Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szupermacs

    veterán

    válasz aelod #9 üzenetére

    ,,3) A gyerek igen is tanuljon meg könyvből tanulni/olvasni. Ameddig az alap dolgok nincsenek felesleges digitalizálni ezt az amúgy is elfajzott generációt."

    Mi a különbség abban, hogy könyvből, vagy ebookon olvas és tanul? A kézírás megtanulása fontos, ahogyan a billentyűzeten való írás is. Utóbbi olyan szempontból fontosabb, hogy az életben sokkal többet használjuk már a billentyűzetet, de vannak persze olyan helyzetek vagy munkák is amikor pont tollal/ceruzával kell írni.
    Semmi baj nincs azzal, ha a digitális világra készítik fel a diákokat, mivel az a jelen és a jövő.

    Jó lenne, ha nem kötelező, lefutott régi sablonok alapján tanítanának mindenkit, hanem a képességeinek és az érdeklődési körének megfelelően. Erre általános iskolában kellene kialakulni, nem pedig középiskolában 17-18 évesen, amikor mennek felvételizni (de sokszor nem tudják, mert csak a pénz motivál mindenkit [szerintem ez a része nagyon el lett rontva, de érthető]).

    Sose lehet tudni, hogy mikor fogom a jövőben hasznát venni egy Ady vers elemzésének, de lehet, hogy egyszer ez menti meg az életem. Viszont most kézzel kell írnom plakátokat, amit viszont nem tanítottak meg nekem az iskolában és nem egy olyan munkám volt már, amire nem voltam felkészülve a tudás hiánya miatt.
    Sokan mondják az alapműveltséget, de egy szakipari munkásnak sose lesz szüksége arra, csak az anyagszámításra és az elméleti és gyakorlati ismeretekre, amikor megépítik a házunkat, vagy bekötik az áramot, vizet, fűtést. De gondolom informatikusoknak és jogászoknak is annyira kell tudni a kémiai periódusos táblázatot és Móricz regényeket, mint a fene. Meg kellene reformálni az oktatást és mindenkit a képességei és tudása, érdeklődése alapján tovább fejleszteni.

    Viszont az sem oké, hogy különböző szakmákból nincs felsőfokú oktatás, amivel az ember még tovább képezhetné magát, amivel több pénzt is kereshetne. Ezért is van sok hiányszakma, mert senkinek eszébe sem jutna 600 Ft/óráért dolgozni mondjuk építőiparban. Mindenkiből meg ugye nem lehet vállalkozó és vezető/főnök.

  • szupermacs

    veterán

    válasz aelod #16 üzenetére

    Teljesen érthető, én is otthagytam a szakmámat, mert díszleteket építettünk 600 Ft/órabérben és még azt is fájt kifizetni a vállalkozónak feketén. És nem szívesen dolgozik az ember 16-22 órákat minden nap hétvége nélkül. Pedig az építőiparban ez megy. Nem csoda, hogy csak azok kerülnek oda, akiknek nem sikerül az egyetem. Nekem sem sikerült, az érettségim is rossz lett, ez van, ezt kell szeretni.
    Minimálért sem akar senki árufeltöltő lenni, sem gyorsétteremben konyhás. Nincs egyensúlyban a szakipari végzettség és a diploma általi fizetés.

    Egyébként az egyetemeken is már úgy tanulnak, hogy külföldre célozzák meg a munkáikat és nem itthon. Nem csak a szakipari munkások ilyenek. Munkatársam lánya sem akar egy percet sem itthon dolgozni diplomásként. Ki akarna?

    Én is szívesen dolgoznék egy irodában (most is ott vagyok, csak minimálra bejelentve) 3-400 ezerért havonta, minthogy 100-ért álljak és robotoljak egész nap. Pedig söpörtem már közmunkán utcát is hátrányos helyzetűekkel 50K-ért. Ez a magyar piac. Sokan voltunk közmunkán és nem egy embernek volt közülük diplomája, de a kora miatt nem vették fel őket sehova. Egy idő után az sem ér semmit, bármilyen papírja van az embernek.

    És a papírokban meg nincs benne az, hogy az egyén milyen szövegértéssel rendelkezik, vagy mennyire tud megoldani egy bonyolultabb helyzetet az életben. Ez mind gyakorlatban derülne ki a munkahelyem, de erre lehetőségeket sem adnak az embereknek, mert próbaidőre sem vesznek fel bárkit papír nélkül.

    Más: grafikát is tanultam OKJ-n (de nem fejeztem be, nem lett meg a vizsga, mert megszűnt az iskola és a régi modulrendszer alapján tanultunk, amiből már később nem indultak vizsgák és a papírt sem adták ki, hogy oda jártam [pénzt meg pereskedéssel sem adták volna, mert csőd miatt szűnt meg a suli]) és sokan voltak a szakon, akiknek meglett a bizonyítványuk, de a szakmai képességük sok olyantól elmaradt, akik tényleg jók voltak. Ismerek olyan grafikust is, aki csak számítógépen tud dolgozni, de ceruzával és papírral nem lenne képes bánni, ami viszont szomorú és a szakma elkorcsosulásához vezet (szerintem). Az órák megvannak a különböző képességek elsajátításához, de a bizonyítványban nem tételesen lesz leírva az, hogy ki melyik részén a szakmának hogyan teljesített. Csak egy elméleti és egy gyakorlati rész lesz az átlag alapján értékelve. Ez nem fedi szerintem a valóságot, nem mutatja meg, hogy a diák miből jobb egy tantárgyon belül is akár és miben gyengébb, ami mondjuk egy munkáltatónak lehet, hogy szempont lenne.

  • szupermacs

    veterán

    válasz Zeki #18 üzenetére

    Szerintem nincs az ő mondanivalójával és gondolkodásával semmi baj.

    Esti fotós OKJ szakon sem tanították nekünk a labort, mert csak a digitálisra volt időnk a tananyagban meg a felszerelés sem volt tökéletes a laborhoz. Ahogy az is fontos lenne egy fotósnak, úgy a könyv is fontos lenne. Mivel a könyvtárakban is papír alapon IS lehet még kölcsönözni könyveket és vannak amik csak olyan formában jelentek meg, így tudni kell használni őket.

    Hányszor látom én még a tömegközlekedésen, hogy valaki befejezi az olvasást és szamárfület hajt az oldalakra. :U

  • szupermacs

    veterán

    válasz Zeki #21 üzenetére

    Tényleg jó lenne, egyet értek veled, de amíg vannak 1bites emberek, addig kellenek a könyvek is. Nem változtatja meg a gondolkodásukat semmi.
    Pont most volt Indexen egy cikk a Telekomról, nem olvastam el, csak a kommenteket a FB oldalon (ezért is követem őket, mert olyanokat röhögök rajtuk) és olyanokat írnak, hogy milyen dolog lesz már az, hogy nem fogja tudni a számlákat kp-ban fizetni. Elmagyarázzák szépen, hogy aki hülye, az menjen el szépen a postára, de előtte vegye ki a pénzt az ATM-ből, hogy utána fizessen be bármit is, mert ennyi esze van. Sokan még mindig abban hisznek, hogy ez a régimódi bevált dolog, ami nekik évtizedekig ment, az most is jó. Hátráltatják a fejlődést. Én nem tudom mikor voltam utoljára postán bármit is fizetni. Nem volt rá szükségem, mindent neten keresztül intézek. Azt sem értem, hogy miért kell bemennem a bankba különböző ügyintézések miatt, amikor a bankkártyámon van digitális aláírás, a kártyaszámot is megadva mellé meg be tudnak azonosítani. Akár a személyi számomat és lakcímemet is kérhetnék egy netes oldalon keresztül, ahol elintézhetek a folyószámlámon bármit, de nem. Be kell menni, sorszámot húzni, kivárni és a nap végére lefáradt ügyintézővel beszélgetni, hogy mit szeretnék. Mintha sok embert ez tartana életben. És mondják nekem, hogy ne legyek ennyire lusta, hogy neten keresztül digitálisan akarok mindent elintézni. De ez nem a lustaság, hanem nem akarok munkahelyről eljönni korábban és rohanni sehova, mert minden bezár ahova el akarok érni.

    Nincs előfizetésem telefonra, de a feltöltőkártyáért sem megyek már el a boltba, hogy megvegyem, hanem utalom a pénzt a neten keresztül. De vannak, akiknek nincs annyi kapacitásuk, hogy ezt megcsinálják.

    (Aki meg képes FB-on írogatni, hogy ő végig akarja állni a sort és kp-ban akar fizetni, nem neten keresztül, az meg is érdemli. Mert a lehetőség neki is adott [FB=van internete=megoldhatná ott is] csak szegény hülye hozzá.)

  • szupermacs

    veterán

    válasz Zeki #24 üzenetére

    ,,Én azt is felháborítónak tartom, hogy a nyugdíjas, akinek van havi jövedelem, ingyen utazik, míg a diák, akinek nincs, de kötelező az iskolába naponta utaznia, az fizessen."

    Ez engem is felháborít. Főleg úgy, hogy mindenki hangoztatja, hogy öregkorára teszi félre és gyűjti a pénzét. Nem azt mondom, hogy utazzon ingyen, de a diákoknak legyen motiváció mondjuk az, hogy bizonyos átlag felett ingyen utazhat 8. osztályig (mert ha jól tudom a diákmunka 15 éves kortól jöhet szóba). - Talán ezzel hatalmas szakadékot vágnának a különböző képességű, vagy anyagi helyzetű diákok között, de erre lenne jó ha a felzárkóztatáson dolgoznának az iskolában. Meg lehetne oldani. A nyugdíjas meg fizethetné a diákbérlet árát magának. De ehhez is az kellene, hogy tényleg megreformálni az oktatást, ahogy hangoztatják is már nagyon régóta.

  • szupermacs

    veterán

    válasz domos #31 üzenetére

    Az excelhez, wordhöz, powerpointhoz nem is kell komolyabb gép. Általánosban és középiskolában sem tanulnak ennél sokkal többet.

  • szupermacs

    veterán

    válasz KINKY_007 #37 üzenetére

    Miért futtassak lehetetlen dolgot? :D Persze Win7-re meg Office 2013-ra van pénz, de egy 2 magos proci (Intel E5xxx széria elég) már nincs? Az Office 2007 bőven elég tanulásra.

  • szupermacs

    veterán

    Igazatok lehet. Nekem már nagyon rég volt informatika órám, akkor a gépek arra jók voltak, amiket a tanterv megkövetelt. :R

  • szupermacs

    veterán

    válasz domos #42 üzenetére

    Ebben igazad van.
    Én nem ma végeztem a suliban, de ott a pályázatból az iskola kapott egy digitális táblát a fizika-kémia laborba, ami elég jó lett volna. Sose használtuk, csak egyszer amikor a tanár azt mondta, hogy rajzolhatunk rá. Földrajz órán sokkal több értelme lett volna a térképet azon nézni, mint fénymásolt papíron. Tehát vannak iskolák, akiknek a lehetőség adott, de a tanárok sincsenek felkészítve a digitális kütyük használatára. Ez viszont az iskola sara, ha fölöslegesen porosodik egy projektor meg egy digitális tábla, ami több százezer forintba került, még ha pályázatból is kapták.
    (Egyébként én most Office 2007-tel dolgozok, nem tudom, hogy mennyi újítás van az újabb verziókban, amik fontosak lehetnek. Ezt a verziót is kiismertem hamar, pedig nem ezt tanultam, hanem valami 2001-es verziót.)

  • szupermacs

    veterán

    válasz domos #44 üzenetére

    A mostani 40 fölötti korosztály szerintem nem tanult informatikát az egyetemen, pláne nem a középiskolában vagy általánosban. Ezért sem lehetnek fogékonyak rá, mert nekik idegen lehet. Az más, hogy megvesznek egy okostelefont és tudnak Facebookozni, vagy otthon a gép előtt a neten böngészni, vagy videókat nézni.
    Édesanyám is számítógépen dolgozik, de nem tudja szerintem azt, hogy mik a biztonságos oldalak és tartalmak az interneten és mik nem. Ők ha bekerülnek az internet pöcegödrébe, akkor gáz van.
    A 30-on aluliak meg könnyebb helyzetben vannak ilyen téren, mert szinte bele születtek a digitális korszakba. Nekem 2007-től lett csak internetem, de egyből elkezdtem használni. Előtte már a gépet is sokszor használtam és tanultam fiatalabb korom óta, ami előny.
    Nem tudom, hogy mennyire örülnének, vagy mennyire lenne haszna egy továbbképzésnek. Igazából egy ECDL vizsga sem ér semmit, ha csak a kötelező miatt teszik le és nem érdeklődnek a digitális világ felől.

  • szupermacs

    veterán

    válasz domos #46 üzenetére

    Ez már nagyon régóta elkezdődött. Nem mondok hülyeséget, ha azt mondom, hogy már lassan 10 éve. De eddig úgy látszik csak féltek a digitális dolgoktól a tanárok is, nehogy elrontsák. Ez személyes tapasztalat.

Új hozzászólás Aktív témák