- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Synology NAS
- DIGI internet
- PHP programozás
- Invitel (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Olyan különleges képességed biztos van, hogy azóta sem érted, hogy
egyszerűen NEM kötünk rá az akkura szigeteletlen végű lengő kábelt!
Pont ez a józan paraszti ész. Nem az, hogy "majd figyelek": te sem így
csináltad, szóval másnak se tanácsolj balesetveszélyes megoldást.Vagy hát mindegy, tanácsolj: majd eldönti, hogy megfogadja-e.
-
DigitXT
félisten
Szerintem ez utóbbi azért van, hogy ha valami nem túl intelligens, de amúgy az
akkunak jó barát tirisztoros csodát kötsz rá, az se lője szét az elektronikát...
(Nem hiszem, hogy külön ki lenne emelve, hogy egy sima egyenáramot nyomó
intelligens töltő miatt le kéne kötni az akkut. Szerintem értelme sem lenne, sőt
kifejezetten vicces lenne, hogy van pl. "ComfortConnect", rádugod éjjelre tölteni,
de azért felpattintod a motorháztetőt, és jól lekötöd az akkut az autóról. Reggel
meg állítod be újra az órát, írod be a rádió kódját stb. Szerintem nem csinálják.) -
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #5600 üzenetére
Az az akksi, ami egy óra alatt fullra van töltve, vagy túl nagy árammal töltődik,
vagy nem is volt igazán szüksége (még) a töltésre. Legalábbis szerintem. -
DigitXT
félisten
Hm, csalódtam a CTEK-ben. Bugzik a Battery Sense, lehet, hogy a hideg miatt?
Ha nem tudnám, hogy valójában bőven 12V fölött van az akkuban, csodálkoznék.
De az a vicc, hogy ez nem egyedi, mert kettő van belőle, és a másik is szívat.
Egyre jobban kezd tetszeni a kínai verzió... Valakinek esetleg már megérkezett? -
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5654 üzenetére
És nem válaszoltam volna? Pedig szívesen regélek a kütyüjeimről.
Amit írsz, arra teljesen alkalmatlan az, amit letárol. Még a valós idejű
feszmérés ami gyakrabban* változik. De ha pont nem akkor frissül (vagy
pont nem láttad) akkor, így jártál: vélhetőleg a kínai ebben is jobb lenne!
Meg mondjuk az a negatív ezer voltos érték, mint mért adat picit vicces.Szerk: más dolog, hogy fél másodpercig "méri", de látszik, hogy a log is
sz*r: valójában az első valósidejű mérés előtt a logból vett értéket dobja...*: kb. másodpercenként.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5656 üzenetére
Lehet, hogy félreértés van, de én kizárólag a CTEK-ről tudok tapasztalatokat.
Nem tudom a kínai milyen mintavételezéssel rögzít, de a videó alapján jobb lehet.A CTEK esetében az a 3.5 hónap relatív, hogy sok-e, hiszen 5 percenként frissíti:
30000 tárolt érték annyira nem sok. Tekintve, hogy nem tárolja külön a mért feszt
és a hőmérsékletet, hanem csak származtatott kamu feszt (amit %-ra konvertál).A miheztartás végett pl. az UTCOMP 10000 rekordot tud tárolni, de rekordonként
9 változóval. Ez vagy sok időt ölel át, vagy akár 2 tizedmásodpercenként frissítve,
keveset, de úgy egészen durva grafikonok rajzolására alkalmas: nem mindegy![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5670 üzenetére
8.4V egy 12V-os akkutól annyira harmatos, hogy nem csodálom, hogy se kép se hang. Viszont, ha ez egyik pillanatról a másikra következett be, az az akku valószínűleg kuka (cellazárlat pl.). Ellenben, ha csak a karbantartás hiánya, ill. kevés használat miatt, akkor egy rendes(ebb) töltő még visszahozhatja, és még elketyeghet pár évet. Nem feltétlen okos töltő kell oda (pl. CTEK), lehet régi, szög egyszerű, csak áramot adjon. Ilyen esetben a kevesebb néha több, csak az olyat ne hagyd rajta sokáig, mert elforralhatha a folyadékot.
Vagy hogy teszi tönkre az AGM-et.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5683 üzenetére
A cellazárlat már csak ilyen. Bármi van a dobozra ragasztva, ha beüt, kakukk.
Nekem anno egy szintén nem olcsó spirálcellás modell játszotta ezt be.
Semmi baja nem volt. Majd egyszer csak fel óra állás után semmi: 10.5V...
A 8.4 annyival rosszabb, hogy 1 db cella nem csinál ilyet. Mindenesetre fura! -
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5708 üzenetére
Hát, a helyedben én nem lennék ezzel ennyire optimista... Ha sok idő alatt
merült volna le, vagy azért, mert rajta maradt valami fogyasztó, akkor oké,
csak fel kell tölteni... De ha megdöglött, azt töltögetgeted, halott marad.Mindenesetre, ha végez a töltő (ha végez) ki kell próbálni... Ha indít simán,
és aztán folyamatosan mész az autóval 100 km-t, elvileg nem merülhet le,
ha van töltés. Még az is lehet, hogy a generátor se jó. Mérni kéne mindent. -
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5713 üzenetére
Nekem egy korábban mélykisütött akksi hajtja ma is azt autót, hiba nélkül.
Csak ugye az hónapok alatt merült le, mert nem volt használva, egyáltalán.Egy sima töltő szerintem sokat nem tud mondani az akku állapotáról: mér
rajta egy kapocsfeszültséget, és annyi... Nekem van pl. egy dedikált
mérőműszerem, ami ezen a mérésen felül rövid időre megterheli az akkut,
s abból számítja a belső ellenállást. Sőt az autó töltését is tudja tesztelni.Mondjuk ezzel nem vagyok egyedül a topikban, nekem is itt ajánlották.
Szerk: indítóáramon kívül fontos jellemzője az akkunak a kapacitás... Azt
viszont nem lehet így másodpercek alatt megmérni (vagy kikövetkeztetni).
De általában ha az indítóáram sem az igazi, akkor a kapacitás se lesz az.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én épp múltkor találtam egy ilyen Auto XS töltőt a fészerben, rácsodálkoztam,
hogy ez még megvan, hiszen talán, ha kétszer használtam. Kiment a fejemből.
Nekem csak az tetszett benne, hogy van rajta kijelző, így mutatja az akkufeszt.Szerk: jóval drágább CTEK-ekről bezzeg lespórolták. Szerintem ez hiba volt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5738 üzenetére
Ezt a töltöttségértéket amúgy mi jelezte ki, és mi a fene alapján számolta?
(14,2-14,4 között teljesen jó a töltésed, talán a felvett áramot nézte, vagy mit?)Szerk: visszaolvastam. Az Einhell volt rajta? Nem tudom, lehet-e hinni neki.
(Úgy általában se olyan egyszerű az akku töltöttségét megmondani egy sima
feszmérésből. De ha még folyamat terhelve és töltve is van, szinte lehetetlen.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5740 üzenetére
Ha most "nem a kérdésre akarnék válaszolni", akkor sok néhány kilométeres távra
eleve a dízel problémás. Nem melegszik be, meg ilyenek, ráadásul hidegindításkor
még jobban terheli az akkut (izzítás), visszatöltésre meg a rövid táv miatt nincs idő.A kérdésre válaszolva: néha fel kell tölteni, amíg a garázsban pihen az autó.
-
DigitXT
félisten
Az a 12,4V egy feltöltött akkunál értelmezhetetlen. Ha tényleg annyi van, akkor
az az akku nincs feltöltve, vagy ha mégis, hát akkora áramkivétel történik, hogy
ennyire esik a fesz. (Szóval az vagy mérési hiba, vagy olyankor nincs töltésed.)Hasonlóan: 12,8V mérése nyugalmi állapotban éppen egy feltöltött akkut jelent,
de akkor sincs további töltés az akkun. Ahhoz picit magasabb feszültség kéne!Szóval nem tudom, ki mondta, hogy 12,4-12,8V az jó töltés, de az nem töltés...
A 15V viszont sok! Állandó 14,7V egy AGM akkunak oké, de 15V neki se kéne. -
DigitXT
félisten
A "BS" meg a BullShit? Csak mert a példának felhozott 11,5V az akkor se
töltés (szvsz!), ha 1001 paraméter alapján döntött úgy a vezérlő, hogy akkor ő
most inkább NEM tölti az akkut... Azt értem, hogy elveheti, pl. ha bénázol, és
éppen le akar fulladni a motor... Akkor ugye alap, hogy próbálja életben tartani
mondjuk kikapcsolva a klímát, meg ilyen okosságok. Már egy 20 éves autó is!
Csak ne mondjuk már rá, hogy az normális töltés, mert az nem töltés.Mondjuk én be is fogom, mert töredékét sem értem hozzá, mint Ti. Még csak
nem is prédikálnék, csak próbálom józan ész alapján megközelíteni. Mert mi
a fene kéne ahhoz, hogy 11.5V kapocsfeszültséget mérjen a feltöltött akkun?
Kb. 5 mOhm-okat szoktak itt írni a topiklakók, mint normális belső ellenállás.
Szóval 1,3V eséshez rá kéne terhelni 260A-rel. Nekem ez nem életszerű.
Természetesen az indítózás esetét kivéve, járó motornál.Autóhifinek tolja? -
DigitXT
félisten
válasz ddsteel #5784 üzenetére
De nekem akkor se jön ki a matek: oké, elvette a töltést. De rajta van 3kW-nyi
fogyasztó? Azt kötve-horgolva hiszem. Ha csak tényleg nem valami böszme
autóhifi brutál mélyládával, aminek az erősítője rángatja... de ez csak ötletelés.Inkább hiszek abban, hogy az ilyesmi mérési hiba. De amúgy nincs mese, fel
kell rajzolni a grafikont, aztán összerakni, hogy mikor mi történhetett... De ezt
csak akkor, ha gond van, és diagnosztizálni kell. (Ha megy az autó, nem kell.) -
DigitXT
félisten
válasz ddsteel #5786 üzenetére
Várjál-várjál-várjál: mi ez a kis feszmérőUSB? Akkor nem is az akkun mér
közvetlenül, hanem pl. a szivargyújtó aljzaton? Mert akkor csillió átmeneti
ellenállás lehet, ami bezavar a mérésbe, szóval az alámérés kb. garantált!
(Fölé elvileg ettől nem tud mérni, szóval a 15V fölötti értékek neccesek.)Czimby: egyre gondoltunk. Nekem is van olyan feszmérőm a motorban,
ami konzekvensen alámér, mert a műszerfal tápját méri, az meg változik...
(Az mondjuk olyan szinten vicc, hogy attól esik 2 tizedet, hogy indexelek.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nederlanden #6172 üzenetére
Éppenséggel, ha átugrik egy szikra, az csattanhat, de a biztosíték is, ha elolvad...
-
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #6307 üzenetére
Szerintem jól sejted.
-
DigitXT
félisten
Be akartam írni, hogy frissült a CTEK Battery Sense alkalmazása, és sokkal jobb
lett, mert már külön grafikont rajzol a mért hőmérsékletnek (a kis időjárásállomás),
megvan a hagyományos számított töltöttség érték (úgy mint eddig), de választható
a konkrét akkufesz grafikon is! Igaz, az utóbbinál kicsit elbaszarintották a grafikont
olvashatóság szempontjából, mivel egy 10-15V-os tartomány mondott volna vmit, a
0-25V-on (LOL) szinte semmi nem látszott. Erre mi történt? Bug fix: tegnap frissült!
És vissza az egész. Eltűnt a háromféle grafikon, maradt a százalék... Kösz CTEK![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6403 üzenetére
Kaptam egy tippet, hogy le lehet tölteni a 2.3.4-et archívumból, és tényleg.
(Most akkor egy darabig nem frissítem, jó nekem ez a három grafikon...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mekkora méretű egy ilyen zsebbikázó? Biztos le tud adni ilyen 100A-eket?
(Illetve láttuk, hogy nem, de vajon kéne neki?) Milyen akku is van benne?
Ha csak kevésbé merült az autó akku, s arra csak rásegíteni kell, az azért
nagyon más terhelés tud lenni, mint hogy tényleg leveszed róla a sarut.Szerk: rákerestem, van ami 200-400A-t is kinyom, az azért kegyetlen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6777 üzenetére
Nekem egy-egy CTEK BatterySense dolgozik a kocsiban és a motorban.
Azt nem lehet állítani, hogy mennyi időnként mérjen, de úgy emlékszem
5 percenként tárolja az értékeket (fesz és környezeti hőmérséklet is), kb.
fél évre visszamenőleg. Élőben meglepően pontos századvolt kijelzéssel!Egyetlen negatívuma, hogy kicsit drága, és a visszamenőleges értékeket
csak grafikusan jelzi ki (a konkrét feszt tök szarul, 0-25V tartományban!),
de lehet, hogy azóta ezen fejlesztettek: jó lenne, ha lehetne exportálni is.Vki linkelt hasonló kínait féláron, ami többet tud, lehet azt érdemes venni.
Szerk: keresőszó Battery Sense
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6780 üzenetére
Attól függ, milyen akadály van a jeladó és a telefon közt.
Szabad rálátással akár 10-15 m. Ha fal van közte, 1-2 m. -
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6786 üzenetére
Szerintem így simán megy a kapcsolódás.
-
DigitXT
félisten
Nagyon hülye kérdés, mert az akkuk feszültsége ilyenkor összeadódik, semmit
nem fog tudni vele kezdeni a töltő. Ha párhuzamosan kötnéd őket, akkor még
működhetne is, viszont ott meg probléma lehet, hogy különböző kapacitásúak...
(Nem szerencsés, ha nem ugyanaz a feszültségük és egymást kezdik "tölteni".) -
DigitXT
félisten
A cellás dologgal (amit amúgy mindenki tud) miért cáfolod, hogy hülye kérdés?
Közel 36V-os "akkupakkot" nem fogsz tudni tölteni egy 12V-hoz való töltővel.A párhuzamos kapcsolásnál nem az áramerősség a probléma, max. több ideig
tart a dolog (kivárható), inkább az a baj, hogy egy kisebb kapacitású akku jóval
hamarabb feltöltődik, így a nagyobb nem fog normálisan feltöltődni, mivel a fesz
megszaladása miatt vége lesz a töltésnek idő előtt. Persze, ha szorosabban
ragaszkodunk a kérdéshez (), akkor már fel vannak töltve az akkuk, így csak
a csepptöltés lenne a lényeg - mint írtam (ez nem olvastad?), akár működhet is.Csak nem szerencsés, ezért, meg ezért... Ahogy rendes akkupakkot sem épít
az ember összevissza kapacitású cellákból, hanem hasonlóakat használ - a jól
felfogott érdekében. A kérdező helyében azt a három különböző akkut én NEM
hagynám folyamatosan csepptöltésen párhuzamosítva, hanem mondjuk 1-2 hét
pihenő után jönne a következő. Ha egy akku 1-2 hét alatt érdemben lemerül, az
úgyis szar. Ha nincs rajta terhelés, annyit röhögve ki kell bírnia, mindegyiknek... -
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6796 üzenetére
Ez pontosan egy 12V akku névleges feszültsége, egyáltalán nem magas.
-
DigitXT
félisten
válasz szuszinho #6826 üzenetére
Gondolom, a csoda töltő nem sokat rakott bele.
Ha 6A-rel tolod 9 órán keresztül, azért annak már érezhetőnek kellene lennie.azonnal elsötétült minden
Az az akksi halott. (Egy indítózástól lemerülni nem tud, inkább lesz zárlatos.)kapok kölcsönbe egy komolyabb töltőt is.
Egy kölcsön akksival többre mennél... -
DigitXT
félisten
válasz szuszinho #6828 üzenetére
Multiméterrel leginkább csak feszt tudsz mérni: ha zárlatos az akku, akkor a mért
feszültség töredéke a névleges 12V-nak. Amúgy az akksit kimérni célműszerrel,
műterheléssel lehetséges: ha "csak" terhelésre omlik össze a fesz, akkor is halott.Igazából az egy mutatója az akku öregedésének, hogy mennyire tartja a feszt. (Ha
jól értem a leírásodat, akkor a tiéd momentán egyáltalán nem, márpedig töltés után
még volt benne, feléledt az autó. Szerintem ezen egy jobb töltő sem fog segíteni...) -
DigitXT
félisten
válasz Karcsi1001 #6860 üzenetére
Úgy tudom ebben egy filléres mikrokapcsoló van a MODE gomb alatt, és az hajlamos tönkremenni, miközben amúgy semmi baja a töltőnek... Garis csere lesz, nyilván nem akarod otthon javítani. Addig is (hirtelen) használd így, fel fogja tölteni. Viszont ha egyik pillanatról a másikra nem indul az autó, az jellemzően nem sima lemerülés lesz, inkább más akku hiba (pl. cellazárlat).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Karcsi1001 #6862 üzenetére
A hópihe opció semmivel sem töltene gyorsabban. Az csak arra van, hogy a töltési
végfeszültséget feljebb engedi... Tehát ha úgy tetszik, végül tényleg "jobban" feltölti
az akksit, ám ha azt kell megoldani, hogy induljon az autó, ez teljesen tökmindegy.Amúgy a RECOND még jobban megemeli a feszt, adott akksinak ez akár árthat is:
ha valami felitatott elektrolitos cucc, akkor inkább nem erőltetném neki azt a módot. -
DigitXT
félisten
válasz Karcsi1001 #6865 üzenetére
Rossz lesz a kapcsoló, azért nem vált módot. Szerviz cseréli, gariban,
bár írtad, hogy már nem garis, akkor pénzért.Vagy magadnak otthon.adriankooo: teljesen jó az a hópihe egy AGM akksinak, ezért ne vegyél
másik töltőt szerintem. 12.05V az már elég harmatos, de ez függ attól,
hogy milyen hőmérsékleten tartod az akkut, stb. (Még indíthat így is...)Szerk: ez a legtöbb táblázat szerint (Google) még 50% kapacitás. De
amennyire tudom, nincs 1:1 megfeleltethetőség fesz és kapacitás közt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #6867 üzenetére
Ha van forrasztópákád, és kellő bátorságod, megcsinálhatod magadnak is.
Viszont rossz mozdulatokkal simán ki lehet csinálni a NYÁK-ot is: true story!
Igaz, nem töltő volt, de mikor kiszakad a forrszem a bénázás miatt, priceless. -
DigitXT
félisten
válasz adriankoooo #6910 üzenetére
Mennyit szabad esnie a feszültségnek egy hónap alatt
Ez attól függ mekkora az akku, és mekkora a kocsi készenléti fogyasztása.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Horgász topik
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 10
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen