Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz batai15 #892 üzenetére

    de akkor kicsit szétszedem ezt a cikket :)

    - 2019-ben 360e volt idén csak a Tesla ad el várhatóan 500-600e autót. Közben egy csomó gyár kijött elektromos modellel szóval tippre 1-1,5 millió között lesz idén az elektromos autó eladás a világon

    - lesz-e elég akku: a Tesla Berlinben akkora akkugyárat épít ami nagyobb termelést tud mint a jelenlegi

    - támogatások... gondolom nem véletlen a tisztább városi levegők miatt éri meg ezt támogatni, ha kevesebb a szmog a városban akkor átvitt értelemben az állam is spórol. Amúgy itthon a 2,5 milliós támogatás 11 milliós értéknél az álamnak 162e ftjába kerül ... a többi az áfa (más kérdés ha cég veszi akkor rosszabb a matek mert ő az áfát is visszaigényelheti)

    - nem is a dieseleket akarják kiváltani az egész EU norma nem erről szól. Cél a városi forgalom környezet szennyezésének csökkentése és erre 100x alkalmasabb az elektromos autó mint a diesel vagy benzines mai autók
    az eu norma is gyártott flottára van tehát ott is elkülönülhet egy városba vagy napi 100-200 kmt menő tulajdonos a napi 1000 km-t autókázótól. S még ilyen esetben sem feltétlenül kell büntetést fizetnie a gyártónak

    - Chevy Volt/Opel Ampera egy nagyon érdekes koncepció volt és szerintem kicsit nagyobb akkuval (2x) simán a legjobb jelenlegi megoldás lett volna. Ugye a benzin motorok hatásfoka nem ugyanannyi mindig vannak fordulatok melyeket jobban szeretnek jobb a hatásfok. Így gazdaságosan tud áramot termelni amivel az autó tud menni és közben egy elektromos autóként megy. Sőt ha jól tudom át tud váltani a vezérlés és össze tudta közni a benzin motort a kerekekkel. Tehát egyszerre volt egy i3 rex + plugin hibrid nem sokkal bonyolultabb megoldásban

    - a villanyautó fogyasztási dolgait amúgy a cikk jól leírja, csak aki nem tájékozódik és úgy vesz autót az meg is érdemli... Amúgy újra leírom egy diesel ami katalógus szerint 4,1 átlagot fogyaszt valójában 5,6-tal tudok vele menni. (úgy hogy az előző tulaja 6,8cal járt tehát nem én vagyok nehéz lábú :) ) csak tény ez a 1,5szeres fogyasztás tankolásnál kevesebb idő (amúgy ennyivel többet nem nagyon fogyasztanak az elektromos autók se (kivétel hóban -10 fokban autópályán :) )

    - töltés: az ionity valóban drága... de aki 37 ftos áramdíjra számított egy töltőoszlopnál az finoman fogalmazva is naiv :) (vannak ilyenek). 37 ft a lakossági áramár, ha valaki töltőt üzemeltet annak 60-65Ft körül van 1 KWh áram... erre rak még üzemeltetési költséget és az eszköz amortizációját és a sima AC töltés is 80 ft körül kezd az üzemeltetőnek rentabilis lenni...

    - Norvégiában talán nincs már támogatás elektromos autóra, ott büntetés van a diesel/benzinre ha jól tudom kibocsátás alapján (de ez nem 100%)

    - Taxik nagyobb támogatását elfogadom, de nem jó. Egy taxis ezzel keresi a kenyerét ez a munkaeszköz. Ez kb olyan mintha támogatnánk a programozókat, hogy vegyenek új laptopot maguknak :) ... persze vállalkozóknál is van támogatás és a taxisok tényleg sokat mennek így elfogadom :)

    - CO2 csökkentés autóknál két dolog miatt nem megy egyre nagyobb autókat vesznek az emberek és egyre több autó közlekedik. De ha nem csinálnák semmit akkor nem hogy lassan csökkenne vagy nőne a kibocsátás hanem hatványozottan, mert csökkentés nélkül az emberek ugyanúgy nagyobb autót vennének és több autó közlekedne

Új hozzászólás Aktív témák