Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BoneDragon

    veterán

    válasz BoneDragon #172 üzenetére

    Még annyit, hogy konzoloknál ugye csak 1 hardver van és arra fejlesztenek 10 éve! Ennyi ideje próbálják azt a kis gagyi hardvert kiaknázni, ami benne van, azon dolgoznak a fejlesztők nap mint nap mit lehetne abból kihozni. Most végre felzárkóznak az új hardverekkel, de semmi nextgen nincs bennük, csak feljöttek 2019-2020-as hardver szintre. Ezeket tudják a hardverek pár éve pc-n, csak nincs aki kiaknázza. Őrület belegondolni mennyi felesleges számitási kapacitás van bennük és mennyi energia megy pocsékba a lusta/hozzá nem értő fejlesztők miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • exedoc

    senior tag

    válasz BoneDragon #172 üzenetére

    Mindenki a régi időkkel jön, hogy régen is így volt ez, aztán a PC behozta a konzolt, sőt túl is szárnyalta stb. Ez igaz is volt, talán most is az lesz. Viszont amit itt a PS5-nel látunk az merőben új. Ilyen még nincs PC-re, és nem kevés idő lesz mire kitalálják, hogy ez hogy fog működni PC-n, de ahhoz pár hardvert át kell alakítani, illetve kéne egy új API ami kezeli memóriaként az SSD-t is. Gondolom nem kell magyarázni, egy ilyen szerteágazó iparban mennyi idő mire kitalálják, lesz új szabvány, rááll az ipar stb. PS5 elhúzott. Hangsúlyozom. Itt a PS5 és az új Unreal motor együttes ereje durva. A többi játékmotor nem fog csodát tenni egy ideig. Az Epic most kitalálta hogy lehet hatalmas poligonszámot kirenderelni fele munkával. Nem kell low és medium poly modellekkel szarakodni, nincs normal map, nincs lightmap. Gyakorlatilag fele annyi idő alatt vagy talán még kevesebb idő elkészíteni egy játékot. Mindenki írja, hogy valószínűleg évek óta készítették. Valószínűleg az új motort készítették évek óta, a Quixel asset-jeinek jó része már régen kész volt amit még kiegészítettek. Unreal Engine 4 felhasználóknak ez most is ingyenes aki nem tudná. Jelenleg is használom, bárki használhatja ingyen, igen a demo-ban látható minőséget is akar. Az már más kérdés, hogy az unreal engine 4-be beraksz 10-15db ilyet egy jelenetbe aztán instant crash. UE5 meg többszáz, sőt többezer ilyet kezel mindenféle megkötés nélkül. Sokan még mindig nem értik mi történt itt, és mekkora a fejlődés.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz BoneDragon #172 üzenetére

    Szerintem a PC-re, mint elsődleges játékplatform keresztet vethetsz, mert jelenlegi formában képtelenség vele elfogatható eredményre jutni.

    Azért avul el oly gyorsan a PC-s hardver, mert túl kell biztosítani minden erőforrást, azért hogy ne szaggasson annyira a játék. Ehhez hozzá jön, hogy tervezni sem lehet nagyon előre, mert nem tudod, hogy pontosan milyen hardverkörnyezetre, komponensekre optimalizálják a soron következő játékot, egyáltalán elérte e-azt a szintet a produktum, amire a kedves fejlesztő azt mondta, hogy ez olyan, mint aminek látni szeretne, és vállalhatóan fut, jó a játékélmény.
    Ráadásul a világ összes szarát hardverét hordhatod alá, mehetsz neki brute force-al, a problémának, úgy is csak a töredékét látod annak a munkának, képi világnak, amit a játék készítője beletett, megálmodott, mert - a sok apró kompromisszum miatt amit a PC kiépítés hordoz - nem jöhet ki több a gépből.

    Eközben Konzolon jó a hardver, jó az OS, jó hatásfokkal történik a fejlesztés, optimalizálás játékra, ráadásul ami szerintem a lényeg, hogy a user is megkapja szinte torzítatlanul ennek a munkának az eredményt.

    PC-n a játékos hardverben volt a sok pénz, de már nem veszik meg tömegek, mert nem hatékony a rendszer, belátták már páran hogy ahhoz képest hogy mennyit költesz el hardverre elég hitvány minőségben játszol, összességében egy érzelem mentes, unalmas fo$h@lom amit kínál.

    Amúgy egy öregedő HC PC-s játékos vagyok, mióta dolgozom hordtam bele a pénzt, legjobb hardvereket, elég kevés sikerélménnyel.
    De mióta komoly kompromisszumokat kötöttem a jövőállósággal kapcsolatban és konzol szerű felfogásban álltam neki játékos gépet építeni, optimalizálni, viszonylag kevés munkával, egyre nagyobb lépésekben van fejlődés. Sikerül közelíteni a kb.: 10 évvel ezelőtti elvárásaimhoz, a 2017-es hardverekkel, ~20 éves inputeszközökkel. ;]

    Szóval nem kell a konzol - mint koncepció - ellen ennyire ágálni mert f@szán működik.

  • Carlos Padre

    veterán

    válasz BoneDragon #172 üzenetére

    Ezt a sok demagóg hülyeséget! Még most sem tudsz egy konzol árából összerakni egy gépet, ami "agyonverné" az adott konzolt, nemhogy az aktuális évben. A konzolok fogják vissza a fejlődést? Azoknak köszönhető az összes új api, új, hatékonyabb programozási megközelítés. Az Intel-nvidia páros mit tett hozzá a fejlődéshez? Amíg bírták húzták a DX11-et és piaci súlyukat kihasználva ott gáncsolták a DX12-őt, ahol tudták, ha rajtuk múlt volna még mindig a DX11.x lenne a csúcs technológia, de persze a konzolok fogják vissza a pc fejlődését. Ha a játékfejlesztést visszafogják a konzolok hol vannak azok a PC only játékok, amik megmutatnák, hogy mi lenne ha a konzolok nem lennének szarok? :( :(((

    Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

Új hozzászólás Aktív témák