Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rickazoid

    addikt

    Ezek szerint ezt a telefont nemhogy nem optimalizálták, hanem egyenesen hibásra írták a szoftvereket. Kizárt, hogy ne bírjon ki egy napot ekkora akkuval (persze, folyamatos netezéssel vagy játékkal bármelyik lemeríthető 2-4 óra alatt), és még csak nem is HD a kijelző.
    Amúgy mit sírtok? 11 mm-ből lesz mekkora? 18-20? Húha! Összedőlt a világ! Inkább legyen 2 centi vastag és bírja ki 3-4 napig, mint kelljen naponta tölteni az ember kezét szinte már vágó telefont, aminél folyton attól kell félni, hogy egy erősebb széllökés kifújhatja az ember kezéből.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Pete55555 #35 üzenetére

    Nem mondasz nagy hülyeséget, bár üzemanyagcellának hívják, illetve metanol alapú lenne. Rég kész vannak, én meg már rég mondom, hogy amíg a Li-Ion/Li-Poly akkukból ki tudják sajtolni amit csak a technológia enged, nem lesz váltás. De előtte még lehet betesznek egy thin film li-ion korszakot, amivel ugyanezt eljátszhatjuk pár évig. És van még pár lehetőség. Majd ha a készenléti állapot is egy-két napra csökken és az újabb akku típus gyártása már nem lenne kifizetődő, akkor talán lehet üzemanyagcellás.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz spawn21 #42 üzenetére

    A két mag fogyasztása gyakorlatilag kisebb, mint egy magé. Nem ezzel van a gond, a kijelzők túl pazarlóak és az op.rendszert nem optimalizálják, cserébe telerakják mindenféle agyonanimált marhasággal, ami megizzasztja a GPU-t azzal is, hogy feloldod a billentyűzárat, a többi menüanimációról nem is beszélve.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Remus389 #51 üzenetére

    A Sony Ericssonokban is Li-Poly akku van és eddig még egyet sem láttam felrobbanni vagy hamar tönkremenni... :U a mostanim 3 napot elmegy az (általam értelmezett) átlag használat mellett.

    Megjegyzem ha jól tudom valamikor 2004-ben lettek kész az első üzemanyagcellás akkuk telefonokba és már akkor legalább tízszer jobb teljesítményt nyújtottak, mint a mai akkuk, amik lényegében ugyanazok, mint az akkori Li-Ion és Li-Poly akkuk. Kocsikból pedig azért nem látsz üzemanyagcellásokat, mert nincs hozzá kúthálózat. Nem mennél sokra egy kocsival, amit csak egyetlen városban tudsz megtankolni, esetleg egy kamion pótkocsiját kell vontatni, tele metanollal (vagy hidrogénnel, de az sokkal drágább).

    Az egyéb lehetőségekért meg lásd a linkemet. Csak Wikipedia, de van pár érdekesség, amin lehet gondolkodni, hogy miért nem élvez prioritást az ilyen irányú kutatás gyakorlatilag sehol.
    Vegyünk egy egyszerű példát: mennyi idő kellett, hogy az első elektromos repülőgéptől eljussanak emberek a Holdra? 30-40 év? Mennyi idő kellett, hogy eljussanak a Marsra? Ja, hogy a technológia 60 éve létezik, de senki nem szánt rá elegendő összeget, mert vége a világháborúknak és a hidegháborúnak? Pénz, Remusz911, Pénz. Erről van itt szó. Ahol több a pénz, gyorsabb a fejlődés, amire több pénzt költenek, gyorsabban fejlődik, amelyik projektet több pénzzel támogatják, hamarabb készül el. Ma az akkumulátorok sokad rangú projektek, többek közt mert veszélyeztetik az olajkereskedelmet, ami egyben alapja a világot irányító nemzetnek, az USA-nak. Ha valaki piacra dobna egy akkut, amivel a telefonod elfut aktív használat mellett is 3-5 napot, bárki feltehetné, hogy nagyban milyen jó lenne az az akku autókban. Az első autók sem belsőégésű motorosok voltak egyébként, hanem elektromosak, csak az egyébként antiszemita Ford volt olyan kedves és a lehető legrosszabb, de legolcsóbb megoldást dolgozta ki és beetette a népet, hogy ez húdejó lesz. És ez megy ma már mindenhol, minden legyen a lehető legolcsóbban előállítható, nem számít, ha kicsit több időráfordítással és nagyobb anyagi befektetéssel hosszú távon nagyságrendekkel jobban megtérülne, mert a rövidtávú profit a cél. Nem kell itt technológiai akadályokat keresni, mert politikai akadályok vannak csak. És ez az előbbi mondat a lényeg.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Dare2Live #70 üzenetére

    Két mozgatóerő van a fejlődésre. Egyik az igény, másik a pénz. Ha valamire van kellő igény, az rövid időn belül megvalósul. Lásd az informatikát. Az USA és az orosz katonaságnak volt rá igénye, ezért elkezdték miniatürizálni az akkor még szobaméretű számítógépeket, hogy azok rakétákat irányíthassanak (ebből lett a világűrbe való kijutás és a Holdra szállás is), ami nem kis munka volt. Ezzel eljutottak odáig, hogy beindult egy (mára már erősen lankadó) öngerjesztő folyamat, ami miatt ma egy számítógép van a zsebedben, ami a hidegháborús szuperszámítógépeknél jóval gyorsabb és hatékonyabb. De akkoriban volt rá igény, pénzt meg rááldoztak emiatt. Volt igény az internetre is, illetve az ARPANET-re, szintén a US military részéről (aminek ugye a kormány a feje, ahogy ott mindennek.. a néhai Magyar Köztársaságban ha kijelentenél olyat, hogy cégek irányítanak valamit és a kormány nem tud beleszólni, még hihető, sőt valószerű lenne, de az USA-ban valamilyen szálon [akár hivatalosan nem létező hatóságokon keresztül is] mindent a kormány irányít, ott semmi nem történik úgy, hogy ne tudjanak róla és ne tudnának azonnal beavatkozni), ez később elérhetővé vált egyetemek részére, majd ebből lett később az internet. Ugyanez lehetett volna a helyzet az akkumulátorokkal is. Nem elég hatékony a Li-Ion? Van tucat másik és van az üzemanyagcella is, amit lehetne fejleszteni. Igény van rá? Van, csak elnyomja a marketinggépezet, ami elhiteti az emberekkel, hogy ez a legtöbb és legjobb, amit kaphatsz. És mivel ez az igény el van nyomva, a katonaságoknak meg egyelőre elégséges a mostani technológia (vagy használnak olyat, amiről majd 10-15 év múlva hallunk először), ezért senki nem viszi oda a pénzt, ahol az akkukat fejlesztenék. Visszatérve az autókra, ha Ford nem áll elő az egyszerűen és olcsón gyártható belső égésű motoros autókkal és ezt más sem teszi meg, mert esetleg korábban felismerik, hogy az erőforrások végesek (ez ugye jóval a belsőégésű motoros autók elterjedése után történt csak meg, de akkor már késő volt), akkor pár év alatt olyan szintre fejlődtek volna az akkumulátorok, hogy nem 5, hanem 500+ km-t tehetnél meg egy feltöltéssel és ma benzinkutak helyett elektromos töltőállomások vagy hidrogén/metanol kutak hálóznák be a városokat, nem mellékesen jóval tisztább lenne a levegő. Magyarul nagy tévedésben vagy, ha azt hiszed, hogy léteznek olyan technológiai akadályok, amik olajfelhasználásra és rég elavult akkumulátorok használatára kényszerítik az emberiséget. Mindössze nem ott van a pénz, ahol elkészíthetnék a végterméket, ami a mostani igényeknek megfelelő akku lenne. Hiába vannak tudósok, akik meg tudnák csinálni, ha egy fillért nem kapnának érte, nem is tudnák elkezdeni, mert saját zsebből nem sok embernek futná komoly kutatások és kísérletek, később gyártások finanszírozására. De akiknek igen, azoknak meg nem érdeke, mert a rövidtávú profit a céljuk, az meg nem azonos a csak hosszútávon sikeres technológiák kidolgozásával és gyakorlatba ültetésével.

    [ Szerkesztve ]

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

  • Rickazoid

    addikt

    válasz Dare2Live #83 üzenetére

    Nem hinném, hogy egy autót a házad konnektorából kéne tölteni, ha elégséges teljesítményt akarsz. Esetleg lehetne, csak túl sokáig tartana. A megoldás az üzemanyagcella lenne. Mobilokban is.

    A belsőégésű motorokkal meg ma már nem az számít, hogy ki mit akart, hanem hogy ma már tudjuk, hogy a lehetőségek közül ez a lehető legrosszabb, de mivel óriási bevételeket termelnek a vezető kormányok ezzel, ezért ragaszkodni fognak hozzá, amíg csak lehet. Ezt csak egy csőd változtathatná meg, amikor az emberek már nem tudnák megfizetni a benzint, ezért váltanának üzemanyagcellás autókra, amiket sokkal olcsóbb etetni, viszont nincs kiépített kúthálózat. Ráadásul egy csőd az USA-ban újabb gazdasági világválságot okozna.
    Elektromosan tölthető akkumulátorokkal meg nagy áttörés kéne, amit igazából senki sem finanszíroz megfelelő mértékben, ráadásul az energiafelhasználást is csökkenteni kéne hozzá, hisz ha készítenek akkora kapacitású akkut, amivel elmegy a kocsid 2000 km-t, azt a házadban nem fogod feltölteni percek alatt, minimum fél napig, de inkább tovább tartana. Ha meg útközben merül le, mit csinálsz? Akkut cserélsz? Ez nem épp járható út, az autóknak menet közben is tölthetőnek kellene lennie, tehát ide is kéne egy töltőállomás-hálózat, ahol tényleg percek alatt fel tudod tölteni az autódat meghajtó nagy kapacitású akkut.
    Most meg miről olvastunk? Kifejlesztették a tetszőleges formában előállítható, olcsóbb akkut. De az élettartamáról és a kapacitásáról mélyen hallgatnak, pedig ez utóbbi kettőnek kéne elsőbbséget élveznie, az akku úgyse nagyon lehet más formájú, mert értelme nem lenne.

    Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.

Új hozzászólás Aktív témák