Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    "A hivatalos közlemény kiemeli, hogy 2020-tól várhatóan a közúti járművek fele rendelkezik valamilyen felhőkapcsolattal..."

    Ha az esőt úgy vesszük, hogy kapcsolat a felhőhöz, akkor már most igaz.

    Amúgy erősen hasraütésnek tűnik ez a kijelentés. Szerintem 2030-ra sem lesz így, főleg hogy nincs igazán haszna, előnye annak, hogy egy átlagos autó elektronikája online legyen. Az önvezető autókhoz majd fontos lesz, de azok még nagyon sokáig nem lesznek elterjedtek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #1 üzenetére

    Magyarországon valószínűleg még 2030-ban is az F Astrákat és a Swifteket fogjuk tákolni, nyugatabbra viszont sokkal hamarabb és könnyebben terjed. A Teslát se itt adják el, de attól sikeres.

    Haszna és előnye meg van. Nyomon követhető, okosabb lesz a GPS és a közösségi navigálás (Waze), integrálható a személyi asszisztens, valamint átvehet bizonyos feladatokat, aztán eljutunk odáig hogy utas vagy az autódban.
    Privacy concern részét most hagyjuk.

    Okosautóban arra gondolj, hogy tudja mikor indulsz, előre befűti az autót, szól előre ha szenzor valami hibát észlelt (guminyomás mondjuk), kérdés nélkül, vagy hangutasításra tudja hova kell menni a szokásos útvonalakon szokásos időben. Még továbbmegyek, detektálja ki ül be és úgy állítja a klímát. De nem értek én ehhez rá is hagyom a fantáziát, magyar vagyok, nekem egy F Astra is nagy csoda lenne, Trabant 601 óta itt nem volt autó. magyarul halvány gőzöm sincs milyen egy autó és 14 éves koromig azt se tudtam mi a biztonsági öv és hogy kell használni

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz quailstorm #2 üzenetére

    AZ egyértelmű, hogy mi 50 évvel kullogunk továbbra is a fejlett országokhoz képest, de szerintem ez ott se lesz igaz. A tesla autóinak száma mikroszkopikus az összes utakon futó autókhoz képest, de összességében igaz ez az összes elektromos autóra. Hivatalosan önvezető autó meg még nincs is forgalomba hozva és ami kísérleti járművek vannak, azoknál is még csak az önálló működést fejlesztik. A hálózatban való működés még erősen a jövő zenéje. Ha addig életben marad a projekt, akkor 2040-50-re saccolom az első olyan önvezető autó sorozatgyártásba kerülését, ami kommunikál a közelben lévő többi önvezető autóval és egy központi szerverrel.

    Akkor tud beindulni igazán a fejlődés, ha az elektromos és önvezető autók száma elér egy komolyabb százalékot. A legfejlettebb országokban 2030-ra dátumozzák azt, hogy csak elektromos autók kerülhetnek újonnan forgalomba, de ez is csak egy optimista terv. Ha addigra nem tudják megfelezni, vagy legalábbis drasztikusan csökkenteni a gyártási költséget, akkor az a terv is kútba esik, mert repülni fog az összes politikus, aki kitiltaná szegényebb, de még talán a középkeresetű réteget is az utakról. Nem mondhatják azt, hogy a legolcsóbb fapados új autó 2030-tól 6-7 millió forinttól indul és azt sem tilthatják meg, hogy külföldiként ne autókázz arra az új benzines autóddal. A használt benzines és dízel autók kihalása meg szintén évtizedeket tesz ki.

    Persze a BB nem mondhatja azt, hogy belefogtak valamibe, de csak 20-30 év múlva lehet belőle komolyabb profit. Amúgy ekkora alkalmazotti létszámot teljesen indokolatlannak tartok ebben a fázisban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • quailstorm

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #4 üzenetére

    Bocsi, de a Tesla már most önvezető. 2020-25-re itt már egész jó hatásfokkal lesz.
    Nyilván globálisan marha lassan fog elterjedni, de Teslája már nem csak hobbistáknak van, 100 000 autó nem vicc.

    Addig meg nem bírja ki a BB, vagy lesz egy befektető autógyár (több), vagy kakukk. Nyilván a váltás nem lesz gyors, de ha százezres példányszámban gurulnak okosautók az már elég számottevő lesz.

    Németeknél már ki van tiltva egy Audi 100 a városból, és annyira drága fenntartani a környezeti terhelést sújtó adó miatt, hogy kidobják. Ne Magyarországból indulj ki, mert ez egy szofisztikált roncstemető, semmi több.

    [ Szerkesztve ]

  • kymera

    senior tag

    válasz quailstorm #5 üzenetére

    Ezek a Tesla csodák nem az itthoni bérekhez vannak kalibrálva - ez ugye egyértelmű.
    Addig amíg itthon 2-300 EUR az átlagjövedelem , nem számíthatunk nagy csodára a gépkocsipark tekintetében.

    1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

Új hozzászólás Aktív témák