Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dchard #19 üzenetére

    Eddig nem is igazán érdekelt (csak email-eket és esetleg ilyen ph fórum jellegű dolgok böngészésére használom időnként), de most megnéztem a csomagleírásom. Szerintem hatalmas poén. ;] :P :DDD
    "A kínált le- és feltöltési sebesség a fenti mobilinternet csomagok esetében: letöltés 21 Mbit/s, feltöltés 5,7 Mbit/s. A garantált le- és feltöltési sebesség minden csomag esetében 0 Mbit/s."
    Holnap be is megyek megyek reklamálni, hisz garantálták az abszolút nulla sebességet, nálam viszont csordogál lefelé az adat! Szemét hazug banda! :))
    De azt sem tudom hogy képzelik, hogy miként fogom elhasználni az 500Mb-ot, ha 0 a sebesség, bár ezt így külön nem garantálták, hogy el is tudom használni, úgyhogy az csak logikai és nem jogi baki. :DDD
    De ha már így szóba került... Miért 21-et ajánlanak, ha amúgy 42-t tud a hálózat (mert ez ugye ajánlott, nem garantált :o)?

    Innen idéztem a fenti szöveget, ami amúgy felhívja a figyelmet arra, hogy:
    "Az előfizető által tapasztalt sebességérték függ a megfelelő képességű, az adott technológiát támogató készülék meglététől"
    De az is való igaz, hogy mikor legutóbb szerződésmódosítás volt, akkor nem kérdezték meg milyen készülékekbe vannak a SIM kártyák. Mind 3G, de csak 1db (az én S4m-em) LTE képes (viszont ezt sem rajtuk keresztül vettem).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • kali

    legenda

    válasz dchard #19 üzenetére

    legyen a szolgáltató és a gyártó problémája, ha valami nem okés, a felhasználóé csak akkor, ha nem eléggé tájékozott, és például a 7.2 vagy 14.4 megabit/sec maximális sebességet tudó készülékével többet vár el a kelleténél.
    3 éve s2 telefonom volt, és már abban is 21 megabit/sec sebességű 3g modul volt, illetve a hd hangot is tudta, de akkor még nem volt aktuális.
    4g/lte esetén is sok megalapozatlan panasz van, de ott jellemzően a felhasználói tájékozatlanság miatt, például sokan nem tudják, hogy csak az olcsóbb 21 megabit/sec maximális sebességű díjcsomagban vannak, és közben várják a 60 megabit/sec csodát, aztán szidják a szolgáltatót meg a hálózatot, hogy nem tudja a várt sebességet, pedig igen...
    hd hang esetén nem csak a csúcskategóriás telefonokban gondolkodok, bár nekem iphone 5s van és annak a hangját szoktam meg, de van a családban egy alsóbb kategóriás és olcsónak mondható s advance, és már azzal is érezhetően jobb a hd hang, mint a normál.

    janos666; 0 megabit/sec a garantált, mert ellenkező esetben a találékony magyar még azért pereskedne, hogy nem megy a mobilinternet ott, ahol amúgy térerő sincs... :DDD
    ahogy dchard is írta, kevés telefon dc-hsdpa képes, szinte csak a felsőbb, csúcskategóriás készülékek tudják, arról nem is beszélve, hogy cellák szintjén sem mindenhol adja a maximumot minden szolgáltató.

  • kali

    legenda

    válasz dchard #26 üzenetére

    a szolgáltató az általa forgalmazott készülékekért közvetlenül felelős, legyen szó bármilyen problémáról, egy forgalmazott típus, de az előfizető által más forrásból - mondjuk függetlenül - beszerzett készülék esetén jellemzően segítenek - ha tudnak, mert ugye sokszor szoftveres probléma is adott, amit csak a szolgáltatós firmware verzióban tudnak garantáltan biztosítani -, a szolgáltató által nem forgalmazott típusok esetén meg zsákbamacska, hogy mi lesz a végkifejlet, akár bukás is lehet a felhasználói oldalon, lásd például telenor lte és iphone (lte képes) készülékek, amikor nem működik az lte adott telefonokon.
    tudom, hogy az előfizetők jelentős hányada nem néz utána teljesen a telefon paramétereinek, de mindig van egy sor lépcső, amit végig kell járni probléma esetén, hogy szolgáltatós hiba, netán gyártói, esetleg felhasználói, mert mondjuk a korábban említett kettő nem passzol össze, de arról sem a szolgáltató, sem pedig a gyártó nem tehet, mivel - jogszabályilag - egyikük sem kötelezett rá.
    ilyenkor jön képbe az, hogy a kevésbé hozzáértők nem kifejezetten kutatnak különböző specifikációjú, árazású...stb független telefonok után, hanem bemennek szépen a szolgáltatójukhoz és ott vásárolnak valamilyet, megkímélve magukat az esetleges inkompatibilitási...stb problémáktól.

  • kali

    legenda

    válasz dchard #28 üzenetére

    nekem is csak 1 gigabyte lte adatforgalom van a "hangos" előfizetésemen, de mobiltelefonra elegendőnek bizonyul, jellemzően el sem használom a teljes keretet, még most a 11 napos nyaralás alatt sem sikerült, mert volt wifi a szállodában.
    igaz, szükség esetén aránylag olcsón, jó ár/érték arányban emelhetem bármikor 3 vagy 5 gigabyte adatmennyiségre az (lte) adatkeretemet.
    a magam részről nem csak nagy adatforgalom esetén van előnye az lte hálónak, a sebesség nem minden, sokkal többet érek a 3g-nél jobb 4g/lte akkumulátoros üzemidővel, a jobb válaszidővel, illetve azzal, hogy több tartalék van a 4g/lte hálóban, és olyan helyeken, ahol nem túl nagy területen sok ember akar mobilinternetezni, nem csökken drasztikusan a sebesség és nem nő meg látványosan a válaszidő.
    jellemzően budapesten mozgok, így szinte mindenhol van lte elérés, de örömmel tapasztaltam meg, hogy a balaton partját is jól lefedte a telekom, a déli (balatonföldvár és környéke) és az északi (tihany és környéke) parton is mindenhol volt lte, ahol jártunk.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák