Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kokov

    tag

    válasz bambano #100 üzenetére

    Ez magyarázd meg egy pici gyereknek, aki nem beszél. Nem kommunikál veled, nem mondja el, hogy mi a baja. Két éves elmúlt, mire egyáltalán beszélni kezdett és rettenetesen sejpített ami miatt mindenki nevetett rajta és nem szeretett beszélni később sem.
    Van egy nagy tört. Nevezőben is, számlálóban is alapműveletek zárójelekkel tarkítva és rettenetesen élvezi, hogy látja, kirakja a képet, hogy az egy hatos. Az az egész egy hatos. Majd felrobban belül, hogy valakinek elmondhassa: az ott hat. Miért kell leírnia, hogy hat egyenlő hattal, tovább egyenlő hattal és csak utána azt, hogy az hat, amikor a hülye is tudja, hogy a hat az egyenlő hattal, de nem szólal meg. Nem mondja azt a tanárnak, amikor azt mondja, hogy "igen hat, de miért hat?" hogy azért te fax, mert az egy hatos amit felírtál és nem kell egyszerűsíteni, ezen nem kell gondolkodni, ezen látszik, hogy ez egy hatos, csak ki kell rakni a képet. Ezt nem számolni kell, mert ezt látni lehet és nincs tovább, ez hat. Ezzel nem kell foglalkozni. Miért kell a hatot felírni másképpen mellé? Az mitől egyszerűbb? Azon is látni, meg ezen is. Az már unalmas, hogy az hat, amit melléírsz. Ez így nem unalmas, ilyeneket írjál még én meg megmondom, hogy az mennyi.
    Csináljad már, imádom, írjad a következőt!
    Ezt kellett volna mondanom, amikor ez így ment akkor ott annyi idősen, de nem szólaltam meg, csak duzzogva elslattyogtam a helyemre.

    Ehhez kell a jó pedagógus, hogy felismerjen, hogy foglalkozzon veled, ha kell másképpen. Rávezessen, vagy kitaláljon valami trükköt vagy mit tudom én, de ne vegye el a kedved. Lehet, hogy ez teljesen fals megközelítése a matematikának és az alapműveletek begyakorlásán kívül semmire nem jó, de akkor is, legalább szerettem megoldani a példát. Nem gyakoroltam miután nem jött a hatra a válasz a felnőttől akire felnéztem, hogy kiváló, elfelejtettem az automatikus válaszaimat, valahogy szétesett az egész. Nem láttam át már, vége lett az egésznek 1-2 év alatt és miért? Egy másik módszerért amivel átlagos hülyeként végigültem a többi között az egész rendszert és meg sem próbáltam tényleg tanulni a matematikát. Abból éltem amit az órán hallottam. A házit mindig a szünetben másoltam. Semmit nem dolgoztam egész középsuli alatt, utána meg már nem is volt matek. Ennyi.
    Most a rendszer a fontos, vagy az eredmény?
    Tudod mi a fontos? A jó pedagógus. Az összes többi csak sallang. Egy gyerek meg egy tanár. Ennyi kell a tanításhoz.

Új hozzászólás Aktív témák