Az Ericsson közreadta mobilitási jelentésének időszaki, frissített adatait melyekből jól látszik, hogy a mobil széles sáv egyre több embert ér el globálisan.
Hirdetés
A jelentés szerint 2014 második negyedévének végén a mobil előfizetések teljes száma mintegy 6,8 milliárd volt. Ebből 80 millió új előfizetést ebben a negyedévben kötöttek meg. Az előfizetők tényleges száma 4,6 milliárd körül van, hiszen sokan több előfizetéssel is rendelkeznek.
A globális mobil lakossági lefedettség 2014 második negyedévében 94 % volt. A mobilpenetráció, éppen az egy főre jutó előfizetések magas számának köszönhetően, a közép-kelet-európai régióban a legmagasabb.
A nettó új előfizetések szempontjából a negyedévben Kína növekedett a legjobban (+12 millió), utána pedig Oroszország (+5 millió), India (+5 millió) és Indonézia (+4 millió) következett.
A mobil előfizetések számának növekedése éves szinten 6%, negyedéves szinten pedig 1,1%.
A negyedévben a mobil széles sávú előfizetések száma 140 milliós növekedést mutatva meghaladta a 2,4 milliárdot, ami éves szinten körülbelül 35%-os növekedést jelent.
A WCDMA és HSPA előfizetések száma körülbelül 70 millióval bővült, az LTE előfizetéseké pedig megközelítőleg 40 milliós növekedést mutatva elérte a 280 milliót. A GSM használatára alkalmas előfizetések teljes száma 90 millióval nőtt, míg a csak GSM előfizetések száma 40 millióval – azaz 1%-kal – csökkent.
A tárgyalt negyedévben 300 millió okostelefont adtak el. Ez az eszköz több mint 65%-át adta az összes ekkor eladott mobiltelefonnak, szemben a 2013.második negyedévi körülbelül 55%-os részesedéssel. Az összes mobiltelefon-előfizetésből körülbelül 35% kapcsolódik okostelefonokhoz, ami tág teret enged a további bővülésnek.
Globális forgalom mobilhálózatokban
Az alábbi grafikon az összesített globális havi adat- és beszédforgalmat mutatja. Az ábrán az adatforgalom erőteljes bővülése látható – bár mérséklődő növekedési ütem mellett – a beszédforgalom gyakorlatilag stagnál.
A mobil adat-előfizetések száma gyorsan növekszik és az előfizetésenkénti átlagos adatmennyiség folyamatos növekedésével együtt képviseli az adatforgalom növekedésének hajtóerejét. Az adatforgalom 2014 I. negyedéve és 2014 II. negyedéve között körülbelül 10%-kal nőtt. A forgalom szintjében nagy különbségek vannak a piacok, területek és szolgáltatók között.