Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #90088192 #7 üzenetére

    Egyetlen jó szempont létezik, a közlekedés biztonsága.

    Ha a vezető csak magát veszélyezteti akkor sincs teljesen rendben a vezetési élmény. Mi lesz a családdal, ha sérül a vezető. A rosszabb kimenetelű vezetési élményről ne beszéljünk.
    Mivel a vezető másokat is veszélyeztet, nagyon nincs rendben a vezetési élmény közúton.

    A helyzetet súlyosbítja, ha hiányzik a járműből az összes biztonságot növelő szolgáltatás. Nincs kritikus helyzet kezelésére tanító tréning.
    Vajon mennyien tartják be az alapszabályt vészhelyzetben. Vagy kanyarodunk vagy fékezünk! A kettőt egyszerre soha sem alkalmazzuk.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bacsis #21 üzenetére

    Értem.

    Jó állapotú téligumikkal közlekedtem. Útkeresztőzésben nem túl gyorsan kanyarodtam. A friss hóesésben nem láttam a jégtócsát. A Focus elektronikája avatkozott be, felváltva fékezte a kerekeket. Ha csak magamra hagyatkozhattam volna, a gyalogosokat védő közlekedési lámpa fogta volna meg az autót.
    Ha lettek volna átkelésre várakozó gyalogosok, vélhetően ugrottak volna az autó sodrásából.
    Őket sem a biztonsági öv sem a légzsák nem védte volna meg. legfeljebb a lámpaoszlop.
    Még egy esetben avatkozott be a jármű elektronikája, bár az a nagyobb sebesség ellenére kézzel is kompenzálható lett volna.
    Azóta úgy vagyok vele, az úton nincs helye az élményfaktornak. Nélküle is előfordulhat olyan helyzet, amikor figyelmes vezetés mellett is baj van. Inkább legyen meg minden lehetséges vezetést segítő rendszer, mert útközben nem csak rólam szól a történet, ha baj van.

    De biztosan igazad van, te tudod.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz koanla #25 üzenetére

    Félre értettél. Sok embernél nem azért nincs tréning, mert nem hozzáférhető.

    A második részt jól írod, az ABS vélhetően megvéd kanyarodva fékezés esetén a jármű feletti uralom elvesztésétől. A jármű lassulásának csökkenése viszont kritikus probléma lehet.

    Ha a jármű egyenes útvonalon fékezéssel képes megállni még az akadály előtt
    vagy képes lenne fékezés nélkül éppen kikerülni azt,
    akkor a két megoldás keverése könnyen vezet ütközéshez.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #90088192 #35 üzenetére

    "Ha van segítség az autó részéről akkor a felkeresztbe megoldás a legjobb. "

    Minden nézőpont kérdése.
    Amit te félkeresztbe látsz haladni egy autót, akkor az tökéletesen egyenes irányban halad előre.

    Talán tanultál az erővektorokról.
    Egyenes irányban történő haladáskor egyetlen irányban hat erő, a haladás irányával párhuzamosan. (Most tekintsünk az esetleges oldalszéltől, az út lejtősségétől, ...)
    Kanyarodás közben megmarad a járművel párhuzamos erővektor és megjelenik a kanyar ívére merőleges erővektor. A két vektor egyetlen eredő erővektort képez.

    Ha egy háromszöget nézel, akkor a kanyarodás erővektora a rövid oldal, a haladási erővektor a másik oldal.
    Az eredő vektort a leghosszabb oldal adja. Ha csökkented a kanyarodás erővektorát, csökken az eredő erővektor is.
    A hátsókerék hajtású autókat ezért lehet kanyarban gázadással stabilizálni. A versenyeken erre az eredővektor irányba fordítják be az autókat. Ezért az autó tökéletesen egyenes irányban halad a kanyarban.

    De ennek nincs jelentősége veszélyhelyzetben. Sokkal kisebb ívekkel kell kikerülni a keletkezett útakadályt, ha lehetséges a kerülés.

    Vészfékezés esetében az eredő erővektor maximális nagysága megegyezik a jármű maximális gördülési ellenállásával. Amikor a gördülésből csúszásba megy át a fékezés, jelentősen csökken az fékezési erő.
    A kanyarodás ezen esetben az eredő erőt növeli meg, garantált a csúszás, azzal már bír el a gumi futófelülete.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz koanla #49 üzenetére

    "Sőt, ha valaki már százszor megoldott ilyesmit, nincs arra garancia, hogy százegyedszer is meg fogja tudni oldani."

    Pontosan úgy működik, mint küzdősportban a gyakorlás. Egy idő után a tervezett mozdulatsor átalakul feltételes reflexé. Cselekszel, tövig nyomod a féket, majd utána feldolgozod, hogy mit cselekedtél. Ezzel a döntésre fordított idő szükségtelenné válik.
    Nyilván ez sem ment meg minden esetben az ütközéstől. De ütközés mértéke kisebb lesz, tudatos gondolkodás esetén.

    A kinyomott kuplunggal történő utazás a 70-80.as évekből származik. Még ma is vannak hagyománykövetők.
    Amúgy eléggé művészléleknek kell lenni ahhoz, hogy valaki induláson kívül le tud fullasztani egy a autómotort. Az újabb autók egy része annyira konok, hogy önhatalmúan újra indítja a motort. :DD

    "Ehhez képest mennyien gondolják elégnek a 0,3-0,5 másodperces kövtávot. Az igazán faszkalapok 0,2 alá is bemerészkednek."

    Ezen az autóknak vezetőinek java része nem (csak) az előtte haladó járművet figyeli. Az előtte haladó járművekre is figyelnek. Így fordul elő, 10 ütköző autó sorának közepéből sértetlenül lavíroz ki valaki.
    Ha nincs menekülési útvonal, akkor cél az, előttem haladó után úgy megállni, hogy ne érjek a járműhöz. Ekkor van a mögöttem haladónak esélye a megállásra. És tudod, hogy nem fog tudni megállni mögötted.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bacsis #56 üzenetére

    OK.
    A probléma megértése érdekében beültem az autóba és megnéztem mit csinálok.
    A sebesség váltása mind a két irányba teljesen automatikus nálam. Volt olyan kereszteződés ahol kétszer váltottam vissza, mert belassultunk. Ezért volt "érthetetlen" a motor lefullasztása kanyarodás közben.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bacsis #61 üzenetére

    Ne vegyél erősebb autót.
    Az 1.6 TDCI Focus képes gázadás nélkül felgyorsulni a harmadik sebességi fokozatra váltásig. A negyedikbe már nem lehet felkapcsolni minden esetben gázadás nélkül. :DDD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák