Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz dabadab #80 üzenetére

    ...egyrészt a dolgozók azért egy csomó dolgot meg tudnak tanulni (akár csak vállalati kultúrát meg hasonlókat)...

    Ennek csak akkor van jelentősége, ha ez a megszerzett tudás később hazai vállalatban tud hasznosulni. Márpedig nem tud, mert nincs ilyen kaliberű hazai vállalat.

    ...komoly szerepe van a magyar mérnökök itthontartásában.

    Ezt pedig nincs az a közgazdasági megközelítés, amely hozzáadott értéknek tekintené. Persze szociológiai értelemben jó dolog, de a hazai iparhoz nem sok köze van.

    (#81) bambano

    A hazai beszállítók jellemzően alacsony hozzáadott értékű eszközöket szállítanak be. Ez alól talán a Nav N Go kivétel. Az igazán komoly beszállítók szintén multik.

    [ Szerkesztve ]

  • rob_f

    csendes tag

    válasz dabadab #80 üzenetére

    A vállalati kultúra egész más, ha XY külföldi vállalat anyacégénél, vagy egy magyarországi leányvállalatánál tevékenykedsz. Sok esetben kevesen dolgoznak itt ahhoz, hogy szignifikáns "változást" hozzanak, illetve a cég jellemzően a helyi viszonyokhoz alkalmazkodik. Idehaza simán elfogadott a dolgozók maximális kizsákmányolása, minimális létszámmal dolgoztatás lehető legkisebb fizetésért, stb; a frissen érkezett multi sem fogja az otthonról hozott értékeit villogtatni nagy hírtelen.

    Az eredeti topikhoz: jellemzően egy külföldi multinál nem a magyarok diktálják a trendet, csak csinálják amit elvárnak tőlük. Lehet egy adott szűkebb területen belül eredményeket elérni, de ezzel nem irányvonalakat szabnak meg, a cikk címe pedig szerintem inkább ezt sugalja.

    Amúgy meg annak is örülnék, ha önvezető járművek helyett a BKV pilótáknak önuralma lenne...

Új hozzászólás Aktív témák