Új hozzászólás Aktív témák

  • torma99

    aktív tag

    Nem kell ezt így túlaggódni. Az idő majd mindent megold.

    Az elektromos autó egyelőre azok kiváltsága, játékszere, akiknek családi házuk van, jellemzően otthon töltik este/éjjel és főként ingázásra használják. Ha meg tudnak venni egy e-autót, akkor nekik nincs nagy gondjuk. Este feldugják, reggel leveszik és kész.

    A többi embernek még várnia kell, hogy a technológiákon fejlesszenek. Először is számos olyan fejlesztés van tesztpadon, amik az akksik energiasűrűségét hivatottak növelni.Na meg a fizikai felépítésre nézve is lesznek itt változások.

    Ez egyrészt megoljda a hatótáv-frász kérdését, másodszor csökkenthető vele az akkucsomag mérete és el lehet majd egyre inkább jutni az olcsóbb akkupakkokig, amihez a darabszám növekedése is hozzájárul. Persze nem lesz Logan, meg Vitara árban semmi használható a következő évtized végéig.

    Aztán ott van a Tesla akvizíciója és a nagy kapacitású kondenzátorok használata, itt már kWh-ról is beszélnek, így simán meglehet, hogy az akkucsomag egy része kiváltható, megkerülhető lesz ezekkel. Egy kondenzátort gyorsan is fel lehet tölteni és lehet vele nyerni néhány kilométer hatótávot instant, a visszatáplálás is mehet ebbe, és gyorsításkor is innen táplálkozhatnak a motorok kímélve az akksikat.

    Amit fontos látni, hogy nagyon-nagyon az út elején jár az iparágnak ez a része és értelmetlen összehasonlítani a lassan az EU második legszegényebb országává süllyedő kis hazánkban tapasztalható dolgokkal.

    Az egyes vitatott részelemek, mint az akkupakk, a töltési technológia és az áramhálózat, erőművi kapacitások fejlesztése kéz a kézben fog járni és biztosan lesznek olyan pontok, amikor az egyik hosszabb-rövidebb ideig vissza fogja fogni a másikat.

    Amiben én nagyon reménykedem az a napenergia (illetve az összes többi megújuló, de értelmesen magánszemély a napelemeket tudja hasznosítani) egyre hatékonyabb kihasználása, amihez az akkutechnológia remélhetőleg hozzájárul. Tehát, hogy el tudjuk tárolni az energiát és ne csak beletöltsük a hálózatba, vagy épp elvesszen, ha nincs aki felvegye. Ebből lehetne növelni a töltés hatékonyságát (értsd közelebb termelődik meg az energia) és függetleníteni a felhasználónak magát az áramhálózattól.

    A töltéshez pedig annyit, hogy amikor sikerül elérni, hogy 30 perc alatt 500 kilométeres hatótávot bele lehessen paszírozni az akksiba, az már az extrém többség számára elfogadható lesz. Azért itt szükséges némi szemléletváltás is. A nagy és nehéz SUV-okról kéne leszokni és nem rászoknia az embereknek. Pl. miért vesz valaki Mokkát, mikor az egy Corsa csak X kilóval nehezebb, és így tovább. A Tesla számai mutatják, hogy egy teljesen elfogadható hatótávot már most el lehet érni, na most, ha még faragunk 100-150 kilót esetleg még többet mehet ugyanakkora csomaggal a kocsi, vagy elég lehet a kisebb is. De ehelyett a SUV kell, mert azt veszik, kár.

Új hozzászólás Aktív témák