Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fordfairlane

    veterán

    válasz Kobe #49 üzenetére

    A múlt század során volt sok próbálkozás arra nézve, hogy hogyan is lehetne "kisimítani" a jövedelmeket, de úgy tűnik, nem lehet, csak komoly áldozatokkal. Úgy vélem, hogy az egalitárius rendszereknek egyelőre befellegzett, egyrészt politikai okokból, de leginkább azért, mert szinte mindenhol eladósodással járt együtt, nem voltak képesek önfinanszírozóak lenni. Valamilyen szinten minden rendszernek honorálnia kell az egyén plusz vállalásait, és képességeit, különben az egész rendszer fejlődése lelassul, és rövid időn belül felszámolja önmagát. A történelem a legjobb tanítómester.

    Azért nem múlt el a nyomtalanul a hatása a szocialista, szociáldemokrata időszaknak, a mai fejlett országok kapitalizmusa sokkal emberbarátibb, mint 100 évvel ezelőtt volt, illetve maga szociáldemokrácia, ha úgy vesszük, célba ért, nagyjából megvalósult a jogegyelőség a tőkés és a tőkével nem rendelkezők közt, (mégha sokszor úgy érezzük is, hogy csak papíron). Viszont a jövedelmi egyenlőtlenségeket eltüntetni, úgy tűnik egyelőre, nincs rá hatékony eszközünk. Értsd: jelenleg nincs olyan társadalmi modell, amelyik jobb életfeltételeket tud biztosítani hosszabb távon a kapitalizmushoz képest. Nem idealizálom a kapitalizmust, nem vagyok doktriner modernizációpárti.

    [ Szerkesztve ]

    x gon' give it to ya

  • bambano

    titán

    válasz Kobe #49 üzenetére

    Az egalizáció kommunista csökevény. Ha nem annyit keresel, amennyit a munkaerőd ér a piacon, akkor valaki másnak kell kifizetni számodra a plusz pénzt. Ez olyan, mintha én fizetnék neked azért, mert 50k-t ér a munkaerőd, de 80k a minimálbér, akkor én, akinek semmi köze hozzád, fizessek neked 30k-t.

    A 10 milliós fizetésekkel kapcsolatban két dolog:
    - igen, teljesen természetes, hogy 10 misis fizetésű emberek lobbiznak, hogy ne emelkedjen a minimálbér. EZÉRT KAPJA A 10 MISIT.
    - a 10 misis fizetésű embereket nem köpködni kell, hanem utánuk csinálni.

    A lada 3 év alatt szétrohadt, ha nem festetted újra. Ha igen, akkor már nem 40kWh az energiafelhasználása. Egy galvanizált kasztnijú autó, pl. ami itt áll a ház előtt, 10 évesen még autó. Meg van egyéb járulékos megtakarítás is egy modernebb autóval. Hol is van az exponenciális függvény?

    Ha valamire van kereslet, akkor az ára annyi, amennyit hajlandók érte kifizetni. Ha valami új, de a régire vonatkozó keresletet nem csökkenti, akkor a régi ára nem csökken. Ha sokan hajlandók kifizetni az újdonságot, csak akkor fog a régi ára csökkenni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dabadab

    titán

    válasz Kobe #49 üzenetére

    "az én logikám szerint ha valami fejlesztenek, és új, akkor érthetően lenyomja a régebbi árát."

    Akkor ezt gondold at megegyszer.
    Ez akkor lehetseges, ha a fejlesztes visszahat a regi dologra is (jo pelda a Z80 CPU, amit ugy harom evtizede gyartanak es az aran rendesen meglatszik a chipgyartas teren tortent altalanos fejlodes) vagy akkor, ha a regi termek ara lenyegesen magasabb mint a termek kozvetlen onkoltseges (itt a CPU-k szinten jo peldak, a gyartasi koltseguk nagy reszet nem az adja, hogy meg kell venni az alapanyogakat meg azokat vegigtolni a gyartosoron, hanem az, hogy megtervezzek oket es epitsenek egy jo draga gyarat, amiben elkeszitik oket). Ha ezek a feltetelek nem allnak fel, akkor nem fog csokkeni az ara, mert nincs hova, a gyarto nem adhatja olcsobban, mint amennyibe neki kerul, akkor inkabb bezar.

    "Egy ilyen koncepcióautó viszont gyakorlatilag úgy tűnik, semmilyen hatással nincs pl egy toyota prius árára"

    Lsd fent. Ennek a konkret BMW-nek a legnagyobb ujitasa az volt, hogy sikerult javitaniuk a dizelmotor hatekonysagan, ami nincs tul nagy hatassal a benzines Priusra.

    "Ha pl lenne annyi pénzem rá, valszeg meggondolnám, hogy 4 misiért egy sima kocsi, 5-6 ért egy prius....vagy más."

    Ez a valasztasi lehetoseg most is megvan, tekintve, hogy a dizelek kb ugyanannyival jobbak a benzineseknel, mint a Prius (ellenben viszont van rendes csomagtartojuk, mert nincsenek telepakolva aksikkal - ezert nem nagyon latni mifelenk hibridautot). Ennek ellenere a kozepkategorias (Golf/Astra/Focus) es kisabb autok eseten egy csomoan a benzinest valasztjak, mert olcsobbak.

    DRM is theft

  • tkazmer

    addikt

    válasz Kobe #49 üzenetére

    az új toyotát sokkal nagyobb %-ban készítik robotok. abban a 40kWh-ban benne van az is, hogy Ivan hazament, lezuhanyzott meleg vízzel, majd felkapcsolta a villanyt, bekapcsolta a tv-t, főzött vacsorát, aztán elaludt a fotelben, hajnal 3kor kikapcsolta a tv-t és lekapcsolta a lámpát, reggel elmosogatott szintén meleg vízzel, majd visszament a munkahelyére?
    úgy sejtem, hogy nem, sőt, nincs benne az sem, hogy a lada esetében sokkal kisebb hatásfokkal működött a motor, mint a mostani toyoták esetében.
    az egy autóra jutó ökológiai lábnyom tehát kétlem, hogy nagyobb lenne most (persze nyilván a teljes autóiparra jutó nagyobb, de ez a nagyobb fogyasztás és nem a takarékossági intézkedések hiánya miatt van)

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

Új hozzászólás Aktív témák