Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz <Adamsky> #7 üzenetére

    "rettenetesen balesetveszélyes"

    Nem úgy néz ki:

    Harmad annyi baleset történik Teslákkal (megtett km-re számolva), mint a nagy átlag. Active Safetyvel (= Autopilot, csak nem az vezet, de balesetveszély érzékelésekor jelez a sofőrnek, adott esetben vészfékez vagy pl. visszatéríti az autót az elhagyni készült sávba; később mást is tehet) negyed annyi. Autopilottal - ami még messze nem tökéletes, de így is - ötöd-heted annyi. Sokan eleve csak akkor "tapicskolnak", ha az Autopilot vezet. Welcome to the 21st Century! ;)

    Balesetkor automatikusan aktiválódik a segélykérő.

    #45 +
    #27 Farkas82
    "lámpa, klíma, ablaktörlő, vészjelző, hangerőállítás"

    Ezek közül csak a klímát nem lehet(?) fizikai kezelőszervvel állítani. Lámpa, ablaktörlő (alapfunkciók): kormány mögött. Hangerőállítás: kormányon lévő egyik görgő. (Kettő van.) Vészjelző: tükör fölött. A tableten finombeállításokat, speciális funkciókat lehet elérni. A klíma alapbeállításait a képernyő alján mindig ugyanott lévő ikonokkal lehet állítani. Egy érintéssel a részletesebb beállítási felületre válthatunk, de az is könnyen kezelhető (Lehet, hogy ilyenkor az egyik görgővel is állítható a hőmérséklet.)

    A nagy képen sokkal könnyebben és gyorsabban (egy pillantásra) beazonosíthatjuk pozíciónkat, helyzetünket a navigációs felületen, semmint valami kis képernyőn.

  • dezz

    nagyúr

    válasz <Adamsky> #52 üzenetére

    Bennem is kételyeket ébreszt az eset, csak az ellenkező irányból: ha feltételezzük is, hogy a kamerák számára a kamion teteje pl. egybeolvadt az úttal, a radarnak észlelnie kellett volna az akadályt. A kamion sofőrje is már 50+ méterrel hamarabb integetett a teslásnak, de fittyet hányt rá. Lásd "sudden acceleration" esetek, amikről a logokból kiderült, hogy a sofőrök nyomták be a menetpedált. Talán a féket akarták. A kamionos esetben még folyik a vizsgálat.

    Az Autopilot/FSD sok közlekedési helyzetet nem ismer még fel rendesen, de a sofőrnek figyelnie kell és szükség esetén közbeavatkoznia. Az ellenkező esetben, amikor az ember vezet, sokszor elbambulásból vagy elképesztő ügyetlenkedésből következnek be egészen banális balesetek, amik elkerülhetők lettek volna. Az Autopilot efféle hibákat nem vét.

    Nincs minden száműzve a kijelzőre.

    #50 Tigerclaw

    Pontosan milyen kritikus visszajelzésekre és vezérlésekre gondolsz, amik csak a tableten keresztül működnek?

    "egy tabletrol van szo, ami barmikor elromolhatn"

    Egy masszív és szigorú előírásoknak megfelelő ipari tabletről van szó, ami nem romlik el bármikor.

    "nem beszelve a szoftveres bugokrol."

    Mint pl.?

    "Harmadreszt problemas a biztonsaga, mivel a TESLA OTA modon is updatel kritikus dolgokat, vagyis ra van kotve az internetre olyan resze is, amit a hackerek kihaszva belenyukhatnak a vezetesbe is"

    Ha valakinek sikerül, kap egy Teslát. Eddig nem sokat osztottak így ki...

    #53

    "es maradjon meg minden koncencionalis vezerles a kormanyon, bajuszkapcsolokon.", "Az ulest, ulesfutest, fenyszorot, ablaktorlot, tempomatot vagy epp a kihangositot, radiot, zenet lehessen allitani tablet nelkul is."

    Célszerű lett volna picit visszaolvasnod a topikban írás előtt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák