Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Capella

    senior tag

    válasz freemanone #16 üzenetére

    Valóban elég kamunak tűnik a szöveg, mert szerintem sem a Google tehet róla, hogy még mindig a 2016-os őskövület program tölthető le a Playről. Vagy nem tudom kinek és mit kellett volna intézkednie, vagy netán még vizsgálat alatt van az új app?
    Egyébként amit emlegetnek 180525 verziós Vonatinfo apk, az direktben letölthető a netről, sőt van már újabb 180608 verzió is.
    Utóbbit kipróbáltam tegnap egy tableten, de még nem regisztráltam.

    Egyébként 2 napja vettem jegyet az Elvirán keresztül, és kicsit meg is lepődtem, hogy a megszokott OTP banki felület helyett már a Simple jött fel. Gondoltam, hogy küszöbön van valami változás. Annyival kellett kevesebbet kevesebbet pötyögnöm, hogy a Simple nem kérte a kártyakibocsátó bank nevét.
    Elmenthettem volna ugyan a kártyaadatokat, de épp lejáró kártyánál nem tettem meg.
    Én már elég régen a telefon képernyőjén megjelenő QR kóddal mutatom be a jegyet a kalauznak. Problémám sosem volt.
    Előtte kinyomtattam A4-es papírra, de automagából sosem vettem. Kétségtelen, ha valaki hamarabb akar menni, mint aznapra szólna a jegye, akkor jó lehet az automata.
    De meg lehet oldani azt is, hogy az aznapi legelső vonatra veszed meg a jegyet, és nincs mit beelőzni, nem kell automatát keresni vagy sorba állni előtte néha.
    A helyjegyet és esetleg az 1. osztály különbözeti jegyet meg megveheted külön tranzakcióban. Ha van, vagy kell.

  • Capella

    senior tag

    válasz Gerasz #22 üzenetére

    Igen, vissza lehet váltani egy órával előbb, de 10 %-ot levonnak a menetjegy árából. A helyjegyből nem vonnak le semmit, és azt hiszem a pótjegyből sem. Persze ugyanaz, mint a rendes jegynél.

    A rendszer egyébként tárolja, ha már beolvasták a QR kódot. Onnan tudom, hogy az út egy szakaszától másik kalauz jön a vonaton, amivel utazom. Egyszer említette a kalauz, hogy a jegyem már korábban be volt olvasva. Nyilván jelezte ezt is a kijelzője a dekódoláskor.
    Azután, hogy akkor mi van, ha nem a QR kóddal azonosít, hanem a számkóddal, azt nem tudom. Régen a nyomtatott jegynél előfordult, hogy a QR-t nem tudta beolvasni. Hogy térerő nem volt, vagy sötét volt, vagy csak nem volt elég ügyes, nem tudom, de a számkód elég volt akkor is.

  • Capella

    senior tag

    válasz big-J #26 üzenetére

    Minden lehet, de ez nem. A QR kód jóval több karaktert tartalmaz, természetesen titkosítva.
    Szerintem kizárt, hogy egy azonosító jellegű számsort, ami nyilvánosan hozzáférhető akár a fájnévben és kinyomtatva jól letitkosítsanak többszörös méretre hízlalva, és ezt pakolják a QR kódba.
    Úgyhogy a QR nyilván több és más adatot is tartalmaz.

  • Capella

    senior tag

    válasz PandaMonium #33 üzenetére

    Ez esetben a kalauznak tuti nincs.
    Ahogy kéred a visszatérítést, egyből érvénytelentik a megvásárolt jegyed, és automatikusan visszautalják majd a számládra a pénzt a kezelési költség levonásával (ha van). De nem azonnal, 1 hét plusz még valami, le van írva a honlapon.
    Volt már néhány visszatérítésem.

    Úgy tűnik pár kalauz nincs a helyzet magaslatán. :P

  • Capella

    senior tag

    Szóval néztem ezt a legújabb 180608 verziójú Vonatinfó alkalmazást a jegyvételre, de nekem nem igazán jön be. Legalább részben meg fogok maradni az Elvira webes felületnél.
    Két problémám van. Egyszerűnek egyszerű a Vonatinfó, sőt talán túlságosan is az lett. Ha sima 2. osztályú jegyet akarok venni, akkor jó lehet.
    Ha helyjegyet és/vagy 1. osztály pótjegyet, akkor már gondjaim lesznek. Mondom ezt úgy, hogy nem vittem még végig a tranzakciót, mert azt írták, ha a Fizetés gombra bökök, már kötelezettségem keletkezik.
    Már nem csak a név és születési idő kell nekik, hanem a címem is a számlázáshoz. Jó, egyszer kell beírni és elmenteni. De a TAJ és adóazonosító számom és cipőméretem nem kéne? :P
    A helyjeggyel az a bajom, hogy úgy tűnik nem lehet szabályozni semmit, hogy hová szóljon. Sorsolja automatiiusan, mint a jegypénztárakban véve. Legalább is nem volt semmi kiválasztási lehetőség.
    Az Elvirából indítva beállíthatom, hogy ne ablak mellé, vagy akár pont oda, netán másik megváltott hely mellé legyen. Én mindig a folyosót szoktam választani. Ha ezt nem lehet, kénytelen leszek Elvirát használni IC-ken. Nem sokkal bonyolultabb, főleg ha a fizetés a Simlple alá beregisztrált kártyámmal történik majd akár így, akár úgy.
    A másik kényelmetlenség az útvonal keresésnél indul. Ha szolgáltatásként a 2. osztály van kiválasztva a kereséshez, akkor nem vásárolhatok kapásból 1. osztályra helyjegyet, ha van ilyen kocsi a vonaton, csak 2. osztályút.
    Ha a 2. osztály mellé bepipálom a pótjegyet, helyjegyet, akkor csak az ilyen vonatok lesznek az eredmények között, a csak 2. osztályú kocsival közlekedők nem. A keresés eredménye után kvázi nem dönthetek, hogy jó lesz a 2. osztály is mondjuk az indulási idő miatt. Ha meg csak 2. o., akkor meg 1. o-ra nem vehetek.
    Apropó, kiválasztás, rádiógombokkal választhatok több elemet is. :U Itt inkább jelölőnégyzet kellene, de ez a legkevesebb.
    Tehát nem annyira egyszerű az összes találat közül szabadon választani, és olyan jegyet venni, amilyet akarok.
    Ez az előzetes szűkítés ellentétes logika nekem az Elvira bővebb lehetőségeivel.
    Olvastam régebben az írást a tesztről, hogy ilyen jó lesz, meg olyan egyszerű, vártam is már, hogy miért nem adják ki az appot. Hát nem is adták a Playen még, de egyelőre inkább csalódás a leírtak miatt.
    A Simple-lel viszont legalább tényleg egyszerűbb lesz. :)

    Most még azt sem tudom, fizetés hiányában, hogy ugyanaz a PDF fájl jegy lesz, vagy valami olyan QR, amit csak az appon keresztül tudok felmutatni.
    A fájl annyiban jobb, hogy ide-oda másolható, vagy akár más eszközzel is letölthető, esetleg kinyomtatható.

  • Capella

    senior tag

    válasz arnyekxxx #43 üzenetére

    Igen, nyilván egyszerűbb az app, és nem is rossz, ha csak sima jegy kell, és gyorsan. Vagy ha valaki nem olyan kekec, mint én. ;)
    Nekem az a plusz lehetőség hiányzik, ami a webes felületen megvan, hogy valamelyest szabályozhatom hová szól a helyjegyem, avagy hová nem. Ezért maradtam most a mai jegyváltásnál is az Elviránál. Ez több klikk ugyan, de valamit a Simple segített a mentett kártyával. Legalább a bankkártyát nem kell elővenni és bepötyögni egy csomó adatot mindig. Elég a Simple user e-mail és jelszó copypaste.
    Az viszont tény, hogy a Vonatinfónál még a fizetés előtt látom, hogy pontosan hová, melyik ülésre sorsolta a helyjegyem. Ha nem tetszik, akkor nem veszem meg. Webes vételnél ezt nem látom, csak tudom, hogy hová nem fog szólni.
    Éppen rá lehetne fejleszteni, hogy ha az alapból felajánlott helyjegy nem tetszik, arra rábökve legyen opció hasonló beállításra, mint a webesnél. Így maradna egyszerűség is, akinek elég, meg egyúttal rugalmasabb lehetne, de valósznű nagyon rétegigény, és nem pazarolnak rá energiát.
    A webes felület jó még arra is, ha többen utaznak, megadható melyik hely mellé adjon, ha van rá lehetőség.
    Persze kipróbálom majd az appot is, ha helyjegy nélkülivel megyek.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák