Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkChild

    senior tag

    Az új iPhone esetében kb. 58% a profit a fennmaradó rész az anyagköltség (200 dollár alatt van)... Szóval ez már sz*rrágás a javából, különösen hogy kb. 90-100 milliárd dollár kápén "ülnek".
    (Nemrég olvastam egy márkanév fejlesztésről szóló könyvet (Mi az a branding?) és az abban leírtakra támaszkodva azt kell mondjam, hogy az Apple előbb-utóbb ön-tökön szúrja magát ezzel a folyamatos "mindenkit beperelünk" taktikával - a vállalat hírnevére igen káros hatással lesz. (Mondjuk az én szememben már a padlóra süllyedtek emiatt, de ezt már korábban egy másik topicban kifejtettem, így a köznyugalomra való tekintettel igyekszem kerülni a flame kipattintását :DDD )
    Tessék csak ránézni erre a cikkre - vajon melyik cégnek gyűlt meg a baja legtöbbször a riválisokkal? :U

  • DarkChild

    senior tag

    Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy egy olyan cégtől, amelyik másolásra hivatkozva próbálja szénné perelni a versenytársát, igencsak nagy "baki", hogy bármiféle engedélykérés nélkül lemásolja a svájci vasúti óra dizájnját...

  • DarkChild

    senior tag

    válasz Vision #50 üzenetére

    Már hogy a fenébe ne tudnának, mikor már nem csak a tech portálok, hanem a sima híroldalak is beszámolnak ezekről a szabadalmi vitákról. Nyilván nem tud róla mindenki, de közel a fele már biztosan hallott róla...

    És igen, a vállalat viselkedése és kommunikációja nagy hatással van a brand megítélésére. Akár magamból is kiindulhatnék, hiszen nálam éppen ez az unszimpatikus piaci magatartás tolja egyre lejjebb az Apple megítélését, de elég lenne csak szétnézni az itteni topicokban, mennyit rontott az Alma nimbuszán a folyamatos pereskedés (az Androidos felhasználóknál valószínűleg még mélyebbre süllyedt a cég mint eddig, de már az Apple használók között is gyakori a fejcsóválás - persze a hardcore Apple-fanok, mint Te, nyilván nem így vélekednek :U ).

    A vállalat valószínűleg abból indul ki, hogy a potenciális vásárlók egyelőre minden negatív megmozdulásukat (pereskedés, használhatatlan térkép bevezetése) lenyelik, mert a márka EGYELŐRE trendinek számít, egy státuszszimbólum, amit a reklámok által meghülyített vásárlók birtokolni akarnak (még akkor is, ha igazából használni sem tudják - erre is tudnék a környezetemből példákat említeni :U )

    Viszont ez el fog múlni, közgazdasági törvényszerűség, hogy egyszer minden lufi kipukkad és a szárnyalást mélyrepülés követi, szinte minden technológiai cég életében volt már ilyen, hosszasan tudnám sorolni a márkaneveket: AltaVista, IBM, HP, Sony, MySpace, Nokia, Motorola, Facebook (náluk talán a leggyorsabban következik be a hanyatlás), stb, stb, stb. Az Apple is be fog állni a sorba, csak idő kérdése. Lesz majd egy cég (nem biztos, hogy a Samsung), aki majd előáll egy trendibb készülékkel, ami elhalványítja majd az iPhone fényét és akkor a részvények ára megindul lefelé, a cégtől távoznak a kulcsemberek (pl. Ivy) és már nem lesz olyan trendi, mint előtte.

    No de hogy ne térjek el nagyon a tárgytól, a jelenlegi pereskedés színtiszta üzlet: arról szól, hogy az Alma megpróbálja a versenytársat kiszorítani a piacról (tisztességtelen másolásra hivatkozik, miközben ő maga szemérmetlenül másolja le mások szellemi termékét - látsd előző hozzászólásom), a termékek kitiltásával pedig korlátozza a vásárlók szabad választását. Ez szerinted nem kockázatos üzletpolitika? Gondolod a vevők nem fognak emlékezni rá? :U
    A brandre mindenképp negatív hatással van/lesz, bár egyelőre működik (működhet) a dolog. De hogy a klasszikus filmcímet idézzem: "lesz ez még így sem" :B

    (A Samsungos LTE-perhez kapcsolódóan pedig nem hinném, hogy a koreaiak nagyon ugrálni fognak, éppen a fentebb kifejtett ok miatt. Ha a Samsung elérné valami módon, hogy akár csak rövidebb időre is leállítsák a készülékek importját az USA-ba, azzal óriási mértékű felháborodást váltana ki, ami a márkára igen rossz hatással lenne. Úgy látszik az ottani marketingesek okosabban felmérték ezt. :) )

  • DarkChild

    senior tag

    válasz Vision #59 üzenetére

    Ne értékeld túl a vásárlókat (akinek nem inge ne vegye magára), különösen az amcsikat ne :DDD A legtöbbnek fingja nincs a minőségről, a műszaki paraméterekről. Csak azért veszik meg, mert rajta az Alma logó, mert trendi. Egy életérzést akarnak, (tudat alatt) egy kiválasztott csoporthoz tartozni és ennek alig van köze a terméknek, inkább a brand a meghatározó. Ahogy korábban utaltak rá, saját ismerettségi körömből is tudok példát említeni, amikor a volt főnököm csak azért vette meg az iPhonet, mert hallotta, hogy milyen menő az Apple telefon. Mindeközben a fizikai billentyűzethez szokott keze alig tudott rászokni az érintőkijelzőre, sokszor látszott rajta, hogy halvány lila gőze sincs, hogy egy appot hogyan kell rá letölteni, és még sorolhatnám. A brand győzte meg őt, nem a termék (amit nem is ismert, amikor megvette).
    Itt egy videó pl. arról, mennyire fogalmuk nincs az embereknek arról, mit tartanak a kezükben - simán el lehetne nekik adni a 4-est azzal, hogy ez már az új 5-ös verzió, a legtöbb észre sem venné, a lényeg, hogy az Alma rajta van.
    Ez a brand hatása, amit mint mondtam, néhány szarul sikerült vállalati lépéssel, rossz kommunikációval alaposan meg lehet koptatni.

Új hozzászólás Aktív témák