Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz bambano #19 üzenetére

    A #17-ben linkelt infók szerint ugye 14(!!)év alatt hozná be a dízelest. Ezekután a találós kérdés: ki mer ráülni egy 15éves, többszázkilós lítiumakksira :Y?

    Lehet ezt persze finomítani, de a 14ből még az ulrazöld, 99% hegyi vízierőműves Norvégiában se lesz 2.

    Tehát összegezzük: kib.unk az ablakon 10eEUR-s nagyságrendű többletktget (amit valaki majd jól elkölt CO2-generáló tevékenységre - ez ugye már semmilyen életciklus-elemzésben nincs benne), belátható időn belül a fosszilisnél is durvábban szennyeztük a környezetet ÉS még magunkkal is kib.sztunk a rövid hatótáv miatt. (tudom, itt hirtelen mindenki napi <50km ingázóvá válik és még véletlen se hallott pl a család adrián nyaraltatásáról, ill ha 100évente 1x hosszabb útra téved, teljesen természetes neki a 3óránként 2órás szünet...). Zseniális... És ez megy ám törvényhozói szinten, nagy lelkesen belendültek pl a skótok, hogy ők majd kitiltják a csúnya fossziliseket.

    A hülyeségnél egy dolog rosszabb: ha szorgalommal és kitartással párosul:(

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz bambano #19 üzenetére

    "ha jól emlékszem a számokra, a németeknél 1 KWh-t 500g CO2 kibocsátással termelnek meg, egy átlag villanyos 14-15 KWh/100km fogyasztással megy, tehát akár 7kg co2-t is kitol egy villanyos 100 kilométerre. Miközben egy korszerű dízel ennek a töredékét se."

    A 7 kg/100km az 70g/km, míg a jelenleg legjobb Diesel Skoda Oktaviának 102g/km a CO2 kibocsátása. Ráadásul ez valamilyen mérési ciklus szerint lett mérve, míg a villanyos 14-15kWh/100km egy valós használati adat. A diesel Skoda átszámolva 3,85l/100km-nek felel meg, ami irreális, a gyakorlatban 4,5-5 liter alatt biztosan nem áll meg. (Ami 120-133 g/kWh.)

    Továbbá a villanynál az 500g az erőműtől az akkuig tartalmazza az kibocsátást, csak a töltési veszteség maradt ki belőle, és esetleg az áramhálózat továbbítási vesztesége. De ez utóbbi benne is lehet, attól függ hogy hogyan számolták.
    A dieselnél viszont a 102-133g/km csak az üzemanyagtartálytól a kipufogóig keletkező CO2. A gázolaj előállításának és szállításának CO2 kibocsátása nincs benne.

    "a valóság az, hogy a villanyautó *VÉGIG* a teljes életciklusa alatt szennyezőbb."
    Nem éppen.
    Az akku előállítása nagy CO2 kibocsátással jár, ezért egy villanyautó előállítása során jóval több CO2 keletkezik, mint a belsőégésűnél. 100000 km megtétele alatt a villanyos kb. 5 tonnával kevesebb CO2-t bocsát ki, és ezért a diesel beéri. 100ezer felett a villanyosnak egyre nő az előnye.
    És mivel a belsőégésűeket az előírások miatt kénytelenek egyre bonyolultabbra készíteni, a gyártásvégi előnyük egyre csökken.
    Az akkuk élettartamát vizsgálva várhatóan fognak bírni 300-400e km-t, tehát még a második-harmadik tulajokat is ki fogják szolgálni, aztán pedig a házak falán még évekig tudják tárolni a napelemek áramát.

    "ráadásul az önvezetéssel jönni fog egy olyan probléma, hogy az önvezető autók nem a sima autók helyett jönnek, hanem melléjük"
    A felmérések szerint önvezető autót nem akarnak majd birtokolni az emberek, a "taxi" szerű használat fog elterjedni, ezért várhatóan csökken a gépkocsi darabszám.

    Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!

Új hozzászólás Aktív témák