Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkChild

    senior tag

    válasz Vision #50 üzenetére

    Már hogy a fenébe ne tudnának, mikor már nem csak a tech portálok, hanem a sima híroldalak is beszámolnak ezekről a szabadalmi vitákról. Nyilván nem tud róla mindenki, de közel a fele már biztosan hallott róla...

    És igen, a vállalat viselkedése és kommunikációja nagy hatással van a brand megítélésére. Akár magamból is kiindulhatnék, hiszen nálam éppen ez az unszimpatikus piaci magatartás tolja egyre lejjebb az Apple megítélését, de elég lenne csak szétnézni az itteni topicokban, mennyit rontott az Alma nimbuszán a folyamatos pereskedés (az Androidos felhasználóknál valószínűleg még mélyebbre süllyedt a cég mint eddig, de már az Apple használók között is gyakori a fejcsóválás - persze a hardcore Apple-fanok, mint Te, nyilván nem így vélekednek :U ).

    A vállalat valószínűleg abból indul ki, hogy a potenciális vásárlók egyelőre minden negatív megmozdulásukat (pereskedés, használhatatlan térkép bevezetése) lenyelik, mert a márka EGYELŐRE trendinek számít, egy státuszszimbólum, amit a reklámok által meghülyített vásárlók birtokolni akarnak (még akkor is, ha igazából használni sem tudják - erre is tudnék a környezetemből példákat említeni :U )

    Viszont ez el fog múlni, közgazdasági törvényszerűség, hogy egyszer minden lufi kipukkad és a szárnyalást mélyrepülés követi, szinte minden technológiai cég életében volt már ilyen, hosszasan tudnám sorolni a márkaneveket: AltaVista, IBM, HP, Sony, MySpace, Nokia, Motorola, Facebook (náluk talán a leggyorsabban következik be a hanyatlás), stb, stb, stb. Az Apple is be fog állni a sorba, csak idő kérdése. Lesz majd egy cég (nem biztos, hogy a Samsung), aki majd előáll egy trendibb készülékkel, ami elhalványítja majd az iPhone fényét és akkor a részvények ára megindul lefelé, a cégtől távoznak a kulcsemberek (pl. Ivy) és már nem lesz olyan trendi, mint előtte.

    No de hogy ne térjek el nagyon a tárgytól, a jelenlegi pereskedés színtiszta üzlet: arról szól, hogy az Alma megpróbálja a versenytársat kiszorítani a piacról (tisztességtelen másolásra hivatkozik, miközben ő maga szemérmetlenül másolja le mások szellemi termékét - látsd előző hozzászólásom), a termékek kitiltásával pedig korlátozza a vásárlók szabad választását. Ez szerinted nem kockázatos üzletpolitika? Gondolod a vevők nem fognak emlékezni rá? :U
    A brandre mindenképp negatív hatással van/lesz, bár egyelőre működik (működhet) a dolog. De hogy a klasszikus filmcímet idézzem: "lesz ez még így sem" :B

    (A Samsungos LTE-perhez kapcsolódóan pedig nem hinném, hogy a koreaiak nagyon ugrálni fognak, éppen a fentebb kifejtett ok miatt. Ha a Samsung elérné valami módon, hogy akár csak rövidebb időre is leállítsák a készülékek importját az USA-ba, azzal óriási mértékű felháborodást váltana ki, ami a márkára igen rossz hatással lenne. Úgy látszik az ottani marketingesek okosabban felmérték ezt. :) )

Új hozzászólás Aktív témák