Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz pengonorbert #50 üzenetére

    A BFR annyira más lesz, hogy ahhoz túl sok tapasztalatot nem lehet a FH-vel gyűjteni. (methalox üzemű Raptor hajtómű, kompozit tartály, fokozatok leosztása teljesen más - semmi köze a FH-hez vagy a F9-hez), Az első BFR építésének (jelen állás szerinti) kezdetéig olyan kevés idő van, hogy a terveinek elvileg készen kell lenni, az FH már csak ezért sem alkalmas tapasztalatszerzésre.

    Rengeteg részletet módosítani kellett, sokkal többet mint amivel számoltak, de a hajtóművek és tartályok 1:1-ben F9FT-ből vannak. Ha egyszer megvan a "know how", akár a sok betárolt, egyszer már használt fokozatot is felhasználva gyorsan tudnák a következő példányokat építeni.

    Az első tesztrepülésen kívül van még további 3 FH betáblázva az idei évre.
    Az ArabSat 6A akár F9FT-vel is indulhatna expendable konfigurációban. Lenne egy tesztrepülés az USAF számára. Ezen túl ott a Hold megkerülése űrturistákkal, de ahhoz előbb űrhajó is kellene és itt jön a képbe a Dragon 2.... Annak várhatóan minden másnál (FH, BFR) nagyobb lesz a prioritása idén, ugyanis a legvastagabban fizető ügyfél (USA kormánya - itt NASA) számára meg kellene kezdeni a tesztrepüléseket és a járatok indítását az ISS-hez, amihez egy "human rated" rakéta is kell (ami még nincs - F9B5-tel kellene elérni).

Új hozzászólás Aktív témák