Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vinibali

    őstag

    válasz DRB #6 üzenetére

    az IOMMU feltétele az OpenCL 2.0-nak.

    BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/

  • Fiery

    veterán

    válasz DRB #6 üzenetére

    Ha a platformra jelez 1.2-t az AIDA64, akkor egyszeruen az adott gepre telepitett APP platform csupan OpenCL 1.2-t tamogat. De akarhogy is, minden dGPU OpenCL 1.x-es lesz, mint eszkoz, hiszen nem tamogatnak SVM-et.

  • Fiery

    veterán

    válasz DRB #9 üzenetére

    Ennek a tablazatnak eleve semmi ertelme, tekintettel arra, hogy olyan API sincs, hogy "Vulkan". Majd lesz, persze, de most me'g nincs. Amugy meg, egyik cegtol sem all tavol az igazsag felnagyitasa, neminemu kozmetikazasa ;)

  • Fiery

    veterán

    válasz DRB #11 üzenetére

    Az OpenCL 2.0 lenyege, ertelme, letjogosultsaga szinte teljesen kimerul az SVM-ben. Akarhogy is csurjuk-csavarjuk a dolgot, egy dGPU ertelmes keretek kozott nem fog SVM-et tamogatni, tehat nem lehet OpenCL 2.0 kapcsan sem beszelni semmilyen dGPU-rol. Ha pedig innen nezzuk a dolgot, akkor teljesen mindegy, melyik gyarto ill. melyik weboldal mit allit egy adott dGPU-rol. Egyebkent ennyi erovel a Mantle-be is bele lehetne kotni ;)

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz DRB #16 üzenetére

    Kerlek, ne keverd a DirectX-et az OpenCL-lel. Az egyik egy nagy rakas sz*r, legalabbis diagnosztikai szempontbol, a masik (OpenCL) meg egy joval konnyebben behatarolhato es sokkal megbizhatobban hasznalhato API. Amit az AIDA64 az OpenCL-rol mond, azt nyugodtan veheted keszpenznek -- de ha gondolod, tudod ellenorizni mas szoftverrel az infok pontossagat. Mar ha talalsz erre megfelelo szoftvert ;)

    "Ez lehet, de Carizzo igpu-ja köszönőviszonyban sincs, teljesítményben értem, mondjuk egy 390X-hez."

    Kiveve, ha olyan feladatot kell GPU-val gyorsitani, amit az SVM segitsegevel gyorsabban vagy egyszerubben tudsz megoldani. Vannak olyan feladatok, amiknel oriasi kihivas a nem-SVM alapu GPGPU implementacio, pl. lancolt listak vagy bonyolult strukturak miatt. Az adatok ide-oda masolasa a device memory es a host memory kozott sem mindig trivialis, nem beszelve a nagy overheadrol. Meg van tehat a maga letjogosultsaga a relative lassu, de SVM-képes GPU-knak is; es persze hamarosan talan eljon az a nap is, amikor a "best of both worlds" APU-t is megkapjuk.

    "Hadd kérdezzem már meg, te szándékosan írsz ékezet nélkül? Rohadt idegesítő."

    En csak angol kiosztasu billentyuzetet hasznalok, mivel programozokent ezzel sokkal konnyebben tudok dolgozni. A napom nagy reszeben angolul beszelek ill. irok-olvasok, emiatt szoba sem johet a magyar billentyuzet. Es igen, tudom, hogy at lehet kapcsolni magyar kiosztasra, es tudom, hogy mekkora rohadek magyar vagyok, hogy nem hasznalok ekezetet, de igazsag szerint egyszerubb lenne nekem angolul irogatni a magyar forumokba is, tehat vedd ugy, hogy mar azzal, hogy ekezet nelkul irok magyarul is megeroltetem magam a nyajas olvasokozonsegre valo tekintettel :C :R Ha valakit ez idegesit, azzal nem tudok mit kezdeni, engem is sok minden idegesit, megsem teszem szova minden egyes embernel, hogy kiben mi idegel :) Pedig vannak koztuk prominens forumozok is :D

    Peace :R

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz DRB #18 üzenetére

    A DirectX detektalasa egy nyakatekert tema. Kulon lehetne detektalni a DX10 elotti adaptereket, kulon a DX10+DX11 adaptereket, es megint kulon a DX12 adaptereket. Ehhez vagy 3 kulon oldal kellene az AIDA64-ben, ami kapasbol zavart keltene jo nehany felhasznalo fejeben -- pl. mert nem ugyanazok az adapterek szerepelnenek mindharom oldalon. Vagy ossze lehet oket vonni egy oldalra, de az kompromisszumos lesz. Ez utobbit csinalja most az AIDA64, kiveve, hogy a DX12 adapterek detektalasa me'g nem kerult implementalasra. Ezert nem mutat helyes DX12 hardver megfelelest a DirectX Video oldalon az AIDA64 jelenleg.

    "Erről az iGPU sebességről meg felesleges szerintem vitázni, ha valamelyik emlegetett dGPU támogatná az SVM-et, akkor lenyelné keresztbe a Carizzo gpu-ját, még úgy is, hogy hozzászámoljuk a PCIe késleltetését."

    Errol tenyleg nem erdemes vitatkozni, ugyanis nem igy van :) Nyilvan lenne olyan konkret GPGPU feladat, ami egy SVM-képes dGPU eseteben nagyon jo sebesseggel futna, de kozben meg lehetne boven talalni olyan kodot is, ami megroppanna a PCIe kesleltetese miatt, es iGPU-n me'g mindig gyorsabban futna. Minden attol fugg, mennyit kell ide-oda turkalni a memoriaban, es egy-egy iras/olvasas alkalmaval mekkora adatokat kell mozgatni. Ha sokszor nyulkalsz ide-oda, ha a CPU es a GPU felvaltva dolgozik az adatokon, akkor egy SVM-es APU nagyon jol tud muzsikalni.

    Hidd el, nekem angol kiosztasu billentyuzetem van, es a Windowst es a mobil eszkozeimet is angol nyelven hasznalom. Akkor szoktam csak egy-egy ekezetes betut beszurni, ha ugy erzem, azzal egyertelmusithetek egy-egy szot. Az iget meg olyan ertelemben nem hirdetem, hogy mas is csinaljon ugy, ahogy en -- bar nemtom, erre a fajta ige hirdetesre gondoltal-e. Nekem mindegy, ki hogyan ir, el tudom olvasni a magyar szoveget ekezettel es anelkul is :) Es a csajozas nalam mar nem jatszik, iden immar 15 eve ;] De ha megis jatszana, akkor egesz biztosan nem IT temaval probalnek egy holgyet becserkeszni :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák