Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Meg jo, hogy a banyaszat karos a VGA-kra Elo peldaja annak, hogy a gaming nyirja ki a VGA-t. Csak ennel a jateknal intenzivebb ez a jelenseg, mint a tobbinel.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Amugy en sosem ertettem, hogy miert nincsen teljesitmenyszabalyozott hutes. Nem a homerseklet alapjan kene a venti fordulatszamot meghatarozni, hanem a felvett teljesitmeny alapjan. A GPU-nak kb. tok mindegy hany fokos, a lenyeg az, hogy allando homersekleten legyen. Ha lemegy a teljesitmeny, akkor le kell venni a ventit, hogy ne csokkenjen a homserseklet hirtelen, ha meg no a teljesitmeny, akkor meg fel kell nyomni a ventit, hogy ne melegedjen hirtelen. Mar regen ott van minden szenzor ehhez, de a tuningprogramok is meg a kozepkori algoritmusokkal mukodnek.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Es #24 Abu85:
A hutoborda onmagaban jelentos hokapacitas, igy nem lesz vegtelen meredeksegu ugras a homersekletben, mert a rendszer alulatereszto szurokent viselkedik. Emiatt a nagyon rovid ideju teljesitmeny kiugrasokkal es visszaesesekkel nem kell foglalkozni, mert az szurve lesz es kiatlagolodik.. A szabalyozastechnikaban(mint tudomanyterulet) mar regen megoldottak az ilyen egyszeru rendszerek szabalyozasat.
#23 biscuit: Normalis venti kell, normalis hazban, az nem olyan hangos. A jatek hangja ugyis elnyomja jellemzoen. De legalabb lesz vegre egy kis nyomas a gyartokon, hogy kis zaju ventiket tervezzenek.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nem szeretnek pengeelen tancolni, hanem muszaj. Nem az a mernoki kihivas, hogy valamit tultervezel, hanem az, hogy legolcsobban kozelitsd meg felulrol az eppen elfogadhato szintet. Esz nelkul szorni a draga alkatreszeket a hulye is tudja. Mindezt az arverseny hajtja.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nem kell masikat mondani. A jatek messze nem kozeliti meg az idealis egyenletes terhelest, hanem ingadozik folyamatosan, mig a banyaszat soran nagyon kozel van az egyenleteshez. A cikkben szereplo jatek meg messzebb, mint egy atlagos jatek. De pont ez igazolja, hogy az ilyen ingadozo terheles okoza igazan a problemat. Ez egyszeru logika, ha fejedre allsz sem tudod bebizonyitani az ellenkezojet.
Ahol nagyon gany a thermal pad, az mennyit menne egy ilyen jatekkal?
#110 Kansas: Akkor nem mentek volna fel ennyire az arak, mert a majdnem hibasakat porgetnek kifele olcson. De amikor meg nem volt banyaszat, akkor is sok kartya hibasodott meg.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Hat, a banyaszat mar sok eve megy es a regebbi kartyak sem hullottak tole.
Nekem volt nemi ralatasom egy 300 GPU-s farmra, ugy 11-12 eve. Alapvetoen nem banyaszott, hanem SHA brute-force volt a feladat. Kb. 5 perc volt egy batch futasa. Ott is csak az allando elindulas leallastol hullottak a kartyak. Modositva lett a kod, hogy folyamatosan terhelje a GPU-t, adjon inkabb kamu feladatokat, es onnantol kezdve megszuntek a kartyaelhalasok. Aztan amikor at lett allitva banyaszatra megszuntek ezek a problemak. SHA bruteforce-ot meg attettuk FPGA-ra.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ha annyira hullananak akkor allandoan cserelni kene, tehat allandoan lenne jelentos eladas. Igy egyszerre vennenek es adnanak el.
Egyaltalan nem bullshit. Nem veletlen a leginkabb a kapcsolgatott eszkozok mennek tonkre, mert ott is a kikapcsolasi/bekapcsolasi tranziens okoz problemat, nem a folyamatos hasznalat. Hiaba hasznalja kevesebbet, az ingadozas nagysagrendekkel gyorsabban oregit, plane, hogy a teljesitmenyszint valtoztatasa(azaz a feszultseg ingadozasa) a taparamkorokben is tuskeket okoz, ami a kondikat is jobban oregiti.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Nincs igazolva az, hogy csak a ventivezerles szallt volna el, foleg, hogy mas markak is erintettek. Ha pedig nem ingadozna a terheles, akkor megis mitol menne tonkre barmi is, foleg a ventivezerles? Nem tetszik a renderelt kep a ventivezerlonek vagy elszedult a nagy framerate miatt? Ne bohockodjunk mar...
[ Szerkesztve ]