Új hozzászólás Aktív témák
-
Bog
HÁZIGAZDA
Ilyen nálunk is van egy utcával arrébb (Budapesten), a fickó a kertbe nem tud beállni a terepviszonyok miatt, de az Ampera ott áll a járda mellett és a kerítésre van szerelve egy wallbox.
De a cikk harmadik oldalán levő MX-30 kép is közterületi töltés, mert lusta voltam kinyitni a kertkaput.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
PPatrik
aktív tag
Jaj nekem, egy picit többet is tájékozódhattatok volna, vagy átnézethettétek volna a cikket, hogy sületlenség ne legyen benne. Ordít, hogy ez elég idegen téma... amúgy a vélemény nagy részével egyet értek.
Számomra ami szemet szúrt:
"a 2010 utáni évekből gyakorlatilag nem is tudunk találni olyan hitvány villanyautót, ami legalább két napot ne bírna ki töltés nélkül a reális, mindennapi használatban, de ha egy kicsit bővebb lehetőségekkel valós 300-350 kilométeres hatótávú autót választunk, akkor már az egész munkahét kijöhet úgy, hogy egy percig sem kellett tölteni."
Nem merítjük és töltjük az akkukat 0-100% között minden egyes alkalommal, mert nagyban csökkenti az élettartamát. Hétköznapi használatra nyugodtan legyen akkora az akku, hogy két töltés között 50%-ot merüljön max és 30-80% között tudjuk használni. Ergó a két nap és egy munkahét nagyon nem jön ki."valami ilyesmivel magyarázható az is, hogy miért kellett az utóbbi 10 év autóiba mobilipari szinten kvázi lepattanó processzorokat és kijelzőket tenni. Értelme sem volt versengeni."
Nem. Egy autó fejlesztésének, vagy akár az egész palettát érintő informatikai rendszer fejlesztése nem megy egyik napról a másikra. Ugye a biztonságra és megbízhatóságra egy picit nagyobb figyelmet kell fordítaniuk. Meg ugye a beszállítóláncok is bonyolítják. Egy szóval az nem meglepő hogy a mobiliparhoz képest 2-3, ha nem több éves lemaradásban vannak. (Amúgy mi nincs?) Mindemellett az biztos, hogy gondolkodásmódbeli lemaradásban voltak és vannak az autógyártók ha modern informatikai rendszerekről van szó."megoldható egy kölcsönkért céges kocsival, vagy egy jóbaráttal pár napra elcserélt dízel kombival is"
Nőt és autót nem adunk kölcsön. Volt már autója annak aki ezt írta?
Ellenben, szerintem reális arra a pár napra bérelni, vagy elmenni vonattal/repülővel, majd a helyszínen bérelni."Az, hogy én önáltatónak és álszentnek érzem azokat a vásárlókat, akik a zöld jövőt nagy mellénnyel hangoztatva pörgetik mutatóujjukon a Mercedes EQC vagy az Audi e-Tron slusszkulcsát, az jó eséllyel a személyes problémám marad"
A Mercedes és Audi rossz példa, drága prémium autókat gyártanak, az lenne a meglepő ha nem állítanának a Tesla-nak ellenfelet. És ilyen téren a vásárlóknak sem arról fog szólni hogy mennyire zöld, hanem arról hogy ők alapból is egy nagy és drága autót vettek volna. Így legalább elektromos. Aki ilyet vesz, nem fog beleülni a Citigo-ba vagy e-up-ba. Ők a GL vagy Qvalahány SUV-ok helyett fogják ezt venni, amivel igenis zöldebbek.
Továbbá az akkumlátor és a fejlesztés extra költségét sokkal könnyebb lenyomni az emberek torkán ha a drága autók lesznek mégdrágábbak, mintha az olcsók lennének drágák. Így ugyan ezek tényleg nem zöldek (bár a plugin hibrid suv-ok a zöldsége nagyobb átverés), de segítenek kifejleszteni a technológiát, elterjeszteni a töltőket, stb és már most is látszik hogy jönnek lefele árban a pár évvel ezelőtti szinthez képest."Persze, remekül fog hangzani, hogy az 500 km-es hatótávunkat fél óra alatt újrageneráljuk, és már mehetünk is tovább az autópálya-pihenőtől, de azt senki nem fogja odaírni még apró betűvel sem a szerződésbe, hogy még mindig tolómérővel verünk szöget a falba, és nincsenek hosszútávú tesztjeink még arról, hogy mit művel egy sima akksival, ha ilyen brutális töltési teljesítményeknek tesszük ki: még akkor sem, ha ezt a legjobb hűtés mellett tesszük."
A töltők száma véges, rövidebb töltési idő több elérhető töltőt jelent. Nem akarom azt kritizálni, hogy a cikk mennyire Budapest fókuszó, de azt megemlíteném, hogy pont ott a legkevésbé megoldott az otthon töltés. Azt amúgy nem értem, hogy itt mintha a cikkíró eldöntötte volna, hogy villanyautóval hosszó távra menni nem lehet. Pedig ha van 500km hatótáv és az ember 250km-enként tényleg megáll pihenni, akkor azt az 50% merülést tényleg gyorsan bele lehet tölteni és az akkut is kíméljük, hogy nem merítjük és töltjük a végletekig.
A töltési wattok emlegetésénél azért az akku méretének és a töltés sebességének az arányát megemlíthettétek volna. Nem mindegy hogy egy 30kwh akkut töltesz 300kw-al vagy egy 100kwh-sat."második generációs A-Merci pedig a saját tapasztalatom alapján egy igazi ipari hulladék, ami egy autón el tud romlani, az el is romlott. "
Ezt kifejthetnéd, én azt hittem hogy az automata váltókat leszámítva megbízható jószágok.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
De, akkor a cikk tulképp kiket, hány embert szólít meg? Az elenyésző számú villanyautós pár százalékát? Na, ettől nem fog fellélegezni a Föld. Úgy is fogalmazhatnék, hogy környezeti szempontból tök mindegy. Ha pedig olyan számban lesznek villanyautók, amennyinél számítana, akkor a legkisebb probléma lenne az, hogy hatékony-e az akkukapacitásuk.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
Egyébként az a helyzet, hogy az, amit a cikk feszeget, hogy miért drága és nagy hatótávolságú villanyautók vannak kicsi és olcsó darabok helyett, arra úgy tűnik, hogy az az egyszerű válasz, hogy mert ez az, ami kijön a matekból.
A villanyautó drága. Megy szépen lefele a felára, de jelenleg drága. Abban a szegmensben, ahol a két másodperc alatti 0-100-zal lehet villogni, ott nem feltűnő a felára, de a városi kisautóknal brutális. Ezért volt jó ötlet Muskéktól az, hogy olyan szegmenst céloztak meg, ahonnan nem árazták ki magukat rögtön és ahogy olcsósodott a technika, úgy mennek egyre lejjebb. Igen, a Tesla 3 a maga 18 milliós kezdőárával még mindig nem az a kimondott népautó, de a tendencia látszik. Kis városi rohangálóba meg majd akkor lesz értelmes elektromos, ha meg tudják csinálni, hogy ne kerüljön az háromszor annyiba, mint a benzines társa - de ez egyelőre nem megy, ha meg már sokkal drágább, akkor nincs értelme azon fogni arányaiban elég kevés pénzt, hogy kispórolják belőle az akkut meg az extrákat.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ezekiell
veterán
De ha neked kell a 700km mindig, folyamatosan mint range, és rendszeresen ki is használod ezt, akkor az elektromos autók nem neked vannak, nem is kell venned, nem is opciók neked, problem solved Eleve nem arra a problémára adnak megoldást (így vagy úgy, jól vagy rosszul), ami neked van.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Most csak a Mercire reagálok, mert a többi kapcsán úgy érzem, hogy nem nem értesz egyet, hanem inkább csak kiegészítesz. De röviden, két év alatt az alábbi dolgok szaródtak el:
- mind a négy rugó, ült az autó a földön
- anyósoldali zár (csak cserélni lehet rohadtdrágán)
- csomagtartózár (lásd fentebb)
- valami kis elosztó a motortérben, amit 40-ért cserélt a pappas
- benzinpumpa
- váltócsapágy. de az olyan, hogy bontottan 150k, a cseréje meg 250k, mert hát remekül szerelhető autó ez
- az összes ajtó alja korrodált, mert a formatervnél nem vették figyelembe, hogy a víz lefelé folyik. nincs felül eresz, alul viszont van küszöb, oszt rohad mindenTényleg többször akartam már felgyújtani.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Ezekiell
veterán
jelenleg drága
Nálunk, tedd hozzá. Szerencsésebb helyeken közel se annyira megfizethetetlen egy Tesla pl, mint nálunk.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
PDA_FAN
tag
Azt hiszem, a fékpedál kontra generátor üzemmódot kiválóan leírja Karotta a Porsche Taycan tesztjében (mellesleg a hibrid Prius is a fékre lépve először generátor üzemmódba kapcsol, pedig az nem is tisztán villanyautó):
"Muszáj átlépni a fékpedálra, ami persze ilyenkor még nem a hagyományos féket aktiválja; a Taycan 270 kW-tal tud lassítani és visszatölteni a villanymotorjaival. Ezzel most nehéz mit kezdeni, de illusztrálom. A jelenlegi 911-es Porsche 3,4 literes boxermotorjának csúcsteljesítménye 261 kW. Az kb. 350 lóerő. Vagyis a Taycan úgy tud a fékeinek a használata nélkül, elektromosan lassulni, mintha egy padlógázon nyelezett 911-es húzna minket visszafelé. Ezt képzeld magad elé, ha mered! Állítólag az esetek bő 90%-ában nem is csinálnak a 10 dugattyús fékszörnyek semmit, a közlekedésben egyszerűen nincs dolga a mechanikus féknek."
Itt a link: totalcar.hu/tesztek/2019/10/14/porsche_taycan_turbo_s_teszt/
-
Bog
HÁZIGAZDA
Mindenkit, aki retteg attól, hogy őneki le fog merülni az autója, pedig egyébként lenne rá kerete és lehetősége, hogy vegyen egy (most random mondok valamit) új Juke-ot (alapáron 6,3 m), miközben nem sokkal többért (vagy talán kevesebbért is, ha a támogatás úgy jön ki) kap Smart ForFourt, e-Up!-ot, Dacia Springet, de az MX-30 is támogatottan 8,5-ről indul úgy, hogy abban van minden földi jó.
A másik cél, hogy az e-autókat nem csak az alapján mérjük, hogy mennyit mennek el. Annyi egyéb tényező van...
És hát azért van egy olyan hátsó szándékunk is (nekem legalábbis volt), hogy az e-autók ellen fujjolók fejében hátha létrejön egy olyan áramkör, ami annyi megvilágosítást azért ad, hogy ha neki nem is, de másnak tényleg pont kiváló egy kis elektromos autó.
(Láttam a logout-on a BMW i3-ra váltó júzer cikkét, az is mit kapott azért, mert ő úgy döntött, hogy neki ez jó, mások pedig meg akarták neki mondani, hogy szar...)Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #105 üzenetére
Pedig de. A villanyautózásban nem hiszek, de a hibridben igen. Remekül kiegészíti egymást a két hajtásmód, jól kompenzálják egymás gyengéit. Ha tehettem volna, akkor a hét éves dízel Espace helyett, egy hét éves hibrid Galaxy -t vettem volna. De, nem tehettem, mert a gyártóknál lassan esett le a tantusz és a Ford csak jövőre kezdi forgalmazni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#26097408
törölt tag
válasz Ezekiell #107 üzenetére
Mindenhol draga egy normal also-kozep osztalyu csaladnak. En kimatekoztam anno es nalam egy elektromos auto (Zoe, 208, Corsa, szoval az olcsobbak) kb. 15 ev alatt hozna vissza az arat. Azert ez nem kicsit nevetseges. Kb. olyan mint az A+++os ego. Az evek soran amig visszahozza addig veszek olcsobban tobbet es meg mindig beljebb vagyok anyagilag.
-
arnyekxxx
veterán
Azt az állítást óhajtottam megcáfolni, mely szerint a probléma az anyaggal az, hogy túl fővárosi-központú.
Amit irtál az mivel cáfolta?amit vagy nem olvastál végig, vagy vidáman ignoráltad
arra reagáltam amire akartam, nem tudtam, hogy kötelelező minden bekezdéshez irni valamit ha az elsőre reagáltunk. -
Bog
HÁZIGAZDA
Itt meg van ellenpélda, az említett Dacia Spring. Oké, hogy nem egy dögös és bármit szétalázó gépkocsi, de ahova szánják, oda eléggé megfelel. És én ezt tartanám jó iránynak, ha tényleg tisztítani akarjuk a levegőt (legalább lokálisan), plusz nem akarunk a karbantartással sem szarakodni, meg hát lássuk be, hogy azért a többségnek az autó egy használati tárgy, nem pedig egy szerelem.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
Ezekiell
veterán
válasz #26097408 #111 üzenetére
Itt két dolog van (a 15 évre reflektálva):
- a 15 év elég extrém érték... vagy a te használati szokásaid furák, vagy valami kimaradt a kalkulációból.
- az early adoptereknek ez általában nem fő szempont. most még azért az early adopter fázisban vagyunk az elektromos autókkal (bár a vége felé szvsz).Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Bog
HÁZIGAZDA
És én ezzel újabban elkezdtem egyetérteni, miután keletkezett a családban egy plugin hibrid. Igazából a benzinmotor alig-alig jár napi használatban, csak akkor kezd mormogni, amikor elhagyjuk Tatát (Pestről indulva). A köztes időszakban nincs jobb opció, ha csak egyetlen autóról esik szó és nincs lehetőség második kocsira.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
PPatrik
aktív tag
Mondjuk a pappas-nál minden drága, máshova kell vinni ennyi idősen Abból amit írtál a váltócsapágy ami fájó, bár 500k-ból már ha ügyes vagy komplett motor váltót cserélsz
Ahhoz képest hogy más autóknál fele ennyi idősen elreped a motorblokk, 80 ezer km után cserés a lánc, gyárilag szar a feszítő és bármikor átugorhat a vezérlés, stb, azért valljuk be ezek nem nagy hibák.
Csak hogy legyen kontextus, a családban oktató autóként üzemel egy 12 éve, most 660 ezer km fölött jár. Ajtózárból már csak egy működik és a korrózió is megvan.
Nálunk a csomagtartón lévő díszcsíkba menő vezetékkel volt gond először (szétesett az ablakmosó mert befagyott, aztán a tanulók véletlen nyomták hiába lett megmondva hogy ne, és ez rohasztotta az ajtót és a vezetékeket is), utána a többszöri szerelés után ebből a csíkból a rögzítő lyukak vége törtött ki, de ezt barkács megoldással orvosoltuk. Utána jött a nyitó mikrokapcsoló és a zár, de ezek már annyi km és nyitogatás után, hogy nem tudtunk haragudni rá. Röviden ennyi, nem akarok többet offolni.[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
A hibrid az más Van annak is hátránya (cipeled a rohadt nagy benzinmotort feleslegesen a városban + szervízelés nem lesz olcsóbb) - szóval plugin hibridet én csak nagyon ritkán tudnék jó szívvel ajánlani.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Lehet, hogy örülnöm kéne, hogy "csak ennyi", de előtte volt egy bakancs Micránk (ami jóval idősebb), azzal egészen konkrétan NULLA hiba volt. Túl magasan van a léc?
(És ahová eladtuk kevesebb pénzért, mint egy Note20, ott azóta is szolgál.)Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Ezekiell
veterán
válasz #26097408 #123 üzenetére
Én elhiszem neked, miért ne hinném Akkor a te felhasználási területedhez nem jó az e-autó. Nagymamának se veszünk Mac Pro-t facebookozásra, szóval nem kell mindenkinek EV (egyelőre).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
Bizony. Ráadásul a Ford a Toyota hajtásmegoldását licenszeli, ami sztem a legjobb ma a piacon. Ezt kellene fejlesztgetni úgy, hogy több legyen az elektromos üzem. Sztem azt olyan is szívesebben venné, akinek nincs módja otthon tölteni. A benzinmotor terhelés alatt nem indítható és változó a nyomatéka. Ezt tudja kompenzálni a villanymotor. Viszont, statikus üzemben (pl. akkutöltés, országúti tempó) hatékony.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PDA_FAN
tag
"En kimatekoztam anno..." - Az értékcsökkenést is kimatekoztad? A jelenlegi használtautó piaci tendencia alapján látható, hogy a használt villanyautóknál nincs az első 2-3 évben az az akár 50% feletti bukó, ami a hagyományos autóknál megvan.
Még egy szempont: nagyon sokan nem csak gazdasági szempontokat vesznek figyelembe, amikor autót vesznek. A legtöbb villanyautó ma már ad olyan kényelmi szolgáltatásokat, amelyeket a hagyományos autók 90%-ában még felárért sem találsz. Például, hogy leparkolsz, és távolról a mobilodon beállíthatod, hogy mikorra fűtse fel vagy hűtse le az utasteret, hogy mire odaérsz, ne jéghideg vagy szauna fogadjon. Van akinek a hangtalan, vibráció mentes üzemmód, a szagtalanság is számít.Vagy a jóval kisebb karbantartás igény: nem kell olajcserékre járni, és szennyezni a környezetet a fáradtolajjal.
Sőt, van, akinek a környezetvédelem is szempont. Mielőtt a troll sereg megrohanna, hadd szögezzem le: megújuló energiából villanyáramot lehet csinálni, kőolajat meg nem.
-
doooo
veterán
válasz #00254208 #37 üzenetére
Jobb helyeken azt is használják. Csak megfelelő törvények és megfelelő infrastruktúra kell hozzá. Egyébként mindenkinek fontos kell, hogy legyen a környezetvédelem, mivel szó szerint az életünk, és a jövőnk függ tőle. Ez pedig tagadhatatlan tény, bármennyire is nehéz elfogadni.
-
Ezekiell
veterán
Egyetlen autó lehet csak a családban, 70/30 (60/40 talán) arányban van a város/országút, de az a 30-40% országút jellemzően hosszú út, és vidéken. Na, ebben a specifikus esetben egy plugin hibrid jó. Szigorúan szerintem
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
batai15
félisten
Nem nem elég, maximum az esetek nagyobb részében ,de pont a kisebbik miatt nem mindennek jöhet szóba .
Vegyünk például egy tök hétköznapi Budapest látogatást az ország egyik feléből, úgy hogy lehet nincs kinél tölteni
Rögtön nyűg az elektromosság , főleg ha az ember nem lehúzott ablakkal 110el akar vánszorogni.
Jelen pillanatban a hibrid a legjobb alternatíva a dízelek és benzinesek leváltására .
Én ezt is tervezem majd a jövőben , már csak az ecvt miatt is.
Sima elektromos az gazdag réteg terméke lesz jó darabig , városba tökéletes ,de ahhoz túl drága hogy egy átlag család meg engedje , főleg második autónak.
Ennek ellenére is hány okos volt aki behitelezte magának, mondván lakó telepen lakom ,ingyen parkolás , töltés .
Utána meg megy a rinya hogy nem tudja tölteni ,mert valaki oda mereszelt állni.
Ha tele lennék nem kérdés napi rutinra vennék elektromost amit othol tudok tölteni , meg hosszúra valami élményt adó nagyvérűt.[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
Teljesen igazad van, de a kettő között nincs közvetlen összefüggés.
Csökkenthetjük az akkuméretet ÉS csökkenthetjük szállításra használt kilométereket.
A kettő két külön dolog, két külön megoldás amit különböző szervek érhetnek el.Amúgy én agybajt kaptam amikor megtudtam hogy pl. az Olasz tészta Magyar tojásból és Lengyel lisztből készül amit Spanyol csomagolásba raknak és árulnak végül mondjuk Svédországba. Hát gratula.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #121 üzenetére
A benzinmotor súlya elenyésző a kiváltó akkupakk súlyához képest. Egy mai túramotorkerékpár motorja bőven 100LE fölött teljesít és cirka 100Kg. Kétlem, hogy egy hibrid kisautó benzinmotorja nehezebb lenne. Városi 30 Km -re nem lehet elektromos autót tervezni. Minimum 100 -ra kell méretezni az akkupakkot, aminek a többletsúlya több, mint 100Kg. Egy hibrid elektromos rendszerét viszont lehet 30 -ra tervezni, hiszen nem gond, ha túllépi a user. Viszont, ha 30 -at tesz meg vele, akkor ugyanúgy elektromosan használja.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Cefet
aktív tag
-
cinemazealot
addikt
szentkuti11, Bog
Szívemből szóltatok és a cikk olvasása közben végig széles vigyor volt a képemen, hogy "na végre, csak ki lett mondva és mégsem én vagyok a helikopter!". Most pedig belevetem magam a hsz-ekbe, mert ahogy nézem, a téma eléggé találó volt és itt-ott kiverte a biztosítékot. -
Ck.
addikt
válasz #26097408 #136 üzenetére
2030-tól már nem lesznek újonnan forgalomba kerülő belső égésű motorral szerelt autók UK-ban, sima hybridek sem. 2035-től pluginek sem. Valószínű ezt egyre több ország fogja követni. Nyilván addig még van pár év, de gondolj bele mekkora elértéktelenedése lesz a hagyományos autóknak. Lehet húzni a dolgot, de előbb-utóbb be fogtok ti is állni a sorba. Számomra ez sosem tisztán csak a megtérülésről szólt. Egyéb élvezeti cikkekre is sokan költenek, amiknek végképp nincs semmi megtérülésük.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Tengernyi ilyen példát tudnék mondani. Pl. egyik exem egy áruházlánc beszerzési részlegén dolgozott. Mesélte, hogy Skandináviából szállították nekik a Jászberényben gyártott hűtőket.
Sztem egyetlen ilyen logisztikai anomália kiküszöbölésével többet lehetne tenni a környezetért, mint az összes hazai villanyautó akkujának optimalizálásával.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
megújuló energiából villanyáramot lehet csinálni, kőolajat meg nem
Kőolajat nem is akarnak csinálni, üzemanyagot viszont de
https://boschblog.hu/szintetikus-a-jovo-uzemanyaga/
a megújuló szintetikus tüzelőanyagok kizárólag megújuló forrásokból, például a napból, folyók energiájából, vagy a szélből nyert villamossággal készülnek. Ideális esetben a gyártók azt a szén-dioxidot, amely az üzemanyag előállításához szükséges, kiszűrik a levegőből, és az üvegházhatást okozó gázt energiaforrássá alakítják. Ez egy zárt ciklust hoz létre, ahol a megújuló szintetikus tüzelőanyagok égetésekor kibocsátott szén-dioxidot újrahasznosítják új üzemanyagok előállításához. -
crawshayi
csendes tag
Ha már rendesen elterjedt volna a villanyautózás akkor a töltőkúton egész akkut instant cserélni jobban megérné és gyanítom gyorsabb lenne még a csorgatásnál is. Csak a kasztnit a villanymotorral megvennéd olcsón és bérelnél bele egy akkut aszerint, hogy hol használod városban vagy hosszabb útra. És a drága hálózatot és még drágább gyorstöltőket is csak a töltőállomásokhoz kellene kiépíteni.
A villanyautók felárát, mint ahogy fentebb már írták nem indokolja az akkupakk, egyszerűen nem kerül annyival többe, főleg úgy hogy az autó többi része még olcsóbban is kijön. Szerintem a gond az, hogy egyszerűen nincs kapacitás több akksit gyártani, mert drága és gyorsan fogy az alapanyag és az újrahasznosítás sem tart ott ahol kellene a most használt technológiával. Ha lenne elég akksi akkor tényleg semmi indok nem lenne arra, hogy drágább legyen, mint bármelyik mai kisautó.
Én örülnék, ha elterjedne a villanyautó, főleg városokban, de jelenleg tényleg nem éri meg és olyan 22-es csapdája érzésem van. -
David75
őstag
-
Cefet
aktív tag
Egy motorkerékpárnál minden a súlycsökkentésre van kihegyezve, míg egy autónál ez nem így van. Egy hibrid kisautó motorja jóval nehezebb, mint egy motorkerékpáré, de még egy kisebb EV akku is több mint száz kiló, ez nem vitás. Ez a többletsúly azonban a villamos hajtás kiváló hatásfoka, és a regeneratív fékezés miatt nem jelent hátrányt városi körülmények között.
Ami viszont jelentős hátrány az általad leírt hibrid 30 km-es elektromos hatótávolságában, az az élettartam, és a macera! Ha nem mész többet naponta, akkor csak otthon kell bedugni, de a napi 0-100% közötti használat nem tesz jót az akkunak. Ha többet mész, vagy kímélni akarod, akkor meg minden megálláskor be kell dugni tölteni. Sajnos a tapasztalat azt mutatja hogy a PHEV tulajok kis százaléka ennyire környezettudatos.[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
válasz #26097408 #123 üzenetére
A hozzászólásod alapján te vagy az aki vehetne villanyautót de nem teszi mert a matek...
Csak annyit kérnék hogy számold bele a megmérgezett levegőnket is.
Vagy enyémet meg e többiekét ne is, elég csak a sajátodat.
Persze tudom a szénerőmű, a tankerhajó kínából, meg a többiek is belepisilnek a medencébe, de azért mégis. Valamicskét számítson az is hogy amikor te haladsz akkor mögötted a levegő nem lesz mérgezett.
Köszönöm!