Új hozzászólás Aktív témák
-
menpee
aktív tag
Dobjanak ki SE-ék még egy olyan készüléket, mint a k750i volt. Sőt! Tudjon mindent, legyen szép, legyen olcsó, de közben termeljen hasznot. Naiv vagyok?
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
Misi 007
Közösségépítő
Szerintem meg váljanak ismét külön a Sony és az Ericsson útjai...
-
GD
őstag
megszakad a szívem, szegény multiknak oda az extra profit..
-
Scalpel
senior tag
válasz WonderCSabo #6 üzenetére
Bizony, a világ jelentős részének függ az élete a multiktók. Ha azok bedobják a törülközőt, sokan fognak szívni. Az más kérdés, hogy a multik keményen tudják minden téren szívni az ember vérét...
Nézzétek meg miért kellett megmenteni a detroiti autógyárakat... mert többszázezer ember élete függ tőlük, na meg az USA gazdaságának 10%-a, persze nem csak direkt, hanem indirekt is...
Iagzából ne termeljenek a multik profitot, ezt kéne nemzetközileg szabályozni, valamint a menedzsment juttatásait és az osztalékokat. Tudom, ez akkor már nem szabad gazdaság, de sokkal kisebb lenne a baj. Ha profitot termelnének, azt kötelező legyen az egész emberiség számára hasznos technológiák, termékek fejlesztésére és gyártására fordítani. -
remington2
senior tag
Én az autógyártók megmentését őszintén szólva szívlelem, a bankokét viszont nem. Azoknál azért kezdődött a baj, mert van aki 'sosem lakik jól', és szinte első blikkre horror-összegekkel támogatták őket (700 mrd USD). Nekem ez kicsit visszatetsző volt, hogy az autógyártóknak meg (ahol rengetegen dolgoznak), 40 miliárdért imádkozniuk meg "előre hajolniuk" kellett. A bankok meg (pénzvilág ide vagy oda) nem bírnak jelentős "termelői" értékkel (nem vagyok gazdaságkutató, nem tudom, hogy írják azt, amikor valaki rengeteg embert foglakoztat).
De persze kicsi halacska vagyok, lehet, hogy rosszul látom.
[ Szerkesztve ]
They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D
-
#16820480
törölt tag
válasz remington2 #8 üzenetére
szerintem ez azért nem egészen helytálló, mert az autógyárak ugyan sok embert érintenek, de a bankok (sajnos vagy sem), még többet, még annak ellenére is, hogy nincs konkrét termelői tevékenységük. a szolgáltatói szektor már csak ilyen, nem termelnek meg konkrét kézzel fogható megnyalható, tapogatható dolgokat, de sok ember függ tőlük. még ha a dolgozóktól el is tekintünk, akkor is ott van az, hogy ha egy pénzintézet bedől, akkor az a rengeteg ember, aki oda tette a pénzét befektetni, vagy megőrizni, az mind bukik. akár egy élet megtakarításait.
egyébként volt egy cikk (asszem a totalcaron), hogy egy gazdasági elemző szerint az autógyárakat nem megmentették ezzel, hanem csak haladékot adtak nekik, kitolták a hátralevő napjaikat. mert alapvető szemléletbeli hibák miatt jutottak oda, hogy nem képesek versenyben maradni a konkurenciával szemben. ez a segély sem azért ment nekik, mert szegény emberek ne károsodjanak meg, hanem gyaníthatóan azért, mert a kormányzásra rossz fényt vetne, ha alattuk dőlnének ki. szívjon vele a következő kormányzat.
-
okib4100
aktív tag
A gond csak az h a pénzügyi közvetítőrendszer ha elszáll, akkor az egész modern gazdaságot cseszhetjük. A bank nem csak akciós betét, meg áruhitel a legújabb csilliárdos plazmatévére. Persze nem mondom, h nem kell jobban megregulázni, és komolyabb kontrollnak alávetni különösen a befektetési banki, és a nem banki pénzügyi szektort (élén a hedge fundokkal, ofkoz).
Hogy a témához is szóljak:
[link]2009. március 8.-án 0.00 órakor a fórum használatát befejeztem.
-
zozoo83
tag
Egyetértek, a maga idejében a k750 volt az SE legnagyobb dobása, nem mondom hogy olcsó volt de talán picit olcsóbb volt a többinél amik közel sem voltak olyan jók, nem igazán volt hasonló kaliberű telefon a piacon, és nagyon sokáig értékálló telefon volt. Emellett jól nézett ki. Ez a telefon volt ami miatt megszerettem az SE-t, 3 évig voltam boldog tulajdonosa. A későbbiekben viszont nem hogy javultak volna az utódok de pl. a zenelejátszás minősége rosszabb lett, és szinte semmi újítást nem voltak képesek kreálni, kivéve kamera megapixele. Most pedig ott tartunk hogy már minden konkurens cég technikailag fejlettebb telefonokat dobál a piacra, és ezért tart most itt a cég. Az új C905 nagyon is tetszetős telefon, de nem kéne olyan áron adni mint az okos-telefonokat, annyit nem ér! Csak azért mert 8 megapixel? Akkor inkább a samu innov8 amiben minden benne van amit egy mobilba bele lehet rakni! De aki nem ragaszkodik a 8 megához annak olcsóbban is van jelenleg sokkal jobb telefon: N82 ami teszt szerint jobb mint az N95 és feketébe nagyon szép, vagy az Omnia ami szintén tetszetős darab.
-
Scalpel
senior tag
Úgy van, ahogy mondod!
sheratan: Az autógyártók nem csak a saját rövidlátásuk miatt kerültek oda. Egy nagyvállalat adott esetben sokkal lassabban reagál a világgazdaság változásaira, másrészt a detroiti autógyárak a 30-as években nagyon erős szakszervezeteket kaptak a cégek lefejése érdekében a maffiától. Ez a jó szokásuk vezetett oda, hogy nem tudtak bért csökkenteni, holott 2 állammal délebbre sokkal kevesebbért foglalkoztatnak külföldi cégek, gyakorlatilag saját magukat sz@patják folyamatosan. Az eddigi elbocsátások is horribilis (egy betanított munkás esetén is több 10e dolláros végkielégítés) összegekbe kerültek. pedig egy vállalat rövidtávon csak a munkaerőt tudja szabályozni, a befektetett tőkét nem. Ráadásul az amerikai autópiac idén fordult ki a sarkából a hirtelen megugró benzinár miatt. Addig nem volt gond a 25 liter/100km fogyasztás, a kisebb modelleket gyártó cégek a kevésbé tehetőseket célozták meg.
De hogy szapuljam is őket, a modellpalettán lehetett volna kevesebb, csak átmatricázott modell is. Nekem a designnal nem volt bajom, mert kívülről a legtöbb amcsi gép bennem heves birtoklási lázat vált ki, de sokaknak odaát volt, főleg az igénytelen beltér miatt bajuk volt. A beltér pedig valóban igénytelen sz@r a maga kínai fröccsöntött műanyag valóságával...[ Szerkesztve ]
-
Diopapa
addikt
Jajj ne már, ez akkora kamu... Mi az, hogy most vették észre? A hetvenes években az első olajválság idején nem volt gyanús? az elmúlt 30 évben, amikor folyamatosan ontották a japánok a kis fogyasztású, el nem romló, olcsó autókat akkor sem volt nekik gyanús? Egy mamutnak hány évtized kell, hogy rájöjjön, hogy az az autógyártás nem megy amit ők csinálnak? Gondolod a GM-nél az illetékesek soha sem láttak egy európai autót/motort. Elég hihetetlen, amikor elég sokat elad itt a GM Europe....
Az amerikai autóipar évtizedek őta döglődik, nem most kezdődött.Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Scalpel
senior tag
Nézz vissza pár évvel, és nézd meg a statisztikákat. Nagy pickup, nagyobb pickup, nagy SUV, még nagyobb SUV. Rengeteg európai gyártó az amerikai piacra szánt modelleket forgalmaz Európában. Szerinted a BMW X5-öt hol gyártják? Szerintem az USAban.
Amerikában a japán és egyéb keleti csodákat a kispénztárcájúak vették. Az ottani autópiac kicsit más volt a jóval 100 forint/liter alatti benzin árak mellett, 4 dollár/gallonnál kezdtek el csak gondolkodni. Ha tudnád, hogy ott mennyibe kerül egy itthon 20+ millióba kerülő autó, akkor nem mondanál ilyet.
Egy autó kifejlesztésének költségét pedig épp ésszel fel sem fogható összegekben mérik. Mivel a detroiti cégeket sanyargatták a magas munkabérek, az autók árát a nagy verseny miatt le kellett szorítani, így ott spóroltak, ahol tudtak. A fejlesztésen sokszor. Mivel a piac folyamatosan felvette a benzinfaló szörnyeket, és minden ment mint a karikacsapás, senki nem számított válságra, így meg is voltak. Ők elégítették ki a fogyasztói igények nagyrészét. A fogyasztói igény hirtelen megváltozása okozta a bajt. Az, hogy a japán és egyéb keleti csodák kis fogyasztással és elsőkerékhajtással készültek, az nem az ő okosságuk miatt volt, hanem azért, mert ugyanazt a modellt árulták az USAban, Európában és a világ többi részén. Az USAt leszámítva mindenhol inkább kisebb, kevesebbet fogyasztó autókat vettek az emberek a magas üzemanyagárak és magas egyéb adók miatt.
Az USA autópiaca teljesen másképp, hangsúlyozom másképp működött, mint a többi és 3 nagy nagyrészt erre a piacra termelt. Remélem most már kicsit másképp látod a helyzetet. Ezért is nem tudott rengeteg európai és japán gyártó sokáig betörni az USA piacára. Mert nagy benzintemetőkre volt igény, nem apró gépekre.
A válságok meg, mint mindig, elmúlnak... furcsa mód nálunk is visszament a benzin jóval 250 alá... leesett az olajár arra a szintre, amennyit ér valójában, bár erről lehetne vitatkozni, mert a jelenlegi olajkészletek kitermelési költsége a béka feneke alatt van. Az olajról meg még annyit, hogy az USAnak hatamas belföldi készletei vannak, csak ezeket nem termelik ki, amíg van az araboknak, és azt oda is adják.
Ott is most nagy pánik, de az idővel el fog csitulni. -
#16820480
törölt tag
igen, így van ahogy írod, csak nem akartam ennyire részletesen belemenni
egyébként itt arról van szó, hogy iszonyat lassan reagálnak a piac igényeire, illetve a gazdasági körülményekre. most ha leszámítjuk az ott dolgozókat, hogy nekik rossz lenne, akkor azt mondanám, hogy felőlem bukjanak csak el. egyetlen amerikai autó van, ami tetszik, az pedig a Mustang, de az is csak addig jó, amíg egyenes az út, és olcsó a benzin.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- DIGI internet
- Lexus, Toyota topik
- Stílussal és friss szenzorokkal futott be a Huawei Watch GT 5
- EAFC 25
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Eladó garanciális Honor Magic 6 Lite
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- ASUS ROG STRIX 750W Gold Aura Edition RGB LED Moduláris Tápegység 12VHPWR PCIE 5 ATX 3
- Asus Rog Thor II 1000W Platinum OLED RGB Moduláris Tápegység
- Tápegység Moduláris Kábel Tápkábel Adapter Hosszabbító Csatlakozó Elosztó - Egyedi is
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen