Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
például az, hogy ha 5 percenként leolvassák a fogyasztásmérődet, akkor majd ki lehet számlázni a csúcsidőben fogyasztott áramot magasabb áron.
disznóság alatt azt értem, ami nekem meg a többi fogyasztónak fájni fog.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
nem olyan egyszerű előre nem kalkulálható kapacitást csak úgy visszatolni.
Viszont itt erről szó sincs, hanem kifejezetten az ellenkezőjéről. Nem az áramszolgáltatóra akarnak rányomni valami random időpontban random mennyiségű áramot, hanem az áramszolgáltató húzna be szükség esetén annyi áramot, amennyi kell neki (aztán meg vissza, amikor meg feleslege van).
DRM is theft
-
ha a szabályozó hatóság lép, akkor nem választhat.
azt nagyon pontosan tudja, hogy áll-e rendelkezésre energia.
ugyanis ha nem elég az energia a hálózatban, akkor elkezd romlani a fázistényező és/vagy a frekvencia és van 15 perce, hogy további energiaforrást kapcsoljon be, ami jó eséllyel gázerőmű lesz.[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Miért kellene behúznia, ha drágán eladhatja az övét?
Hogy ne omoljon össze a hálózat, meg hogy legyen mit eladnia.
Honnan tudja előre, hogy rendelkezésre áll a behúzandó energia?
Adatok. Egyrészt nyilván ezek az okostöltők meg tudják mondani, hogy adott pillanatban mi a helyzet, másrészt ugyan egy-egy adott autóról nehéz megjósolni, hogy mikor mit fog csinálni, de ezres-milliós nagyságrendnél már remekül működik a statisztika.
DRM is theft
-
nem.
ezt úgy lehet megcsinálni, hogy rávágod a gázerőmű által termelt áramra a környezetvédelmi adót, amitől az drága lesz. ezért a szolgáltatónak megéri majd igénybe venni az autókat. ha van autó, arról dolgoznak, ha nincs, akkor beindul az erőmű.
rohadtul egyszerű ez a dolog, amíg a rendszerben pont annyi áram van, amennyi kell, addig pont 50Hz a frekvencia. akármelyik irányba kezd elcsúszni, tudni fogják, hogy sok vagy kevés a delej. ha van autó, akkor sokkal később kezd el csökkenni a frekvencia, ebből tudni fogja a szolgáltató, hogy volt autó.
másrészt meg a kiindulási állításom is az volt, hogy okosmérő van. ha van okosmérő, akkor lehet látni, hogy honnan hova ment az amper.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Ja, hogy nem érted magát a problémát, aminek ez a megoldása lenne - miért nem ezzel kezdted?
A problémát - ahogy pl. Németország remekül szemlélteti és amiről részben a linkelt napelemes hsz is szólt - többek között az okozza, hogy a nap- és a szélerőművek egyre nagyobb arányával az áramtermelés egyre kiszámíthatatlanabbá és szabályozhatatlanabbá válik. Szóval nem az a gond, hogy a kereslet tartósan több, mint a kínálat (Németország pl. nettó exportőr), hanem az, hogy ezt a kettőt nehéz megfeleltetni egymásnak. Tehát kell valami buffer, amivel a megtermelt és az elfogyasztott áram közti különbséget ki lehet egyenlíteni. Ezek egyébként tipikusan - főleg az ilyen szempontból ultragyors akkuknál - kifejezetten rövidtávon működnek, leginkább pár perces tüskéket simítanak el, ahogy azt az előbb linkelt, dél-ausztrál akkufarmról szóló cikk is elmondja.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
De, erre miért az autókban levő akkumulátorok az optimális megoldás? Minden egyes otthoni töltőt alkalmassá kell tenni a visszatáplálásra. Sztem olcsóbb külön akkutelepeket létesíteni.
Meg tudnád mutatni azokat a számokat, amik ezt a feltételezésedet alátámasztják, illetve el tudod mondani, hogy a két megoldás miért zárná ki egymást?
DRM is theft
-
-
dabadab
titán
Nézz utána, hogy mennyibe kerül, ha egy családi ház szeretne visszatáplálni!
Azt írja az internet: "az ad-vesz mérő vagy másképpen kétirányú mérő felszerelésének költségei 3x16A teljesítmény határig ingyenes, 3x16A teljesítmény határ felett pedig a fogyasztó, azaz HMKE felhasználó számára díjköteles, mely díj ELMŰ/ÉMÁSZ területen 36.830Ft. (2019. augusztusi díjadat)"
https://www.mnnsz.hu/ad-vesz-mero-felszerelesenek-koltsegei/DRM is theft
-
te tényleg ennyire nem érted, hogy amikkel kapcsolatban hitetlenkedsz, az egyébként 10+ éve működik nálunk is?
igen, az akksiban egyenáram van.
igen, a napelemből egyenáram jön. ráadásul nem konstans feszültséggel.
és ezekhez tartozik inverter, ami olyan áramot állít elő belőle, amit a szolgáltató elfogad és felenged a hálózatra.
és ennek az inverternek az ára nem vészes (teljesítménytől függően 220 nettótól felfelé).egyébként azt gondolom, hogy az a cucc, ami az autó akksijából háromfázisú motor számára megfelelő szabályozott váltóáramot csinál, az simán képes a hálózatra visszatáplálható áramot is előállítani, csak ez még nem jutott eszébe senkinek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Eastman
őstag
A Queenslandi Egyetem szakemberei jelenlegi is olyan Tesla-tulajdonosokat toboroznak világszerte, akik részesei lennének egy kísérletnek: a tudósok elemeznék, hogyan támogathatná az energiaszektort a használaton kívüli elektromos autók akkumulátorkapacitása.
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...