- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Facebook és Messenger
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- HBO Max & OD topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
9 perces, kommentárral. [link]
szerk: most látom, a #27-ben linkelt cikkben is ez a verzió van.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Lehet, hogy nincs benne raytracing, de az, amit ez a dinamikus globális illumináció csinált (Lumen), nekem az nagyon tetszett. És ha nem kell shadow mappelgetni a fejlesztőknek, akkor ez rengeteg melót megspórol, meg gyakorlatilag pótolja a raytracing hiányát.
(#89) BabMester: Mai napig nem értem, hogy a MS hogy maradhat a felszínen, sokszor olyan bagatell hibákat csinálnak rendszeresen, mintha tök dilettánsok lennének ott.
-
BiP
nagyúr
guru3d - PC-n 2070 Super lesz a minimum requirement a normális futtatáshoz. (raytracing hardvert nem használtak a demóban)
De kipróbálnám ezt a techdemót élőben, valami futtatható változatban.Mondjuk a tájról, meg a realisztikus kinézetről nekem a Battlefront II Real Life Mod-ja jutott eszembe, az is elég látványos. [link]
A Quixelről meg ez: (UE4) [link][ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Annak örülök, hogy van még egy erős konzol, erős szoftveres, játékfejlesztői, és pénzügyi háttérrel, hiszen mindig jól jön a verseny, az tartja szinten a fejlődést.
Csak csodálkozom, hogy egy ekkora cégnél néha olyan amatőr megoldások születnek.
(valószínűleg ez annak a hozadéka lehet, hogy annyi pénzük van, hogy bőven belefér nem a max-ot nyújtani. Érintettség okán a Nokia telefonos ámokfutásuk jut mindig eszembe, hibát hibára halmoztak.)(#123) dabadab: Valami trükk vagy megkötés biztos van a dologban.
Jópárszor hallottuk már az évek során, hogy a fejlesztők/grafikusok/művészek szabad kezet kapnak, végre az alkotásra kell csak figyelniük.
(én valami olyasmit tippelek a háttérben, -laikusként, nem vagyok se grafikus, se engine fejlesztő - hogy a megjelenítéskor nem szerepel annyi milliárd háromszög, mint amennyiről ő beszél, hanem megjelenítés előtt az engine mindig automatikusan a pixelmérethez igazítja a modellt, és egy egyszerűbb modellt mutat a megjelenítés során, nem a csillió poligonos eredetit. És ezt az automatizmust fejlesztették nagyon jóra. Mert ugye erre voltak pár próbálkozások, de sosem volt elég jó, a különböző mérető LOD modellek adták a legjobb eredményt. De most elvileg nem fog kelleni.)[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
-
BiP
nagyúr
Itt a ph-n beszélgettünk arról, hogy egy mai PS4 Pro/Xbox One X árából (110-125e Ft) elég gyatra gép rakható csak össze. Kb. 200-tól használható.
Most a PS5 esetében még rosszabb arány lesz egy ideig.(#172) BoneDragon: "Olyan hardverekről beszélünk, amik fél év után elavultnak számitanak annyira fejlődik ez az iparág." Régen ez igaz lehetett, volt is, de pl. vidkártyáknál az nv is az éves generációváltásról már átállt 2éves ciklusokra, és a prociknál is sok év stagnálás volt, majd a ryzen miatti boom, de megvolt a magszám-ugrás, és azóta ez is kezd beállni megint.
"Lehet csodálni ezeket a videókat, de ha ilyen szinten akarna egy cég lefejleszteni egy játékot, nem 5-6 évig tartana, hanem mondjuk 9-10."
Ma sem 5-6 évig fejlesztenek egy játékot. Oké, az ilyen Witcher/Cyberpunk kidolgozottságú meg Rockstar games játékok kivételek, de a többségére nem "pazarolnak" ennyi időt.
Az egész UE5 motor meg pont arról szól: hogy nem kell annyi időt pazarolni rá, a motor csomó mindent megold a fejlesztő helyett, javulhatnak a fejlesztési idők -> értsd: olcsóbb lehet a fejlesztés ill. lehet a tartalomgyártásra fókuszálni.
És mivel a motor jól skálázódik, a PC port is egyszerűbb lehet. (nem kell annyit szarakodni az eltérő hardverek miatti optimalizálással).
Ma pl. veszel egy 6-8magos procit, meg egy 1660-nél erősebb kártyát, nem fog fél év alatt elavulni. (pl. a 1080Ti-t lassan 2 éve vettem, már akkor is használtan, tehát akkor sem volt friss darab, mai napig megállja a helyét).Most őssszel/év végén mindenből generációváltás lesz, meglátjuk mennyire ugranak meg a teljesítmények. (új 4000-es Ryzen széria, új 3000-es nv RTX széria, új AMD Navi, és persze az új generációs konzolok) Szóval mindenképp érdekes és izgalmas évvégének (Q4) nézünk elébe.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz BoneDragon #176 üzenetére
Ez így van. Megy a csiki-csuki, melyik húz el épp a másiktól. Most a PS-en a sor.
De te is azt mondod, hogy kitart 5évig, meg nincs fejlődés. Akkor ne mondj olyat, hogy fél év után elavult. (ez most már a legpörgősebb iparágban, a mobilok esetén sem igaz már). -
BiP
nagyúr
válasz VinoRosso #180 üzenetére
Nem lehet elégszer linkelni [link] Az Epic azt mondta, hogy legalább 2070Super kell a folyamatos futtatáshoz.
(a többiről mondjuk nem nyilatkozott, de gyanítom valami 6-8magos ryzen meg nvme ssd erősen kéne alá.)(#182) dabadab: Hát, ez ilyen játék a szavakkal
De akkor én már az átfogalmazott cikket olvastam, (köszi a korrekciót) de ott sem azt írták, (és én sem azt mondtam), hogy ez a minimum követelmény, hogy elinduljon, hanem a folyamatos futtatáshoz ez kell. Ami kb. megfelel annak, hogy azon már "elég jól" fut.De a lényeg úgyis az, hogy egy felső-középkategóriás kártyán már gyors lesz. És az UE motorok meg baromi jól skálázódnak, így valószínűleg egy megfizethető 1660ti vagy 2060 kártyán is már jó látvány elérhető.
(#183) exedoc: én szoktam hajtogatni a 2070Super, mert ezt olvastam. (mint kiderült, én sem elég pontos cikkből).
Ez az egyetlen infó, amit "félhivatalos" módon tudunk, semmi mást.
És én sem mondtam, hogy ennyi elég is lesz az üdvösséghez, mert hiába rakom azt be egy core2quad meg sata2-es vinyó mellé, a vidkártya önmagában nem sokat ér, ha nincs alatta kellő hardveres és szoftveres támogatás. Ebben egyetérhetünk.[ Szerkesztve ]
-
-
BiP
nagyúr
"DE még mindig a háttértárról beszélünk"
És te még mindig sima - ámbár gyors - háttértárként tekintesz rá PC-s fejjel, és sok hsz után sem akarod megérteni, hogy miben más, mint egy sima háttértár.
Hogy miben változtathatja meg a fejlesztést és a játékmenetet, mitől olyan nagy truváj a dolog.
Ez bőven felér a pc-s hdd->ssd váltás forradalmiságával, (értsd eltűnt egy nagyon komoly szűk keresztmetszet a PC-n) csak itt már a normál ssd-hez képest is ugrunk rgy óriásit.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
"menynire speciális megoldással kell rendelkezni , hogy igy menjen a PS 5ön "
Egy PS5-tel?
"Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak."
Ez hozza a pénzt. Ez bőven elég indok."Tehát amit most áll ejtönek tünik PS5 ön 5 év mulva már nem lesz az, de nem nagyon tudják majd hova fejleszteni, mert meg van kötve a kezük a hardver miatt."
Viszont egyre jobban kiismerik a hardvert, jobban ki tudják használni az évek során. No meg a játékmotorokat sem fagyasztják be 5 évre, azokat is folyamatosan fejlesztik.(#251) morgyi: "Másrészt hol vagyunk még attól hogy egy fejlesztőstúdió előírjon NVME SSD-t minimum hardveres követelménynek?"
Ha megteheti, hogy kiírja, hogy i5-6500 meg 1660 a minimum, akkor miért ne tehetné meg, hogy SSD lesz a min. követelmény része?
Mondjuk a legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a PC-portban nem fognak ennyire építeni a gyors SSD-re, és valami más megoldással oldják meg, de simán elképzelhető, hogy SSD lesz a követelmény. (akár sima SATA3). pl. odaírják, hogy with HDD not recommended.
Ha már annyira baromi jól skálázódik az UE engine, hogy mobiltól PS-ig mindenre portolható, akkor belefér, hogy a háttértár sebességét illetően is jól skálázódik. -
BiP
nagyúr
válasz #54625216 #285 üzenetére
"olcsóbban jobb minőséget kap az átlag gamer konzolon, " Ez most is így van, régen is így volt. Adott minőséget tekintve a konzol mindig olcsóbb volt. (Adott pénzből jobb minőséget adott).
Meg mindig megy a huza-vona. Elhúz a konzol, aztán a PC, aztán az új konzol ,stbstb.
Viszont a PC maximuma felette van, csak a jobb minőségért sok pénzt kell kiadni.
Biztos van olyan PC, amin menne a techdemo 4K 60fps-t, ergo jobb,mimt a konzol, csak az egy vagyon.