Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #90088192 #35 üzenetére

    "Ha van segítség az autó részéről akkor a felkeresztbe megoldás a legjobb. "

    Minden nézőpont kérdése.
    Amit te félkeresztbe látsz haladni egy autót, akkor az tökéletesen egyenes irányban halad előre.

    Talán tanultál az erővektorokról.
    Egyenes irányban történő haladáskor egyetlen irányban hat erő, a haladás irányával párhuzamosan. (Most tekintsünk az esetleges oldalszéltől, az út lejtősségétől, ...)
    Kanyarodás közben megmarad a járművel párhuzamos erővektor és megjelenik a kanyar ívére merőleges erővektor. A két vektor egyetlen eredő erővektort képez.

    Ha egy háromszöget nézel, akkor a kanyarodás erővektora a rövid oldal, a haladási erővektor a másik oldal.
    Az eredő vektort a leghosszabb oldal adja. Ha csökkented a kanyarodás erővektorát, csökken az eredő erővektor is.
    A hátsókerék hajtású autókat ezért lehet kanyarban gázadással stabilizálni. A versenyeken erre az eredővektor irányba fordítják be az autókat. Ezért az autó tökéletesen egyenes irányban halad a kanyarban.

    De ennek nincs jelentősége veszélyhelyzetben. Sokkal kisebb ívekkel kell kikerülni a keletkezett útakadályt, ha lehetséges a kerülés.

    Vészfékezés esetében az eredő erővektor maximális nagysága megegyezik a jármű maximális gördülési ellenállásával. Amikor a gördülésből csúszásba megy át a fékezés, jelentősen csökken az fékezési erő.
    A kanyarodás ezen esetben az eredő erőt növeli meg, garantált a csúszás, azzal már bír el a gumi futófelülete.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák