- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Mesterséges Intelligencia topik
- Musk azt mondja: a gondolatával mozgatja az egeret a Neuralink első betege
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
- Mikrotik routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- ASUS routerek
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
gliskard
senior tag
Ezek eleve nem a Metal API-t használják (persze ettől még kevés lenne a teljesítmény).
Valószínűleg az Apple már közép távon a mainstream user-eket fogja favorizálni a HC gamer (bár ezekből amugy sem volt sok OSX-en) és a professzionális felhasználókkal szemben. Mainstream-re optimalizál és a HW "csak" egy közvetett elem a havi előfizetéses szolgáltatások értékesítéséhez.
Pro kategóriát szépen lassan leépíti, a termékvonal fentartása nem termel olyan mennyiségű profitot ami miatt érdemes lenne fentartani egy eltérő arhitektúrát (x86) és GPU támogatást – sokkal inkább érdekük egy közel homogén hw/sw paltform amiben összeér az OSX és az iOS. -
gliskard
senior tag
válasz papirhajo #11 üzenetére
OSX vagy mostmár OS11-et komolyan elkezdték összegyúrni az iOS-sel. Ez nem az irány a totál hétköznapi user-ek irányába mutat – egyszerűen használható ökoszisztéma a telefontól a tévéokosítón és tableten kerszetűl a laptopokig és asztali gépekig. Apple az utóbbi 3-4 évben a szolgáltatásra helyezte a hangsúlyt és ezzel együtt a termék kapcsolásra mind HW mind SW oldalon. Ne legyen igazam de ebbe csak rövid távon passzol az x86 termékek megtartása és a pro userek kiszolgálása.
-
gliskard
senior tag
Kicsit másként látom... A mostani 13" macbook pro is elég (intel grafikával).
DTP vonalon az Adobe programokhoz már ez is elég (PS és AI és ID esetén nagyobb limit a ram mérete)
UX és UI esetében a Sketch vidáman elszalad és az Axure vagy az Adobe XD-vel sincs gond a Figma (ami egy böngészőben futó UX/UI tervező) pedig gond nélkül fut.
Az M1 hozza ezt a teljesítményt, ami elég nagy szeletet lefed a meglévő user-bázisból. CAD/CAM, 3D, utómunka és a többi hasonló cpu és gpu igényes területtől szerintem el fog köszönni az apple.
Ezek a vásárlók szinte csak HW-t vesznek a szolgáltatás rész (icloud, itunes, apple arcade, app store, apple tv, stb.) az ő esetükben minimális bevételet generál, apple pedig közép-hosszú távon ebbe az irányba megy.
Pénz beszél, kutya ugat. Apple pedig nagyon erősen profitra hajt, azt csinálja amire a legnagyobb igényt látja és annak a célcsoportnak az igényeit igyekszik kiszolgálni ami legynagyobb és leginkább fizetőképes.[ Szerkesztve ]
-
gliskard
senior tag
Rövid távon ezért tartják életben az x86 vanalat és hozzá a választható AMD gpu-t.
De közép-hosszú távon már nem fogja megérni. Ne úgy tekints az Apple-re mint HW szállítóra, a HW már másodlagos. Részint szolgáltatást árulnak, részint ökoszisztémát. A fő termék az iPhone és némileg az iPad a Mac vonal már jó ideje "csak kiegészítő" ez a betagozódás folyik most az OSX és az iOS összehúzásával. Közép-hosszú távon az iPhone/iPad felhasználói tábor a célcsoport, akinek ennél egy több kell annak lesz a Mac család de már a "nem érdekel hogy működik a számítógép, úgy akarom használni mint a telefonomat" táborra szabva. Rájuk lőnek, ők a célcsoport, persze marad a hagyományos kicsit-nagyon teki user bázis is, de már nem ők lesznek a főkuszban.
Másrészt a szolgáltatások kerülnek fókuszba, illetve már abban vannak, erre erősít az Apple és jól láthatóan ebbe tolja a pénzt. Multi platformos ökoszisztémát épít ahol az a lémnyeg, hogy legyen 1-2-3-x szolgáltatásra havi előfizetésed. Tartalom szolgáltatás! Ebbe az irányba mennek. HW csak a platform...
Ahogyan az iPhone esetében, úgy a többi platformon is elviszik azokat a vásárlókat akik meg tudják fizetni az "extrát" a többin osztozik a többi gyártó az adott szegmensben. Ha ez összejön az Apple-nek, illetve nem tolnak el valamit nagyon-nagyon akkor tovább folytatódik a pénzjegy nyomtatás...