Új hozzászólás Aktív témák
-
Hát igen, a bringaárak az egekben vannak, én is nemrég vettem, újonnan, horror volt az ár.
Egyébként elég mókás látni, hogy egy komolyabb rugótutas birngát használsz aszfaltra, vagy legalábbis nem írtad, hogy baromkodni vetted.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz quailstorm #3 üzenetére
Kell az összteleszkóp? Te tudod egyáltalán, hogy az mire való?
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hát, jó ha 70k-ért kapsz használtan egy alapmodellt. Kb 150k ugyanaz újonnan. És az tényleg a legszarabb. Én úgy vettem észre, hogy 200-250k-ért kapsz olyat, ami ár / érték szempontjából már rendben van.
Akkor jó. Csak nagyon megy még MTB-mánia olyan felhasználásra, ahova egy trekking kéne. Csak ugye utóbbi az ciki, nagymamabicikli. Pedig azzal sokkal jobban lehet haladni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
d@vee
őstag
Hát nemtudom. Annyira nem értek a biciklikhez, pl. egy versenybringával is simán bevállaltam egy kisebb földutat pár hete, csak úgy unalomból. Egyelőre teljesen meg vagyok elégedve ezzel, bár túl sokat nem szoktam menni vele. Leghosszabb oda út 10 perc volt eddig. Jövőhét végén lesz egy hosszabb "túra", olyan egy órányi távolság bringával oda menni, akkor kiderül mennyire használható nagyobb távra.
Ja
-
-
Korrektor
Mindig csodálkozni szoktam azon, amikor pl. a biciklik drágaságáról van szó, amikor ma szinte minden gyári termék (sokkal) olcsóbb a fizetéshez viszonyítva, mint 20-30 évvel ezelőtt. Persze ettől még lehet sajnálni a pénzt bármilyen kiadásra, én leginkább olcsó szarokra szoktam sajnálni...
-
lsebestyen
addikt
Fék nyikorgásra: nem kell fékezni.
Hajtómű kattogás: ha shimano, akkor azért kattog, általában terhelésen csinálja. Ameddig nem kotyog, addig hagyjad, mert az új is kattogni fog. -
quailstorm
nagyúr
válasz lsebestyen #10 üzenetére
Nekem is Shimano van és kattog, de nem az összes fokozatban
Az utolsó fokozat amivel sík terepen szoktam 30KPH-val gurulni, az csendes nálam.Viszont az is biztos hogy az enyém sérült, csak nem ér annyit az egész, hogy szétszedjem (kicsit komplexebb, mint egy camping). Annyit meg végképp, hogy szétszedessem. Sokat ázott az esőn, addig hajtom amíg megy, féket meg külső gumit kapott újat, mert az fontos. Aztán kuka. Úgyis csak szétverik meg ellopják.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz quailstorm #11 üzenetére
Próbáld ki akkor azt, hogy abban a fokozatban mész emelkedőre, tehát kicsi fordulattal, nagy nyomatékkal. Az is kattogni fog. De persze azért is kattoghat, ha a váltó rosszul van beállítva és hozzáér valamihez a lánc, de az teljesen más kattogás, mint a hajtómű kattogás. Egyébként baromi kiábrándító dolog tud lenni. Montimon nem érdekel, mert nem képvisel akkora értéket, de amikor az 1500km-t futott 1300 eurós bringán elkezd alattam kattogni a bringa...
-
quailstorm
nagyúr
válasz lsebestyen #12 üzenetére
Ez hajtómű, annyira nem vagyok már amatőr szerencsére. Kölökkorom óta összteleszkópossal nyomtam, ott még volt hogy a terelőhöz ért a lánc...
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz quailstorm #8 üzenetére
Hát azért nem egy Paris-Roubaix .
-
d@vee
őstag
válasz lsebestyen #10 üzenetére
"nem kell fékezni "
Na kössz, lábfék annyira nem okos dolog
Shimano van, ezek szerint felesleges cseréltetni o.OJa
-
quailstorm
nagyúr
válasz Kisgépkezelő #14 üzenetére
Nekem gyanús az út jobb szélén az a libasor.
De kétségtelen, hogy számomra ez egy kényelmi faktor.[ Szerkesztve ]
-
Persze, mindenki olyat vesz amelyik tetszik neki. Vagy amit megengedhet magának. Aztán legfeljebb cserél.
Az MTB kapcsán nekem az a bajom, hogy sokan még mindig ezt tartják a bringának, pedig a legtöbb embernek nem erre lenne szüksége. Az állatkodásra való - s ezt most nem pejoratívan mondom. Ha meg kényelem kell, akkor ott a trekking, az pont erre való. Van egy kis teló ami tökéletes az úthibák ellen, meg esetleg egy nyeregcsőteleszkóp, hogy a seggednek is jó legyen. Bár utóbbi egy elég hülye találmány, én ellenzem. De inkább az, mint egy összeteleszkópos bringa, mivel abból olcsón csak ipari hulladékot kapsz.
Az utóbbi kb 6-7 évben országútim volt. Ez egy kicsit kompromisszumos megoldás, mivel figyelni kell az úton. Bár én sokszor mentem vele könnyebb terepen is (murva, földút), de ehhez komolyabb defektvédelemmel ellátott külső kell. És figyelni kell guminyomásra. Az elején jópárszor defektet kaptam, mert 5-6 bár az nagyon kevés ezekez. 7-8 kell inkább, csak ugye ezt kézzel nehéz belenyomni, a benzinkutak meg általában csak 6-ot tudnak. De ha megszokod az országúti hátrányait, akkor nagyon jó, balatonkört ezzel nyomtam. Persze mára már herótom lett tőle, kicsit állatkodni is akartam ezért váltottam cross trekkingre, ami egy elég jó kompromisszum az állatkodás vs sebesség téren.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz quailstorm #8 üzenetére
Ott kell menni, ahol normális út van. Egyébként ezeket egy alap kis trekkinges teló simán megeszi. Bár én ilyesmiken mentem rendszeresen a 23mm széles kerekű outival is. Kicsit figyelni kell meg "ugrálni", de pont ez a jó benne.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
vadkörte
addikt
2015-ben cseréltem le a 14 év szünet után elővett 26"-on low-budget MTB-omat. Szerettem volna valami jobbat és nem trepgumist (98%-ban aszfalton használom) így cross-trekking lett. Egy helyi szerviz/kereskedésben találtam egy 2008-as modellévű minimálisan használt KTM LifeOne-t 65E volt az ára. Az akkor hasonló modellek 150-160E körül jártak és rosszabbul voltak felszerelve (fém fékkar/pedál vs. műanyag, Acera vs Altus váltó, stb...)
20-30E-es kategóriában vagy nagyon vackok vannak, vagy kifogsz egy madarat, aki nem tudja, hogy mit árul.Üdv. V. Körte
-
lsebestyen
addikt
válasz quailstorm #13 üzenetére
Ok, csak azért mondtam, mert írtad, hogy kónuszon nem kattog. De fokozattól független a hajtómű kattogás sajnos.
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz quailstorm #17 üzenetére
Hát itt-ott annyira rossz az út, hogy inkább lemennek a sárba országútival. De ilyen helyen én is csak akkor mennék, ha sokat fizetnének, de annyira meg nem megyek jól, hogy sokat fizessenek. Egyébként emlékeim szerint kicsit az ezredforduló előtt kaptam az első montimat 25 000 akkori forintért. Az ma arányosan úgy 90-100 000 forintnak felel meg. Annyiért akkoriban egy kalap trágyát kaptam, amit hetente kétszer kellett javítgatnom, míg végül pár év után megette a rozsda. Kb. a mostani teszkóbájkok színvonalán volt. Manapság 60-70-ért azért már lehet kapni használható, strapabírónak tűnő "sajátmárkás" biciklit az ismertebb sportboltokban.
[ Szerkesztve ]
-
Korrektor
Izgalmas kérdés a biciklik ára, de nem is ezért akartam kommentelni eredetileg
Egy éve vettem egy trekking biciklit tárcsafékkel, és ez azóta problémás egy kicsit nekem, mert a "hagyományos" V-féket már elég jól kiismertem az évek alatt, de itt még nem mertem piszkálni (főleg, hogy új). De két dolog van, ami zavar:
(1) nagyobb sebességnél az első tárcsa hajlamos a zizegésre, csilingelésre
(2) nedves, esős idő esetén az első néhány fékezés borzasztó nyikorgó zajokat ad ki, de miután kiszáradt, ez elmúlikA kérdésem az, hogy ennek gyárilag így kellene működnie, vagy inkább hiba?
-
A hátsó teleszkópot nem az úthibák ellen hanem ugratókra meg extrém terepre találták ki. Mármint a normálisabbakat. Az ilyen Y vázas "össztelós" rettenetek azok max csak mutatóba jók.
Ha rossz az út és szétrázza a segged, akkor kényelmesebb nyereg kell, esetleg rugós nyereg(cső). Pl XC-n mindenféle úttalan utakon mennek, mégis ritkán használnak teleszkópos vázat.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
quailstorm
nagyúr
Kényelmesebb nyerget 5 perc alatt lelopják. Hobbi meg luxusbiciklire jó az, amit otthagysz a szabadban létesített kerékpártárolóban, azon viszont nem érdemes se könnyen mozdítható kihívó tárgyat hagyni, se magának a biciklinek túl jónak lenni. Különben kerék vagy ülés nélkül találod...
Vasúti kerékpártárolóban hagyott Gepida felhívás táncra, csak a váz marad.Úgyhogy jó az az ütött kopott Y vázas rettenet (az enyém Hättrick német csoda nem kínai hipermarketes, de sajnos ez is nehéz, viszont szét nem hullik az biztos).
A kerékpártárolóban sose az enyém a legkihívóbb bicikli, bár azért így se cserélnék a legtöbbel, ami ott van.
Mivel műanyag sárvédőm van, max. megigazítani kell, fém sárvédőt összeverik, behorpasztják.
Nagyon nincs mit lelopni róla, a fos ülés ami gyorszáras meg a csengő és első lámpa. Egyik se éri meg.
Első kerék is gyorszáras sajnos, de eddig megúsztam.Apámtól két trekkinget loptak el az elmúlt 3 évben, egyik Shimano Altus váltós volt (fel-le karok). Az még a Délmagyarban is benne volt mint illusztráció az Indóház térről.
De amúgy kajak mindent lelopnak, iskola közelében főleg. Markolatot, csengőt, lámpát, dinamót, amit érnek.
Anno amúgy úszóedzésen az egyik gyerek mindig vitte magával befelé a Selle Royalt
[ Szerkesztve ]
-
válasz quailstorm #27 üzenetére
Ja, ha lopásbiztosat akarsz, akkor nem veszel bringát. Vasúti tárolóban meg ilyen helyeken gaggyanat bringát se mernék otthagyni. Csak erre létesített tárolóban, ez alap. Bár én sosem vennék gagyi bringát csak azért, mert a jót ellopják. Most bringázni akarsz vagy sem? Ez nagyon közel van ahhoz a logikához, amikor valaki megvesz valami jó cuccot, de nem használja, mert fél, hogy elromlik. Akkor minek vette?
A régi országútim ebből a szempontból jó volt. Karbonvázas, 20+ éves csoda, de tulajdon-áthelyezési szakmenedzser szemmel kb egy gagyi játékbiciklinek tűnik. Aki jobban benne van a bringákban, az kb ott helyben kiveri rá. Direkt nem volt takarítva, hogy ne tetsszen meg senkinek. Bár a mostani is elég minimál, kicsit össze kéne koszolni + értelmes zár, s akkor az is lopásbiztos lesz.
Szóval összefoglalva nem azért kell az össztelós rettenet, mert szarok az utak, hanem mert a normális bringát ellopják. Így azért eléggé más a leányzó fekvése.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
quailstorm
nagyúr
Az a baj, hogy a tároló, meg a biciklizés nem választás kérdése. Így meg marad amit mondasz, ne nézzen ki elit kerékpárnak.
Amit meg felsoroltam és az évek alatt mind szedték le apám bringájáról, azt meg értelmezni se tudom mert pár száz Ft-os tételek.Ha a vasúton dolgozol, akkor vagy a szolgálattevő nyakába, vagy ablakába akasztod, vagy vállalod a kockázatot. A köznép tárolójával szívta meg kétszer is.
Ne próbáld meg kicsavarni nagyon. Pici pénzért használt bringa a kényelmi extrával az import használt összteleszkópos lesz, ennyi.
A sok rossz tapasztalat miatt meg hétköznapi használatra kizárt, hogy havi bevétellel vagy autó árával vetekedő biciklit tegyek ki a veszélynek. Csak ha mind a két cél zárt tárolós normális hely, akkor érdemes rá költeni.[ Szerkesztve ]
-
válasz quailstorm #29 üzenetére
Onnan indult az egész, hogy összteleszkóp KELL a magyar utakra. Innen jutottunk oda, hogy ez valójában akkor opció, ha budget bringa kell, amit nagy eséllyel nem lopnak el. Mindenki olyat vesz ami neki kényelmesebb, csak ne állítsunk hülyeségeket.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
ADAM1337
nagyúr
Igazából ahol én járok végig ülök és a hátsó is beszokott lengeni néha.
Persze nem szükség sima első telo is elég lehet nyílván, plusz nem vesz el a lendületből mint az össztelósnál.
[kép] ő róla lenne szó, bár most nekem a fékekkel kellene kezdeni valamit, tárcsára akarok én is váltani, meg a váltómat lecserélni.[ Szerkesztve ]
-
quailstorm
nagyúr
Én meg azt javaslom ne forgasd ki mások szavát.
Nem állítottam ilyet, hogy kell a magyar utakra. Ezt írtam. Utána meg linkeltem 2 szegedi példát, hogy miért vehet valaki városba teleszkóposat. Még külön írtam is, hogy nem tudom máshol milyen az út. Ennél jobban már nem lehet lemenni beleköthetetlenbe.Az más kérdés, hogy konkrétan ami nekem van, ez egy használt olcsó vaskupac, ettől függetlenül a csuklóm és a derekam is köszöni szépen, hogy nincs szétrázva.
[ Szerkesztve ]
-
válasz quailstorm #32 üzenetére
Hát de pont erről van szó, hogy erre NEM KELL összteleszkóp, nem erre találták ki, ezt leírtam részletesen korábban.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
ivana
Ármester
Azt tudjátok gondolom, hogy egy túra csepel újkori ára anno egy munkás 3 havi bére volt kb. Na 300 ezerből azért már faja gépeket lehet venni
quailstorm: erre való a rozsdás rozzant tanyabike, ezeket az ösztelós tescos csodákat rendbe rakni se lehet, meg kb. 2 nap alatt hajtom ócskavassá.
-
quailstorm
nagyúr
Azzal meg nem lehet haladni. Volt ilyen osztálytársam. 2k-ért megvette a campinget, soha nem vitte haza. Buszpályaudvar vagy iskola, vagy valahol a városban. Távolsági busszal meg haza. Így járt iskolába és megspórolta a helyibérletet, plusz ha el kellett ugrani valahová (vagy haverjának), akkor volt min.
Viszont egy 8 évvel ezelőtt 15k-20k közti trekking vagy MTB külföldről behozva új fékkel új gumikkal kimegy a világból is és biztonságos, meg lehet vele haladni és váltós* (enyém még elöl tárcsafékes is, bár sok értelme nincs). Ülés és markolat amit kaptam hozzá, az viszont gagyi, de egyelőre elég és ezt biztosan nem szedik le. Nagyon sokat szoktam váltani, hogy dinamikusan tudjak elindulni, aztán pedig nyugisan tekerni.Hipermarketes túlárazott vackokat élből elvetettem mindig.
Árkérdést meg rá lehet húzni mindenre kb, főleg a nyugati cuccok voltak heroin árban, de az általános szoci fogyasztási cikkek se voltak olcsóak fizetéshez viszonyítva.
Azt nem tudom, hogy jelentett-e valamit a kerékpáron a tulajdoni tábla lopás szempontjából.Én is alapvetően azt vallom, hogy az az olcsó, ami drága. Kerékpárnál viszont nem tehetem meg a befektetést, mert a fentebb ismertetett okok miatt nem lehet benne biztos, hogy annak én leszek a haszonélvezője.
Lezso-nak meg annyit, hogy a rugós nyeregcsőből az olcsó az ahogy elnézem még az össztelós biciklit is alulmúlja, a komolyabb meg vetekszik egy "kukázott" össztelós árával. Ha lesz biciklicsere, akkor majd meggondolom.
Kb ennyi haszna volt számomra a vitának máma, meg hogy megtudtam hogy a Shimano másnál is tud kattogni.[ Szerkesztve ]
-
VIPowER
senior tag
válasz quailstorm #35 üzenetére
Nekem áruházi van (tesco) ilyen. Szeretem. 17 éves a drágám, metálkék fénnyel. A felni (Neuzer), és a középcsapágy még eredeti. Nem bírok megválni tőle, pedig lehet váltani kellene, de szeretem, sosem hagyott cserben.
-
VIPowER
senior tag
válasz quailstorm #37 üzenetére
Ez a bicikli olyan mint a jó bor. Ő csak azért írt róla ilyeneket mert nem várta meg hogy kiforrjon. Én türelmes voltam, és költöttem rá.
-
Korrektor
válasz quailstorm #27 üzenetére
Úgy tűnik, szegedi vagy, éppen ezért én ezt a végítélet / rablóhadjárat jellegű lopás-cunami hangulatot nem értem. Nálunk sohasem tűnt el kerékpár, ami le volt zárva az utcán napközben, csak egyszer volt, hogy hülyegyerekek letördeltek néhány lámpát az uszodánál - ami bosszantó, de nem lopás.
-
quailstorm
nagyúr
Fentebb írtam, hogy személyes tapasztalaton alapul és nincs kedvem tovább tesztelni...
Személy szerint lopás szempontjából borzasztó környéken lakok, de ugye itt garázsba van zárva.
Eddig 3 féle fordult elő:
Teljes bicikli huss eltűnt utcai biciklitárolóból, lezártan. (2x az elmúlt pár évben)
Ügyintézés, vásárlás során kinn hagyott lezárt bicikliről tünedeztek a dolgok.
Szűkösebb biciklitárolóból úgy szedte ki más a biciklit/motort, hogy zúzott mindent ami útban volt.Az számomra hihetetlen, mondjuk Franciahögy lakótelepen hogy merik hagyni a kerékpárokat a ház előtt.
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz quailstorm #41 üzenetére
Laktam Szegeden (A vasútállomás felé), de nekem sem tűnt fel, hogy azon a környéken mindent vinnének. Viszont itt Pesten mostanában történt velem olyan, hogy hétfőn összevissza kerestem a kocsikulcsot mire rájöttem, hogy pénteken bennemaradt a csomagtérajtóban. Majd három napon át rá se bagózott senki, hogy áll az utcán egy autó kulccsal a seggében. Pedig akkoriban még egész jó állapotban volt a szekér.
-
quailstorm
nagyúr
válasz Kisgépkezelő #42 üzenetére
Mindkét bicikli az állomásról tűnt el pedig.
Sajnos itt olyan a helyzet, hogy kiviszel egy magnódecket mert várod a vevőt és lerakod, aztán már kérdezik, hogy lomtalanítás/elvihető. Aztán ez a jobbik eset.
Automata kapu miatt is kellett már farkasszemet nézni, próbált beosonni utánam de számítottam rá. Aztán olyan is volt, hogy bejött valahogy és nem bírt kimenni, összekente magát a kapuról gépolajjal, azt fel a falra, onnan meg a polizei levette az ujjlenyomatot...
Röviden kb ilyen itt lakni (ablakból): [link]Szóval ez biztosan hozzájárul az átlag állampolgárénál nagyobb paranoiához.
Amúgy az se mindegy mikor laktál itt, mert a c-k itt voltak mielőtt a ház épült ('97), de csak kb. 2010 óta van egyre intenzívebb drog balhé polizei, bunyó, lopás, törés-zúzás.
Állomás környéke az most is nyugis hely, Borbás u. például. Maga az állomás kerékpártárolója az viszont gondolom célpont, nem volt bekamerázva.
-
csipszikutya
senior tag
Nekem a biciklim anno 800ba állt meg, össztelos szörnyeteg. Igaz, hogy DH-ra épitettem de jo 5 éve csak turázok vele 95%ban aszfalton. Miért? Felér egy jo edzéssel. Mind a 2 telo lockolhato, de az a buz1knak valo
igy is van rajtam felesleg, had menjen le a soksok elvesztehetett energiábol
Havernak van egy jo KTM országutija, gond nélkül mentem vele 200 kilot, az elsö 10km volt csak egy kényszer pihi, hogy pontosabbra állitsam az ülést.
Az enyémmeé, jo kis 2.30as gumikkal meg elég 100km
mondjuk vádlim és combon lett is és még hol a nyár vége? -
ivana
Ármester
válasz quailstorm #35 üzenetére
Azért egy jó 28-as csepellel lehet menni bőven, ellentétben az ilyen 26-os nyakló dögnehéz fémhulladékkal. (Van rendes országútim is, tudom milyen az ha van rendes váltás, de városban a váltó annyira sokat nem dob) Pesten megyek csepellel is bőven 20 feletti átlagokat
-
-
zolee5016
őstag
Nálam az Asti másodvirágzását éli,csak a váz régi...minden másra ott volt a Mastercard de mivel nem ismerem a tárcsát így nem került rá sehova sem..
LINKHa meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
vadkörte
addikt
válasz quailstorm #46 üzenetére
A régi túra Csepel egy igásló. Mentem egyszer ilyennel úgy, hogy 20 Kg kukorica volt a kormány jobb oldalán, 20 Kg a bal oldalon, 20-25 Kg valami a csomagtartón, ~40 Kg búza meg a vázon keresztben egy zsákban. Tekerni érdekes volt, meg a lengedező szatyroktól a kormámyzás is, de élmény volt. Igaz akkor kb 15 éves voltam, ma meg 37 vagyok. Mai fejemmel nem biztos, hogy megcsinálnám...
(#26) lezso6:
Rugós nyeregcső. A KTM-emhez az van, de az előfeszítő csavarral lényegében fix-re kellett húznom, mert a nyereg állandóan mocorgott jobbra és ballra is ~1-1 cm-t. Ritka idegesítő.[ Szerkesztve ]
Üdv. V. Körte
-
válasz csipszikutya #44 üzenetére
Jó, de te eredetileg rendeltetésszerűen használtad. Azért 800k-ért DH bringát nem sok értelme van aszfaltra venni, annyiért trekkingből olyan kapsz, hogy kb megy helyetted.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Asztrofotózás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...