Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Elektromos és üzemanyagcellás cuccokkal. Értem, hogy fejlesztések... de mindez szintén ennek a rohadék tagadásnak meg lobbinak a következménye, hogy nincs kész az igazi megoldás
Az ügyemanyag-cellás rendszerek relatíve kiforrottak, évtizedek óta működnek a legkülönfélébb helyeken. Csak éppen drágább, mint egy belsőégésű motor vagy turbina. A hidrogént pedig legolcsóbban még mindig földgázból tudjuk előállítani, szóval "tiszta" energiaforrásnak azt sem hívhatjuk.
Ehhez nem kell lobby, ez egyszerűen üzlet. Persze, a kormányoknak megvan a lehetősége, hogy korlátozásokat vezessenek be, de azoknak ésszerűeknek kell maradnia, különben vagy a nép fogja politikailag megbüntetni a döntéseket hozó pártokat, vagy a cégek fogják elkerülni az adott piacot. Elöbbire hazai példa volt ugye a taxisblokád a drasztikus üzemanyag-áremeléskor, utóbbira példa a norvég autópályák esete, ahol az elektromos autók ingyen közlekedhetnek, viszont annyi elektromos autó van arra, hogy az autópálya-üzemeltető kongatni kezdte a harangokat a bevételek elmaradása miatt...
10-ből 7 dízel fossa magából a füstöt egy kövér gáznál, ami városban gyakorlatilag minden kereszteződés.
A probléma az, hogy egy karbantartott diesel autónak nem szabadna így viselkednie. Itt a karbantartás és a műszaki vizsgán tapasztalható korrupció, illetve a tulajdonosok ügyeskedése, pontosabban ezek nem megfelelő szankcionálása az, ami miatt ilyen a helyzet...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
rsf
senior tag
Sokan nem értik miről is szól ez az egész!
A VW és mostmár a Merci botrány arról szól, hogy olyan szoftver fut a motorvezérlőben ami felismeri, hogy mérik az autót és olyankor úgy avatkozik be, hogy kedvező értékeket mérjenek.
Na ez az ami nagyon durva. De ezt simán el tudom képzelni a benzines autóiknál is.
A többi márkánál is mértek jó nagy kibocsájtásokat üzem közben, de azzal nem tudnak mit csinálni, mivel azok a mérési metódusra optimalizálták a kibocsájtást. Szóval ott megfelel az autó.
Ezért kellene üzemi körülmények között mérni a fogyasztást és a kibocsájtást amire vannak is törekvések, de ez azért nem tetszik annyira az autó gyáraknak.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #06658560 #53 üzenetére
"Hogy tudod biztosítani az azonos forgalmat a világ minden rézén, azonos útállapotokat, környezetet, hőmérsékletet?"
Én még nem is kérnék ilyen sokat, megelégednék azzal is, ha azt tudná biztosítani, hogy ugyanazon a helyen két különböző nap megegyeznek ezek... Olyan lelkesen dobálnak be emberek ilyen dolgokat, mint hogy legyen üzemi körülmények között tesztelve, aztán nem gondolják végig, hogy ez mit is jelent.[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
válasz #06658560 #53 üzenetére
Nem egyszerű de lehetne egy független intézet és minden gyártónak ők vizsgálnák be a piacra szánt járműveit.
Olyat el tudnék képzelni, hogy:
Városi körülmény 3.ban 50-el vagy 60-al 3percig majd stop(lámpa)) aztán 1-esben teljes gáz felvált 3.-ig stb.
Aztán ha így jók az értékei az autónak akkor te már kezelheted hímes tojásként a gázpedált
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
#59063552
törölt tag
ups, nemide.[ Szerkesztve ]
-
haxiboy
veterán
Éves szinten 3100L gázolaj vs 4200L benzin...ez volt a különbség ami miatt én Dieselre váltottam...
Azért mert most a Dieselekre szálltak rá mert épp a Lobbi ezt kívánja, hisz melyik üzemanyag társaságnak jó hogy kevesebbet fogyaszt/kevesebb üzemanyag fogy, ami jól működik be kell tiltani.
Éves szinten ~1000L üzemanyag ára meg szerintem nem elhanyagolható, városban meg mindegyik autó tolja a dzsuvát nem csak a Diesel, azt hiszed csak ezeknél szedik ki a szűrőt? Benzineseknél meg a katalizátort szokták kiszerelni. Jah...vegye csak az ember a 800ccm 3 henger + turbós benzint mert azzal olyan jó utazni...csak kb 2-3 év után döglenek megfele biztos környezetkímélőbb legyártani 3 motort egy autó életciklusa alatt mint 1-et...Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Reggie0
félisten
10-bol 10 diesel fossa magabol a fustot, csak ebbol 3-nal az emberi szem szamara lathatatlan.
Amugy a modern benzinesek is, amiota injektornyomas emelesevel es turboval novelgetik a hatasfokot, nem veletlenul vezettek be az euro normakban a benzinesekre is PM hatarerteket es megjelentek mar a benzinesre is a reszecskeszurok.
A modern motoroknal egyszeruen nagyon kicsi a szemcsemeret, amitol a laikusok megnyugszanak, hogy nem is fustol, pedig de.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Amugy a modern benzinesek is, amiota injektornyomas emelesevel es turboval novelgetik a hatasfokot, nem veletlenul vezettek be az euro normakban a benzinesekre is PM hatarerteket es megjelentek mar a benzinesre is a reszecskeszurok."
Nem, hanem amióta közvetlen befecskendezés van szinte kizárólag. Nem a turbó vagy a befecskendezési nyomás befolyásolja, hogy lesz-e koromkibocsátása egy benzines motornak.
-
dabadab
titán
válasz Plazmacucci #6 üzenetére
Itt NOx-ról meg PMxx-ről van szó, amiknek semmi közük a klímaváltozáshoz, viszont mérgezőek meg rákkeltőek.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Robogó, kismotor
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Star Citizen
- További aktív témák...