög
    [link]

    akinek ez nem tetszik:

    1. vehet rá battery packet, amitől kb 2x olyan nehéz és 2x olyan vastag lesz

    2. vehet egy új akksit, és mondjuk a régit feltölti és kinevezi pótakksinak és magánaál hordja a táskájában

    tehát van megoldás, a mai technológiával nem lehet az hogy a kecske is jóllakjon meg a káposzta is megmaradjon(ti ezt szeretnétek)

    de mégis mert ugye fejlebb írtam hogy megoldható akinek több energia kell

    de ha ez sem akkor vegyen olyan telefont aminek jobb a gyári akkuideje, csak az nem kétmagos lesz, ilyen pl az iphone esetleg a Defy is többet bír

    különben egy iphone átlagembereknél 2 napot bír, tehát végignetezheted vele az utazásod szerintem(hacsak nem a transszibériai expresszen utazol)

    [ Szerkesztve ]

    Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html

  • Dany007

    veterán

    válasz Remus389 #78 üzenetére

    Oké, én ezt értem, hogy ezek a lehetőségek.
    De épp ezért írtam, hogy ideje lenne komolyabb pénzeket fektetni bele még akkoris ha azt más területekről kell elvonni.
    Persze, meglehet oldani mindent. Lehet vonaton is tölteni az akksit (talán? itthoniakon biztos nem). Vagy repülőn, vagy állomáson, esetleg a szállodában is.

    Csak én azt veszem észre, hogy az akksik kapacitásban valahol a 7-10 évvel ezelőtti szinten ragadtak, miközben maga a készülék teljesen átalakult. Ezzel együtt az alaphasználata is átalakult. Régen elég volt a beszélgetési időnek 100 óra, de ma már ezt a legtöbben le se szarják. Mert ahogy itt a fórumon is lehet olvasni, a legtöbb ember az okostelefont már csak másod-harmadlagosan használja telefonálásra. És az elsődleges a multimédia funkció.
    Viszont ez, ahogy írod is, jóval teljesítményigényesebb, mint egy egyszerű telefonálás. Ezt viszont akkumulátor szinten "elfelejtették" követni.

    Egyébként nem lenne zavaró, ha a vastagságon növelnének egy picit. Az iPhone pl már olyan vékony, hogy én rendszeresen kiejtettem a kezemből. Egyrészt ugye próbálja az ember finoman megfogni - mert drága - másrészt az oldala ívelt (2g-3gs) nincs rajta igazán fogás, ami van az meg nagyon keskeny. Velem rengetegszer előfordult, hogy úgy kicsúszott a kezemből, mint a szappan :D és szó szerint kapkodtam utána a levegőben, mint valami mesében... Ezért is ment tönkre, túl sokszor ejtettem le.

    Szóval ha mondjuk 5 mm-rel vastagabb lenne, az még mindig nem lenne akkora érvágás. És szerintem megérné ha ezzel akár csak 1,5 vagy talán 2x-es üzemidő növelést érhetnének el. Ami mindjárt barátibb lenne, mint a max 2 nap.
    Hiszen egy alapból 10mm vastag telefonnál már nemsokat számít, hogy 10 vagy 15mm vastag legyen. Talán így még kényelmesebb fogási felületet is tudnának adni neki.
    Kényelem szempontjából meg az az 5mm nem olyan vastag. Nem az a +5mm miatt nem fogom tudni zsebre tenni, hanem mondjuk a 4-4,5 colos kijelzőátmérő miatt :)

    Amúgy az én LG optimus one-om akksija kb 3-3,5mm vastag. Tehát ha mégegy ilyen akksit rátennének mondjuk "összekötve" még akkoris csak +3-4mm-rel lenne vastagabb, ami szerintem lószar. Jelentéktelen. De cserébe bírná 4 napig, sokkal boldogabb lennék :) Szerintem ez gyártói részről se lenne nagydolog megoldani. Csak a gyártók meg bele vannak bolondulva a készülékek vékonyításába. Ez is olyan e-pénisznövelő dolog. Hiszen ki nem szarja le, hogy az egyik telefon 12mm-es a másik meg mondjuk 10 vagy 9. gyakorlatban ez a pár mm semmit nem számít. De a gyártó meg villoghat vele és növelheti a mobil péniszét vele.

    Az meg, hogy vegyek hozzá külön akksit nem megoldás. Azt hiszem egy mobil eszköznél a 3-4 napon át tartó használat nem extra kívánság.
    Persze, az is egy megoldás. De pl egy ~ 4000 köbcentis amerikai terepjárót se adhatnak el úgy egy 20 literes tankkal, hogy ha nem tetszik akkor kösd utána a benzinkutat. Hanem szépen tesznek bele mondjuk egy 80-100 literes tankot, hogy elég legyen, mert sokat fogyaszt a gépezet.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Weißturul #61 üzenetére

    Lásd #70, kiegészítve, hogy mire ford a T-modellhez került, addigra már meghalt az elektromos autó koncepciója, az akkuk problémája okán. Ergo nem Henry nyírta ki a másik opciót, megdöglött az saját jogán. Az olajlobbi is ökörség, higy az olajkitermelőknek édes midnegy, hogy autóban pöfékelik el amit megvesznek tőlük, vagy nylonszatyrot, pet palackot, poharat, csomagolóanyagot, túrakabátot, kutyagumit, sípolós csirkét, guminőt készítenek belőle, esetleg festéket, hígítót, festéket, vagy polyamidot, polipropilént, stb., amiket meg remekül felhasználnak autó, vonat, repülő, tv, telefon, hűtő, stb. alkatrésznek. Pláne, hogy a vegyipar nagyobb partner, mint az autóipar, stabilabb megrendelő is.

    #62 Dany007: egyrészt megitn rossz helyről vennéd el a pénzt, mert a kijelző gyártók sem akku fejlesztők, s reszelnek ők is rengeteget a maguk termékén, illetve igyekeznek, lásd oled, valamint a fejlődés nem kőbe vésett valami, aminek a fizikának meg kell hajolnia, hanem pont fordítva van. Ha nem fog menni a jobb akku, akkor majd megfekszik a fejlődés, slussz, passz. Megnyugodhatsz, borítják vaognszám a pénzt akku fejlesztésbe, csak hát ennyi tellik belőle. amennyiben ugyanis lenne értelmes alternatíva, akkor az autóipar már rég lecsapott volna rá, s ontanák magukb az olcsó elektromos autókat, végtelen hatótávval, fél perc töltési idővel, 230V-os hálózati egy fázisú táplálásról. Meg a notik fél kiló körül lennének, három hét üzemidővel.
    Az, hogy laborban mi van, egy dolog, azt tömegtermelés-kompatibilissé kell tenni még, ami nagyon nem egyszerű mutatvány.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #80 üzenetére

    "Ha nem fog menni a jobb akku, akkor majd megfekszik a fejlődés, slussz, passz. "

    Igen, ez a lényeg ezt mondtam én is mindvégig.

    De ha már ennyit írtál, írok én is. :)
    Hogy mennyit költenek ezirányú fejlesztésre azt nem tudom. De a pénz már k**va sokmindent megoldott. Lásd Apolló program. Amikor nem számított a pénz ~ 10 éven belül feljutottak a Holdra, holott amikor elkezdték még épp a Szu előzte meg őket, mivel akkor még az űrbe se tudtak kijutni. Aztán persze a 70-es 80-as években nem győzték harmadolni meg negyedelni a költségvetést, mert már nem volt kit megelőzni. Majd 90 után majdhogynem vegetálásig csökkentették mert akkor meg már nem volt kivel versenyezni. Ja és mindezt úgy, hogy az első levegőnél is nehezebb gép alig 50 évvel (a Holdrasszállásnál) korábban szállt fel.
    Szóval a pénz nagy úr, de igazad van, mert kényszer nélkül nemsokat ér.

    Ahogy az elektromos autóknál sem. Egyébként a probléma hasonló. Az a terület is pont azért nem terjed el, mert 1 töltéssel még a legígéretesebb is max 100-200km-t tud megtenni. Ez meg kb harmada egy átlagos benzines autóénak.
    És amíg nincs rá kereslet, addig gondolom nem is fektetnek bele elég pénzt. Ördögi kör :)
    Persze ha holnap után itt állna egy tökéletes elektromos autó, amit konnektorból lehetne tölteni, kibírna mondjuk 1000km-t egy töltéssel és mindez megfizethető áron, akkor biztos özönlenének a befektetők és csakúgy nyomnák bele a pénzt.
    De ez egyenlőre még csak álom. Még körülbelüli időpontot se tudnak mondani, mikorra lesz kész egy ilyen autó. A tömegtermelés + átállás (kutak) pedig még messzebb van. Ezt pedig a befektetők nagyon nem szeretik. Nem mind1 neki, hogy 10 év múlva, vagy 50 év múlva hoz profitot a befektetésük.
    Persze tudom, rengeteg egyetem, meg alapítvány dolgozik ezen, de amíg van benzin addig nincs kényszer. És a hagyományos autók fejlesztésére még mindig jóval többet költenek a világon.

    Ja igen és mégvalami, hogy kicsit on is legyek. Az oled egy tök jó dolog. De fogyasztása mindig lesz. Hiszen fényt kell sugározni, ahhoz meg energia kell valahonnan. Még 100%-os hatásfok mellett is. Pedig attól még elég messze állnak. A lényeg, hogy energia mindig kelleni fog, így ezek fogyasztásának csökkentése ugyan hasznos és fontos dolog, de a problémát nem fogja megoldani, csak "időt lehet vele húzni".

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Dare2Live #70 üzenetére

    Két mozgatóerő van a fejlődésre. Egyik az igény, másik a pénz. Ha valamire van kellő igény, az rövid időn belül megvalósul. Lásd az informatikát. Az USA és az orosz katonaságnak volt rá igénye, ezért elkezdték miniatürizálni az akkor még szobaméretű számítógépeket, hogy azok rakétákat irányíthassanak (ebből lett a világűrbe való kijutás és a Holdra szállás is), ami nem kis munka volt. Ezzel eljutottak odáig, hogy beindult egy (mára már erősen lankadó) öngerjesztő folyamat, ami miatt ma egy számítógép van a zsebedben, ami a hidegháborús szuperszámítógépeknél jóval gyorsabb és hatékonyabb. De akkoriban volt rá igény, pénzt meg rááldoztak emiatt. Volt igény az internetre is, illetve az ARPANET-re, szintén a US military részéről (aminek ugye a kormány a feje, ahogy ott mindennek.. a néhai Magyar Köztársaságban ha kijelentenél olyat, hogy cégek irányítanak valamit és a kormány nem tud beleszólni, még hihető, sőt valószerű lenne, de az USA-ban valamilyen szálon [akár hivatalosan nem létező hatóságokon keresztül is] mindent a kormány irányít, ott semmi nem történik úgy, hogy ne tudjanak róla és ne tudnának azonnal beavatkozni), ez később elérhetővé vált egyetemek részére, majd ebből lett később az internet. Ugyanez lehetett volna a helyzet az akkumulátorokkal is. Nem elég hatékony a Li-Ion? Van tucat másik és van az üzemanyagcella is, amit lehetne fejleszteni. Igény van rá? Van, csak elnyomja a marketinggépezet, ami elhiteti az emberekkel, hogy ez a legtöbb és legjobb, amit kaphatsz. És mivel ez az igény el van nyomva, a katonaságoknak meg egyelőre elégséges a mostani technológia (vagy használnak olyat, amiről majd 10-15 év múlva hallunk először), ezért senki nem viszi oda a pénzt, ahol az akkukat fejlesztenék. Visszatérve az autókra, ha Ford nem áll elő az egyszerűen és olcsón gyártható belső égésű motoros autókkal és ezt más sem teszi meg, mert esetleg korábban felismerik, hogy az erőforrások végesek (ez ugye jóval a belsőégésű motoros autók elterjedése után történt csak meg, de akkor már késő volt), akkor pár év alatt olyan szintre fejlődtek volna az akkumulátorok, hogy nem 5, hanem 500+ km-t tehetnél meg egy feltöltéssel és ma benzinkutak helyett elektromos töltőállomások vagy hidrogén/metanol kutak hálóznák be a városokat, nem mellékesen jóval tisztább lenne a levegő. Magyarul nagy tévedésben vagy, ha azt hiszed, hogy léteznek olyan technológiai akadályok, amik olajfelhasználásra és rég elavult akkumulátorok használatára kényszerítik az emberiséget. Mindössze nem ott van a pénz, ahol elkészíthetnék a végterméket, ami a mostani igényeknek megfelelő akku lenne. Hiába vannak tudósok, akik meg tudnák csinálni, ha egy fillért nem kapnának érte, nem is tudnák elkezdeni, mert saját zsebből nem sok embernek futná komoly kutatások és kísérletek, később gyártások finanszírozására. De akiknek igen, azoknak meg nem érdeke, mert a rövidtávú profit a céljuk, az meg nem azonos a csak hosszútávon sikeres technológiák kidolgozásával és gyakorlatba ültetésével.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Rickazoid #82 üzenetére

    Az első részre annyit válaszolnék, hogy a HUMWE proto utódai között vannak hibrid darabok is. Azaz ha elméleted helyes jön a kánaán mer van pénz. Nem minda rengetegen nem fizetnének azért a pogári körökben ha nagyobb aksi lenne a telefontól ekzedve a kocsitól át a .... ban. Vagy hogy ne is kelljen tankolni a kocsit csak bedugni esténként.
    Amúgy onnan indultál, hogy mert USA.... ;)

    Ford pedig egy életképes dolgot akart, nem vmit ami a kutyának se kell. Megértem.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Dare2Live #83 üzenetére

    Nem hinném, hogy egy autót a házad konnektorából kéne tölteni, ha elégséges teljesítményt akarsz. Esetleg lehetne, csak túl sokáig tartana. A megoldás az üzemanyagcella lenne. Mobilokban is.

    A belsőégésű motorokkal meg ma már nem az számít, hogy ki mit akart, hanem hogy ma már tudjuk, hogy a lehetőségek közül ez a lehető legrosszabb, de mivel óriási bevételeket termelnek a vezető kormányok ezzel, ezért ragaszkodni fognak hozzá, amíg csak lehet. Ezt csak egy csőd változtathatná meg, amikor az emberek már nem tudnák megfizetni a benzint, ezért váltanának üzemanyagcellás autókra, amiket sokkal olcsóbb etetni, viszont nincs kiépített kúthálózat. Ráadásul egy csőd az USA-ban újabb gazdasági világválságot okozna.
    Elektromosan tölthető akkumulátorokkal meg nagy áttörés kéne, amit igazából senki sem finanszíroz megfelelő mértékben, ráadásul az energiafelhasználást is csökkenteni kéne hozzá, hisz ha készítenek akkora kapacitású akkut, amivel elmegy a kocsid 2000 km-t, azt a házadban nem fogod feltölteni percek alatt, minimum fél napig, de inkább tovább tartana. Ha meg útközben merül le, mit csinálsz? Akkut cserélsz? Ez nem épp járható út, az autóknak menet közben is tölthetőnek kellene lennie, tehát ide is kéne egy töltőállomás-hálózat, ahol tényleg percek alatt fel tudod tölteni az autódat meghajtó nagy kapacitású akkut.
    Most meg miről olvastunk? Kifejlesztették a tetszőleges formában előállítható, olcsóbb akkut. De az élettartamáról és a kapacitásáról mélyen hallgatnak, pedig ez utóbbi kettőnek kéne elsőbbséget élveznie, az akku úgyse nagyon lehet más formájú, mert értelme nem lenne.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

Új hozzászólás Aktív témák