Új hozzászólás Aktív témák

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #197 üzenetére

    Hát, a mellékelt ábra szerint nem csak az én véleményem volt :)

    Az meg, hogy az alapján próbálsz minősíteni, hogy rádiót hallgatok, anélkül, hogy tudnád milyet, egyáltalán magyart és offlinet-e, nos elég szánalmas. Gondolom te is azok közé tartozol, akik mással nem tudnak kitűnni, mint hogy mások zenei ízlését fikázzák, mert bezzeg ők, ők olyat hallgatnak, amit rajtuk kívül még tízen bírnak ki sírás nélkül, és ettől tök egyediek. Pedig nem, kurva sokan vagytok.

  • fekeandras

    őstag

    A kiadójuk ellen mikor rohan ki Bono? Mert ha nem 4500huf lenne egy albumuk lehet meg is venném. De a 2-3 számért ami tetszik róla nem adok ki annyi pénzt.

    Viszont azt el kell ismerni, hogy Bono elég komoly összegekkel támogat különböző alapítványokat és egy rakás segélykoncerten résztvettek mint szervező/fellépő. Ettől függetlenül hülyeséget gondol. ,,Jobb legyen a világ".
    LOL :U
    Ilyen alapon akkor kerekedjünk fel nyírjuk ki az összes politikust, pedofilt, drogos bűnözőt, állatkínzót + robbantsuk fel minden környezetszennyező üzemet és kész! Na akkor lenne jobb a világ...

    mod: Ahogy az én idős nagyanyám mondja: ,,mindíg az sír a leghangosabban akinek van"

    Hát mennyire igaza van. :K

    mod2: ,,Bono cikkében tíz pontba szedte, hogy mik a legfőbb kívánságai a következő évtizedben, miknek kellene megvalósulnia ahhoz, hogy jobb legyen a világ"

    Bazze írjon a mikulás bácsinak szép tíz pontos kívánság listát... :DDD :)) Hol él ez? :U

    [ Szerkesztve ]

  • sh4d0w

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #191 üzenetére

    Tényleg nem vágod; DC-n letöltöm az mp3-at és visszaosztom a linux iso-t, így aztán egyetlen jogvédő sem köthet belém, a hatályos magyar törvények szerint jártam el.

    https://www.coreinfinity.tech

  • floatr

    veterán

    válasz sh4d0w #203 üzenetére

    Najó, én támogatom azt az elképzelést, hogy tiltsák be a fájlcserét, sőt megfejelném annyival, hogy a jelenlegi pitiáner összegekért szórt kiadványokat csak igazi műértőknek pozicionálva többszörös áron mérjék.
    Akkor majd kiderül, hogy mennyire értékes produkciók azok, amik most így elsikkadnak.

    Csak még most sem értem, hogy ezek a -- jobb szót nem találok rá -- "majmok" miért nem tudnak végre lemászni a fáról, és felfedezni, hogy jébammeg, lehet h itt teljesen más az alapprobléma, és alakítanak a jelenlegi majd százéves modellen.

  • Pörp

    senior tag

    válasz Dany007 #204 üzenetére

    Jó én egyetértek veled abban, hogy az Adobe-ot, Tankcsapdát, Bono-t :), James Cameron-t már nem érinti olyan mélyen hogy hány %-ban veszik meg a termékeiket, de ők már befutottak, ismertek. Még ha szart is csinálnak tegyük fel (nem mondom hogy szart csinálnak), jobban megnézik, megveszik, már csak a kíváncsiság miatt, meg mindíg ott lebeg tudatalatt, hogy dehát ez U2, biztos jó. Alkottak már jót, ellenben nem lennének népszerűek.
    Szerintem ez a ki veszi meg a termékemet dolog inkább tehetséges, ámde szegény művészeket érinti, akiknek a CD,DVD eladás is számít. Mindazonáltal mint írtam valóban érdekes a felvetésed, és így részben igazat adok neked.

  • wnix

    senior tag

    válasz arnyekxxx #188 üzenetére

    "Az eleje mellébeszélés, jogvédett tartalmat csak a jogtulajdonos vagy annak meghatalmazottja terjeszthet, torrentpistike nincs ebben a körben, igy részéről a p2p megosztás jogtalan."
    A mellébeszélés az, ha valaki a pontos fogalmazásban olyan feltételekből indul ki, amelyek nem adottak. Esetünkben pl torrentpistike tulajdonsága az Artisjus felől minden esetben arról szól, hogy p2p-t használ. Ezt így általánosan jogszerűtlennek nevezik. A bibi akkor van, ha torrentpistike nem jogvédett anyagot terjeszt. Akkor is van egy aprócska gond, ha torrentpistike maga is jogtulajdonos.

    "De ha valaki letölti, hallgatja - nézi azt a szellemi terméket, és a szellemi termékért az előállitója ellenszolgáltatást kér, akkor azt illik kifizetni."
    Szellemi terméknek van az a fránya tulajdonsága, hogy a felhasználása csak akkor lehetséges, ha szellemi tulajdonunkká vált. Magyarán a termék elfogyasztása után tudjuk, hogy a termék jó-e vagy sem. Az felhasználási értékre nincs garancia. Azonban ebből kiindulva a kifizetés is gonddá alakul. A sz@rért is kifizetnéd azt az árat, amit egy elvárt értékért adnál oda ?

    "Ugyanez miért nem evidens, ha zenész sok hónapos munkájával és jelentős anyagi ráforditásával létrehozott termékét veszed igénybe? Ha a szerelő drága, nem mész oda, megszereled otthon."
    Talán rossz irányban indult el a kultúránk. A gyártása is drágult, a terjesztése is, és ezzel együtt a fogyasztása is. A gond az, hogy most létezik egy olyan terjesztési lehetőség, ami szinte ingyenes. Ez az ingyenesség azonban lehetővé teszi azt is, hogy illegális - értsd jogvédett, és terjesztési jogot nem megkapott - tartalmakhoz hozzáférjen a felhasználó. Ebből a szerző számára az következik, hogy a terméke után ő sem kap többé garanciát arra, hogy valaki fizet a termékért, illetve a termékért és a terjesztésért.

    Ezen úgy lehet túllépni, hogy az interneten a jogvédett tartalmakat hozzáférhetővé tesszük, és a terjesztési díj - ami a fizikai hozzáféréshez szükséges eszközök árába belekerül - és a jogdíj - ami a fizikai adathordozó árába kerül bele - rendszere kiépül, de ezután legálisnak tekintjük a tartalom felhasználását. Megjegyzem, sok országban mindkét "díj" már létezik. Talán egyszerűbben: a műsoros CD-k, DVD-k gyártásaból, és a műsoros CD-k, DVD-k terjesztéséből már nem lehet profitot kihozni, vagy csak minimálisat, hisz ezt maga a felhasználó végzi. Az igazi profitot a szerző azzal hozhatja csak létre, ha koncerten, publikum előtt úgymond egyedi szolgáltatást nyújt.

    A mostani kiadóknak nem kellene elfeledni, hogy volt korábban olyasmi is, mint mozgó-színház, és koncertek is, amelyekből a legjobbak bizony megéltek. Ellenben a terjesztés monopolizálása még nem volt annyira kultúraellenes. A "kicsi" együttesekből azért lettek "nagyok", mert élő publikum előtt is bizonyitani tudtak. Ha erre nem voltak képesek, akkor kerestek más munkát. Szemét, ami globálisan terjedt volna nem sok volt. Ma, amikor monopolizálva van szinte minden, már nem a kultúra művelése az alfa és omega, hanem a kultúrából való meggazdagodás. Erről le kellene szokni, főleg annak fényében, hogy már a szellemi tulajdont kizárolagos tulajdonná is át szeretnék konvertálni. Lásd a korábbi hsz-emben a 4.33-című számot, amit 1940-ben a "szerzője" "megalkotott", és 2002-ben a szerződési jogokra hivatkozva egy másik szerzőt a "hasonlóság" miatt megbüntettek. Hogy pontosan mi is volt a 4.33-című szám tartalma ? Hangszer nélkül előállított, hangfreqvencia nélküli hangok sokasága 4 perc 33 mp-ig (süketbarát zene, amiből a süket ember épp annyit hall, mint a legjobb hallószervekkel ellátott társa), amit "csend"-ként is definiálhatnánk.

    Eine Kuh macht muh und die Kühe machen Mühe :)

  • #95590400

    törölt tag

    engem ez az egész a ludditák (no nem az a minőségi és magas zenei produkciót képviselő lányformáció) tevékenységére emlékeztet. gondolok itt az ipari forradalom idején zajló géprombolásokra, pl. a lyoni takácsok még magát a feltalálót is bántalmazták, mivel - egyébként jogosan - munkájukat féltették.
    könyörgöm, vegyük már észre, több millió emberről van szó, akik egyébként is a potenciális vevőkör 99%-át adják..száműzzük őket a marsra, kapjanak kis torrentcsillagot, éljenek kenyéren és vizen?
    igen, elfogadott tevékenység. igen, etikailag és törvényileg is megkérdőjelezhető. igen, károkat okoz. megállítható olyan módszerekkel, amelyek fair-ek és tisztességesek mindenkivel szemben, a szabadságjogok sérülése nélkül? nagyon úgy néz ki, nem.

  • WN31RD

    addikt

    Van egy, vagy talán kettő, U2 CD-m, el is adom, amint ráérek, ennyivel is kevesebb lemezt vesznek tőlük...

    ''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

  • Dany007

    veterán

    válasz Pörp #206 üzenetére

    Értem értem én is.
    De szerintem senki nem tanul megasztárnak. Vagy érez rá késztetést vagy nem. Vagy tehetséges vagy nem.
    Szóval, ha valaki törekszik felfelé, akkor felrakja magát és a műveit a netre. Ahol bizony könnyen megszerezheti a neki kijáró népszerűséget, már ha tényleg kijár.
    Szerintem ilyen téren ez lenne a lényeg. Egyfajta szelektálódás, amit már itt sokan megkérdőjeleztek, de nem cáfoltak. Szóval, hogy aki igényes munkát csinál, nem a pénzre hajt, azt előbb-utóbb úgyis felkapják. A net pedig a legjobb média ma, hogy az adott szellemi terméket a lehető legtöbb ember ismerje meg.
    Aztán ha mindenáron a pénz és az ebből való megélhetés a cél, akkor a népszerűség ebben is sokat segít.
    Persze ebből adódik értelemszerűen, hogy aki gagyi, szart hoz össze, az nem fog előtörni. A potenciális vásárló nem a gondosan elkészített marketing reklámfogással találkozik először a tévében, hanem a nyers alkotással. Így mindenféle befolyásolás nélkül hozhat véleményt.
    Most hirtelen egy közeli példa jut eszembe. Egy régi haverommal anno Dj-skedtünk piciben, gépen. Ő ezt továbbvitte és azóta is űzi. A mixeit rendszeresen felpakolta a netre. Neki ez hobby, imádja, sokszor órákon át saját magát szórakoztatva csinálja.
    Aztán egyik nap a 'semmiből' megkeresték egy rádiótól, hogy lenne-e kedve nekik csinálni mixeket adásba... És hopp... Na de ez csak egyetlen példa volt ami most hirtelen eszembe jutott, biztos lenne több is.

    Szóval szerintem aki jó az tud érvényesülni, főleg a net segítségével. Népszerűség, ismertség. Aztán egyszer csak felkarolja őket is valaki. Onnantól meg már meg lesz a háttér a koncertezéshez vagy hasonlóhoz... Én valahogy így látom :)

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz sh4d0w #203 üzenetére

    Persze, ki állította ennek ellenekezőjét és mikor? Ha töled nem tudják tölteni akkor torrenten is leszedheted a zenét teljesen jogszerüen. Ezt azért már kismilliószor leírta minden jogvédő f@szhuszár. A letöltés jogát megvásároltad a matricás adathordozóval, a feltöltés jogát nem, se torrenten, se DC-n se ftp-n se kismókus hátán bitputtonyban.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz #95561216 #200 üzenetére

    http://www.artisjus.hu/opencms/export/download/aszerzoijogrol/szerzoi_jogi_torveny.pdf

    olvasgasd és keresd ki benne azt a paragrafust ami szerint nyugodtan töltögethetik tőled a jogvédett zenét.Sőtt még az se fér bele a szabad felhasználásba, ha a szomszéddal másoltatod le magadnak a cd-t.

    Linkelnél bírósági ítéletet, ami szerint jogvédett tartalmat megosztani jogszerű?

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Dany007 #210 üzenetére

    Az a baj, hogy nem egyről beszélünk. Neked a példa a haverod aki kb 0 költséggel mixelget zenét. Neki ha hetente egy 10.000Ft-os fellépési lehetőség bejön, akkor az nettó haszon. Én zenészekből álló zenekarokról beszéltem végig, akiknek a létezés milliós nagyságrendű befektetéssel kezdődik (hangszert nem lehet letorrentezni), akiknek egy koncert nem egy laptop/lemezjátszó elszállitása a kispolszkival a kisnagykunjászmajsai diszkóba, hanem 4-5-6 ember meg fél tonna technika mozgatása. A haverodnak sokat segithet a net, ilyen "sztárok" könnyen lehetnek sikeresek a neten, de én igy hirtelen nem is tudnék zenészekből álló zenekart mondani, akik nem kiadói támogatással, hanem csak neten olyan ismertséget értek el, hogy abból nem megélni, hanem csak zenekart fenttartani tudnának.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz wnix #207 üzenetére

    Esetünkben pl torrentpistike tulajdonsága az Artisjus felől minden esetben arról szól, hogy p2p-t használ. Ezt így általánosan jogszerűtlennek nevezik

    Olvasd már el a törvényt meg az artisjus értelmezést! Mindenhol konkrétan JOGVÉDETT tartalmakról van szó, sehol senki nem akar korlátozni senkit abban, hogy feltegye torrentre a saját házipornóját. ha torrentpistike jogtulajdonos, akkor vagy nem jelenti be az alkotását az artisjushoz és akkor azt csinál az alkotásával amit akar, de nem is részesül artisjusos jogdijakból és jogvédelemből, vagy ha élni akar ezekkel a lehetőségekkel, akkor megbizza az artisjust a jogkezeléssel, ezzel persze a saját jogait korlátozza, cserébe kap más lehetőségeket. Az nem müködik, hogy kérjük a közös jogkezelésből származó előnyöket, de a kötelezettségeket nem fogadjuk el.

    Szellemi terméknek van az a fránya tulajdonsága, hogy a felhasználása csak akkor lehetséges, ha szellemi tulajdonunkká vált. Magyarán a termék elfogyasztása után tudjuk, hogy a termék jó-e vagy sem. Az felhasználási értékre nincs garancia. Azonban ebből kiindulva a kifizetés is gonddá alakul. A sz@rért is kifizetnéd azt az árat, amit egy elvárt értékért adnál oda ?

    Ez nem csak a szellemi termékeknél van igy. Müködik -e pl: Bemész a boltba, ránézésre tetszik a süti, kikéred a pultból, megeszed felét, böfizel egy jót, majd közlöd a pultoslánnyal, hogy ez a süti mégse jött be, nem fizeted ki. Életszerű?

    Talán rossz irányban indult el a kultúránk. A gyártása is drágult, a terjesztése is, és ezzel együtt a fogyasztása is. A gond az, hogy most létezik egy olyan terjesztési lehetőség, ami szinte ingyenes. Ez az ingyenesség azonban lehetővé teszi azt is, hogy illegális - értsd jogvédett, és terjesztési jogot nem megkapott - tartalmakhoz hozzáférjen a felhasználó. Ebből a szerző számára az következik, hogy a terméke után ő sem kap többé garanciát arra, hogy valaki fizet a termékért, illetve a termékért és a terjesztésért

    Ezzel mindenben egyetértek. A drágulás azért nem csak a szerzők, előadók/ kiadós sara, a hallgatónak elvárása a minőség, az évtized zenei alkotására se lenne kiváncsi pár fanatikuson kivül senki, ha a 60as évek hangminőségével szólalna meg egy felvétel. Mai hangminőséget meg nem lehet olcsóból megcsinálni. Szóval a közönség elvárja a minőséget, de nem szeretné megfizetni meg az árát.

    Ezen úgy lehet túllépni, hogy az interneten a jogvédett tartalmakat hozzáférhetővé tesszük, és a terjesztési díj - ami a fizikai hozzáféréshez szükséges eszközök árába belekerül - és a jogdíj - ami a fizikai adathordozó árába kerül bele - rendszere kiépül, de ezután legálisnak tekintjük a tartalom felhasználását.

    Egyrészt egyetértek, megfizethető árú online hozzáférés lehet csak a jövő, de érthető az ettől való tartózkodás is, mert hiába van olcsón online valami, ha ugyanazon az online ott van ingyen is. Ha elfogadott lenne, hogy az egyszeri nethuszár jellemzően kifizeti azt a kis összeget, akkor könnyebb lenne áttérni online terjesztésre. Ma azért az a jellemző, hogy amit ingyen is meg lehet szerezni, azért keveset is csak az fizet, aki technikai analfabéta és nem tudja beállitani a torrentkliensét. Egyébként meg a letöltött tartalom maszek felhasználása ma is jogszerű, köszönhetően az utált matricának. ma Magyarosrszágon senkit nincs jogalap baszkuráni a gépén levő zenékért/filmekért, elég elbaszott kampány a letöltés-lopás kisfilm nyomatása, de nem véletlenül nem pereltek még be egyetlen magánembert se az mp3 lejátszóján levő zenékért.

    A mostani kiadóknak nem kellene elfeledni, hogy volt korábban olyasmi is, mint mozgó-színház, és koncertek is, amelyekből a legjobbak bizony megéltek ... A "kicsi" együttesekből azért lettek "nagyok", mert élő publikum előtt is bizonyitani tudtak

    Mások voltak akkor a feltételek. Sokkal kisebb befektetéssel lehetett egy sokkal szellősebb piacon létezni. A mai körülmények között értelmezhetetlen egy régi koncepció. Az meg, hogy a kicsikből a nagy tehetséggel és sok munkával lettek nagyok, az inkább amcsi karrierfilm sztori mint valóság. A kicsikből akkor lettek és lesznek nagyok, ha valaki belenyom egy csomo pénzt. Ha ügyes a pénzbelenyomó akkor tehetségest vagy tehetségtelent de divatosan eladhatót pénzel, tehetséges választása esetén akár hosszu távon is megmaradhat sikeresnek. Disney filmben persze az utcán kolduló jóhangu gyerekből lesz stadionsztár miután egyszer elénekeli magát a közeli klubbos cipőjét takaritva, de ez kb annyira realitás mint a starwars.

    A 70 éves szellemi tulajdon védelem szerintem is gáz, de pár évig azért illene védeni az ötletet és annak megvalósitását. Ha ez az ötlet az, hogy X perc csendet alkotásnak nevezünk, akkor ezt.

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #212 üzenetére

    [link]

    "Itt már a nyomozást megszüntető ügyészségi határozat mondja ki, hogy "még ha tényként is fogadjuk el, hogy a szerveren döntően szerzői jogvédelem alatt álló műveket osztottak meg, a nyomozás akkor sem tárt fel olyan bizonyítékot, hogy ez bárkinek a jövedelemszerzését vagy jövedelemfokozását szolgálta volna, tehát hogy a művek megosztása túllépte volna a szabad felhasználás kereteit". "

    "Egy felhasználó ellen indult büntetőügyben ehhez hasonlóan fogalmaz az Index birtokába került bírósági ítélet is: az F.G. ellen szerzői jogsértés miatt indult büntetőügyben a bíróság (miközben kimondta, hogy a vádlott azzal, hogy szerzői jog által védett számítógépes programokat jogdíjak fizetése nélkül használt, bűncselekményt követett el) az internetről letöltött, illetve másolt cd-ken és dvd-ken tőle lefoglalt filmekről és hangfelvételekről úgy fogalmazott, hogy "a vádlott által letöltött film és zenei anyagok vonatkozásában a bíróság álláspontja az, hogy a szerzői jogdíj megfizetés F.G. vádlott által azzal megtörtént, hogy az üres adathordozókat megvásárolta, hiszen az adathordozók vételára már a [...] szerzői jogdíjat is tartalmazta." "

    "az anyagiaktól mentes fájlcsere - még akkor is, ha jogvédett alkotásokról van szó - a magyar jogalkalmazók értelmezése szerint nem lépi túl a törvény által megengedett szabad felhasználás kereteit."

    Miközben a "jogvédők" a hozzád hasonlóknak magabiztosan hazudnak, addig a bíróság felé így nyüszítenek:

    "Nem akarunk nagymamákat kártérítésre perelni, csak hogy mondják ki végre, hogy az aktív fájlcsere engedély nélkül jogsértő."

  • #95561216

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #213 üzenetére

    Ebben szerintem semmi meglepő nincs. Ha most a neten akarna elindulni valaki, akkor nem a többi netes zenekarral kellene versenyeznie, hanem a kiadók által feltápolt, urambocsá kitalált "zenekarok" ellen, amelyek kész imidzsel és hatalmas háttértámogatással érkeznek. Ezért is lenne kívánatos a kiadók megszűnése jelenlegi formájukban.

  • Dany007

    veterán

    válasz arnyekxxx #213 üzenetére

    Hát nem egyről beszélünk az is biztos. Amúgy a #198 -as hszt írtam neked. Abban többmindenre kitérek.

    De tény, abban igazad van, hogy egy együttest hangszerekkel mindennel együtt összedobni nem olcsó mulatság.
    De!
    Ez nem úgy működik, hogy a haverokkal kitaláljuk legyen egy zenekarunk, és jön a kiadó, aki majd alánkdobja a millás felszerelést, meg cipelget minket koncertekre!
    Először az adott zenekart is 'fel kell fedezni'. Azért mert van egy zenekarom, a semmire nem fognak támogatni! Ahhoz előbb fel kell mutatni valamit, nem? Tehát mindenképp önerőből kell kezdeni valamit!
    Na és pontosan erre jó a net. Hogy amíg a kezdő zenekarnak nincs támogatása, addig is tudja magát hirdetni, meg tudja mutatni a neten egy nagyon széleskörű tábornak, hogy ők mit is tudnak!
    Egyértelmű, hogy ez egy költséges hobby. De nincs olyan, hogy kitalálok egy zenekart és tolonganak majd a szponzorok... :U
    Így ez egy plusz lehetőség a kiadók számára is, hogy előre felmérjék mire lehet számítani az adott együttesnél.
    Mert eddig mi volt...? Az adott együttes bevitt egy demó CD-t, aztán a kiadó eldöntötte, hogy érdemes-e vele foglalkozni, vagy nem.
    Viszont ha a zenekar képes érvényesülni a neten, képes népszerűséget elérni, akkor a kiadó már eleve fel tudja mérni, hogy kb mire is számíthat.

    Amúgymeg, akinek nincs pénze a zenekar költségeire az ne csinálja, menjen el rendes munkára dolgozni. Vagy csinálja munka mellett. Ennyi. Ha én kitalálom, hogy síelni fogok, akkor csakúgyból senki nem fogja alámdobni a sífelszerelést és fizetni az utakat... :U

  • madgie

    titán

    válasz Dany007 #217 üzenetére

    Kicsit idealistán látod a dolgokat, nézzünk meg egy esetet: adott egy zenekar, aki az elején tehetségkutatókban, majd az itthoni zenekari médiában "fel lett fedezve": jó kritikák mindenhonnan, eleinte felmutatható eredmények, akár nagylemezek, szereplés a válogatásalbumokon, internetes ismertség. De egy idő múlva nem megy semmire a tehetséggel és a saját kis beforgatott zsebpénzzel sem, ha nincs a tűz közelében, nem viszi el a XY fesztiválszervezőt pizzázni, nem bratyizik ZW újságíróval, nem jár el napi rendszerességgel olyan helyekre, ahol a "fontos emberek" megfordulnak, magyarul nem nyal be tövig. Ez már nagyon rég nem a tehetségről szól és az előbbi példát tekintve egy vidéki zenekar tökön is szúrta magát, mert Pesten zajlik az élet.. hacsak nem fizet egy embert saját pénzből, aki megcsinálja ezt az "aljamunkát" (és itt jönnek képbe a csalók).

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz madgie #219 üzenetére

    Most nem teljesen értem mire is akarsz kilyukadni, de megpróbálok válaszolni.
    Végülis azt írtad le, hogy milyen nehéz szegény lefutott zenekarok előadók élete. Ezt nemtom másképp kapcsolni a lemezeladásokhoz, minthogy akkor ők abból éljenek meg?
    Szóval valamit félreértek.
    Pontosan, ahogy leírtad, egy együttesnek úgy kell 'dolgozni' a pénzéért. Senki nem mondta, hogy ez könnyű. Ezért szoktak lenni általában a menedzserek... Aztán, hogy mennyire tisztességes vagy sem, annak nemsok köze van a letöltésekhez.
    Egy jó együttesnek mindig tudnia kell nyújtani valami újat. Valamit amivel megtarthatja a népszerűségét, hogy kíváncsiak legyenek a koncertjeikre stb...
    Nem arra kell számítani, hogy na majd akkor a lemezeladásokból jól megélnek... :U
    Másrészt ha ez nem megy akkor nem muszáj ezt csinálni. El lehet menni dolgozni.

    Így legalább kiküszöbölhető lesz az a sok sorozatban gyártott(!) együttes, amivel a '90 es évek végén szembesülhettünk.
    Amikor jött valami nagyképű művészlélek, összeszedett 3-4 srácot és csinált nekik egy együttest. Aztán szép marketing eszközökkel fel lett futtatva. Aztán jól megéltek a lemezeladásokból, miközben nem csináltak mást csak hakniztak. Nem egy közülük élő előadást el se akart vállalni...

    Amúgy az egész tényleg egyszerű. Nem a lemezeladásokból kell megélni. Aki tényleg jó, arra úgyis felfigyelnek. Főleg a net segítségével. És annak tényleg lesz koncertközönsége, és bevételei. Ha fenn tudja tartani a színvonalat, a népszerűséget akkor a dolog működni fog.

  • madgie

    titán

    válasz Dany007 #220 üzenetére

    Egy szót sem szóltam a lemezeladásokról, de azt fogod, hogy attól, hogy valakit megtapsolnak a neten, még nem fogja a Sony Music otthon a fotelban megkeresni? Az a mesében történik csak meg. Koncertközönség sem jelent még semmit, nem csak a tehetség határozza ezt meg, sőt. Klisés dolog, de kőkemény biznisz.

  • Dany007

    veterán

    válasz madgie #221 üzenetére

    Jah, akkor most példákat kéne felhoznom, de nemmegy...
    Meg amúgy én se azt mondtam, hogy futni fog hozzá a sony music, csupán azt, hogy nagyobb az esély, illetve az adott kiadó könnyebben le tudja csekkolni, hogy az illető mit is alkot, milyen 'kereslet' van rá stb...
    Bár ez ettől még a monDanivalóm lényegén nem változtat. : )

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák