Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shyciii

    veterán

    válasz Tyrel #15 üzenetére

    Tyrel

    Miért kellene 3 méterre ülni? Hol van előírva hogy nem lehet közelebb?
    Az hogy pixeles a tvhez ülve, az max 8 évvel ezelőtt volt, szal ezt a badarságot hagyjuk. Ez maximum akkor igaz, ha 10cm-ről nézzük. A monitorhoz viszont hiába ülsz még közelebb, attól még a kép tartalma továbbra is kicsi marad. Amúgy ezek az emberek sosem másznak el a konzollal a tv-ig. A hi-fi-től kezdve, a házi-moziig minden ott van a tv alatt...;)
    Az hogy tv-n semmivel nem másabb élmány azon erősen tudnék vitatkozni. Én vagy15 évig pc-ztem montioron, és utána xboxoztam tv-n, és ég és föld a különbség a kettő között. Pont ahogy az otthoni mozizás és a moziban történő filmnézés között.

    zzola

    Ha neked kapásból nem jön az, hogy a "méret a lényeg", akkor nincs miről győzködni. Míg mások nagy képméreten élvezkednek, addig másoknak maradhat a 24" körüli méret. És akkor még nem említettem a volt kollégámat, aki projektoron 100" körül nyomja. De nyilván az is hülyeség ahogy elnézlek titeket.

    [ Szerkesztve ]

  • arty

    veterán

    válasz Tyrel #15 üzenetére

    nagyobb -> jobban betöltheti a látómeződ -> immerzió++
    monitorhoz annyira nem tudsz/szoktál közel ülni, hogy ugyanezt megkapd
    ráadásul ha a látószög ugyan az is, a kijelző mellett érzékeled a világot is és ahoz relative a monitoron mindig kisebb a kép, ergo így se érzed "ugyanakkorának" (tehát a látószög nem minden! kell az abszolut méret is!)

    nekem egy tv a monitorom, így a nappali nem válik játékszobává (csak néha :) )
    ha csak azt nézem, hogy 120k körül tök nézhető, VA peneles, hdr-es 40"-es samsungtvt vehettél, míg ennyiért a freesync monitorok megállnak 24 körül, ráadásul a hdr is mindig nagy kérdés... hátnemtom, delegalább freesync? (amit a játékok igen kis részében tudsz kihasználni, az említett 30fps miatt...)

    monitor kompetitiv multira _lehet_ jó/jobb, mint egy tv, semmi másra, szerintem

    (#28) hackeeeee: játékok kis része jön 60fps-el, akár S, akár X a one :)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • Cathulhu

    addikt

    válasz Tyrel #38 üzenetére

    Ha van legalabb 2x kulonbseg a min es a max refresh rate kozott. 40-60-nal pedig nincs, 30-60-nal mar lenne

    #37: en most csereltem 2 ev utan egy 35"-os 21:9-et egy 32"-os 16:9-re. Bizonyos dolgokhoz jo az UW, bizonyos dolgoknal viszont kifejezetten hatranyos.

    [ Szerkesztve ]

    Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

  • arty

    veterán

    válasz Tyrel #38 üzenetére

    LFC úgy működik, hogy ha mondjuk 25-re esik a frém, akkor azt 50hz-ként megduplázva jeleníti meg?
    kiváncsi lennék milyen érzés nézni ilyen alacsony frém esetén, tehát hogy ér-e még valamit itt is....

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • laposonly11

    senior tag

    válasz Tyrel #56 üzenetére

    Pl. a filmek is csak ~24 fps-el mennek és kevésbé látszanak akadozónak mint egy játék ebben az fps tartományban, ami szerintem a konstans framerate-nek köszönhető.

    Köze nincs a konstans framratenek a filmhez vagy a játékokhoz, mivel itt két különböző dologról van szó.

    Egy film ha pl. 15 frammel is készülne, sem tűnne akadozónak mint pl. egy játék dupla pl. 30 frammel, mivel a valós világról készített filmfelvételen a mozgás, ha gyorsabb mint ahogy a framrate képes lenne éles képen megjeleníteni, az filmvelvételen úgy jelenik meg, hogy egy elmosódott képek vannak a képkockákon, persze csak amíg az a mozgás gyorsabb mint az a frame idő, ami éles képet tudna ezalatt készíteni az adott mozgásról. Magyarul a hirtelen elmozdulás az elmosódás mértékének növelésével jelenik meg. Nem valami pontosan fogalmaztam de remélem érthető! :)
    Na most egy játék 20 frame mellett már szaggat egy vakegér számára is, mivel egy játék összes képkockája éles kép, és nem jelenik meg semmiféle elmosódás hirtelen mozgásoknál pl. amikor erősen elmozdítod a szereplőt vagy a kamerát (illetve azóta egy két játékban már megjelent blur meg egyéb effekt, ami ezt akarta kompenzálni, de attól az még nem lesz film, tehát mint a valóságról készített felvétel).
    Ezért van hogy pl. stratégiát lehet játszani 20 frammel és fel sem tűnik, egyéb lassú játékokat 30 frammel sincs gond, miközben egy fps vagy autóverseny 30 frammel már fejfájóan szaggat (egyeseknek már a 60 fps sem elég, főleg akik 120 hz monitorokon, csúcshardverrel tolják), addig senkit sem zavar egy F1 közvetítés felvétele, 24 frammel (bár TV adások szoktak 30-40 képkockával készülni) egyedül a mozifilmeknél egységes a 24 fps.

    [ Szerkesztve ]

    Ordo est anima rerum.

  • arty

    veterán

    válasz Tyrel #56 üzenetére

    a filmes 24 azért "nézhető", mert lassu a pásztázás+blur (a jó frametime meg fontos, BÁR én csak max akkor érzem, ha amúgy a játék szinte perfekt30/60fps lenne)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • laposonly11

    senior tag

    válasz Tyrel #61 üzenetére

    A filmekben olyan szinten igazad van, hogy a motion blur miatt érzékeljük kevésbé akadozónak, de ez az elmosódás - legnagyobb sajnálatomra - már a film felvételekor, vagy legkésőbb az utómunka közben rákerül...

    - Nem utómunkáról beszélek, hanem arról, hogy ha egy előtted elszáguldó autót akarsz lefényképezni akkor az egy állóképen egy az autónál hosszabb elmosódott kocsifolt lesz, ezt fogod látni a fényképen. Na most egy játékban, tehát a virtuális térben, nincs semmiféle természetes elmosódás, ezért is a megjelenített mozgást csak is a framerate növelésével lehet élvezhetővé tenni. A legtöbb filmre sem utólag sem közben nem szoktak blurt rárakni, pontosan ezért, mivel a mozgás maga csak "blurként" képes megjelenni.

    Visszatérve kicsit az eredeti témára, egyébként az alacsony framerate érzékelését - szerintem - nagyban befolyásolja, hogy a kép a látóterednek mekkora részét teszi ki. Pl. moziban a hatalmas vászon előtt baromi zavaró a 24fps számomra.

    - Hogy moziban miért zavar téged és a TV előtt miért nem, az lehet a látótér miatt van, nem tudom. Egy pl. 48 frames TV sorozat után, lehet hogy egyeseknek feltűnik a mozi 24 fps-e, de pl. a Hobbit első része megjelent 48 frammel is a mozikban, és pont ezért is utálták sokan, mivel annyira undorítóan természetesnek tűnt a kép, mintha híradót néztél volna, nem pedig kalandfilmet. :DDD

    Ordo est anima rerum.

Új hozzászólás Aktív témák