Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Tapsi #111 üzenetére

    Az önvezérlő autóknak a tömegközlekedésben lehet még potenciáljuk. Mikor nem egy 100 fős busz van a flottában az egy sofőr miatt, hanem 20, mert nem kell sofőr. Ezért az a 20 sűrűbben tud járni, sokkal több útvonalon.
    Vidéken a tömegközlekedés azért horror, mert ritkán járnak, az átszállásnál rengeteget kell várni, 20x több járművel ez a gond eltűnne.
    A kérdés, hogy ehhez hogy jön ki a matek.
    Egy 100 fős busz 70 millió és 45l/100km a fogyasztása
    Ha ezt 20 önvezérlő járművel kéne kiváltani 3,5milliós ár és 2,25l/100km fogyasztás kellene, a többi fenntartási költséget nem számolva.
    A 3,5 milla összehozható, ha nem 7 fős kocsival számolunk, hanem sima kocsival.

    A 2,25l/100km húzósnak tűnik, de ha mondjuk azt nézem, hogy vidéken ilyen 10km távok vannak, ott 5l/100km számolva 10km üzemanyagköltsége pont 200Ft. 10kmig a volán most is 250Ft-ot kér. Ok 50Ft-nak kéne fedezni az összes költséget, megtérülést, nyereséget, ami lehetetlen, de ha már nem egy ember utazik, hanem kettő, akkor máris nem 50Ft, hanem 300Ft, s sűrűbb közlekedésért, vagy ha a jármű kerül a ház felé, akkor azért az ember jobban hajlandó a zsebébe nyúlni.

    Tehát helyi tömegközlekedésként lehet életképes, csak tényleg "buszként" kell rá tekinteni, s nem autóként ami elvisz a kedvenc kocsmámba ahová csak én mennék.

Új hozzászólás Aktív témák