Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aginor

    addikt

    válasz Alogonomus #10 üzenetére

    Na, ezt re sem gondolod komolyan, hogy a versenyhivatal ilyenekkel "vesződne". Kimennek a céghez, keresnek valami ürügyet egy pár 10 milliós bírságra és mindenki elégedett lesz.. Ezt tapasztalatból tudom.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz sb #46 üzenetére

    Valóban borzasztó jó lehet a rendszerük, ennek igazolására elmesélek egy sztorit.
    Tavaly év elején rendeltem tőlük egy telefont, ami bontott darab volt, de elvileg hibátlan és erősen nyomott áron kínálták. Rendelés után pár nappal jött a levél, hogy összekészítették és átadják a futárnak. Majd jött a következő, hogy átadták, de nem volt benne csomagszám. Teltek a napok, semmi, majd udvariasan elkezdtem érdeklődni, amikor is azt a választ kaptam, hogy a termék a futárnál van, nem tudnak mit tenni, várjak türelemmel, persze csomagszám most sem volt. Így telt el egy hónap, közben a fenti levélváltást minden héten megejtettük, mire egyszercsak kapok egy levelet, hogy adjak bank számlaszámot, visszautalják a termék árát. Ez tök jó volt, csakhogy utánvéttel rendeltem, így nem volt kifizetve a motyó. :U Egy pillanatra elgondolkodtam, hogy megérdemelnék, hogy visszautaltassam azt a pénzt, amit ki sem fizettem, de ehelyett természetesen inkább megírtam nekik, hogy nem volt fizetés, így ne utalgassanak semmi sem. Azt mondanom sem kell, hogy az első hét után már lemondtam a telefonról, de kíváncsi voltam, hogy mi lesz a vége. Hát az extra csavarra én sem számítottam. ;)
    Azt mondtam, hogy csak egy történetet mesélek, de kikívánkozik a második is. Vettem egy akciós táskát, amit kártyával kifizettem az átvételkor (előre nem fizettem nekik a fenti sztori után). Megérkezett a táska rendben, bár a csomagolás szerintem kissé gyenge volt, de nem történt baj. Viszont a termék hibásan volt megvarrva, ami mondjuk nem az ő hibájuk, de emiatt és kézbe fogva a terméket, rájöttem, hogy nem kell ez nekem. Jeleztem, hogy a a termék hibás, és el szeretnék állni a vásárlástól, küldjenek érte futárt. Tök készségesek voltak, a megbeszélt napon megjelent a futár és elvitte a táskát -amit megjegyzek, jobban becsomagoltam mint anno ők. Eltelt egy kb. hét semmi reakció. Írtam nekik, hogy mi van már, erre azt a választ kaptam, hogy küldjem vissza a terméket utána azonnal visszautalják az árát. Udvariasan közöltem, hogy ez már megtörtént, mitöbb, a futárt ők maguk küldték. Pár nap után jön a válasz, hogy megérkezett hozzájuk a termék, rövidesen jóváírják. Ez ugye közel másfél héttel a feladást követően volt, miközben a GLS Csehországba egy napra vállalja a fuvart. Újabb egy hét semmi. Ekkor megint rájuk írtam, akkor IBAN számlaszámot kértek, ez volt május 31-én (ezek a levelek még megvannak , így innentől pontos dátumokat tudok mondani), még aznap elküldtem, megint semmi. Június 4-én írtam egy már kevésbé türelmes levelet amire 10-én!!!! válaszoltak, hogy további 3-5 napba telik az utalás a pénzügyi osztályuk részéről. Nem tetszett, de nem volt mit tenni, így hát vártam. További majd egy hetet követően, amikor az utolsó a békéltető testületnek is elküldendő levelemet fogalmaztam érkezett meg a pénz, ez olyan 20-a körül volt. Majdnem egy hónapig húztak egy egyszerű utalást, no comment.
    A fenti két példából nekem nem az jön le, hogy milyen fene jó a rendszerük, sokkal inkább az, hogy igazi balkáni káosz van náluk. Összesen két vásárlásom volt náluk, mindkettővel rendesen pórul jártam, és itt nem is azzal van a baj igazán, hanem azzal, hogy mindkét esetben milyen macera volt az ügymenet, mennyi energiát kellett befektetnem a levelezésekbe. Innentől nálam a tiltott kategóriába kerültek, és azóta sem vásároltam náluk semmit, és nem is tervezem, hiába van akármilyen jó akciójuk.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Televan74 #70 üzenetére

    Szerencse. Igazából nem az minősít egy céget, hogy milyen az ügymenet, amikor minden rendben van, hanem az, hogy akkor milyen amikor valami gebasz van. Akkor milyen a hozzáállásuk, segítőszándékuk, ügymenetük, stb.

    konzumpro: én nem mondom, hogy kár, hogy baszogatják őket, de azt sem hogy nem. Ha ludasak, akkor repüljön a milliárdos bírság, ha pedig nem, akkor még nyerhetnek is az üggyel, mivel jól lehet kommunikálni, hogy akkora faszagyerekek, hogy egy kiemelt ellenőrzésen nem találtak rajtuk fogást.

    Hi!King: ez manapság a nagyobb láncoknál nem ilyen egyszerű, mivel nem közvetlenül a gyártótól vásárolnak. Ha jobban megfigyeled, akkor az Iponon is több terméknél vannak eltérő garancia idők. Az egyik jellemzően egy év (amit a törvény előír), a másik pedig amit a gyártók adnak. Az utóbbi termékek hivatalos disztribútoroktól származnak ezért jellemzően drágábban beszerezhetőek, viszont élvezik a hivatalos támogatást. A másik út kissé rögösebb, ált. jóval olcsóbbak a termékek, viszont a támogatást teljes egészében a kereskedő biztosítja hozzá (jelen esetben az Ipon). Ezekben az esetekben a meghibásodást nem fedezi a gyártó, azt a kereskedő saját költségén cseréli, javíttatja. Emiatt adnak rájuk rövidebb garidőt ill. itt jobban elképzelhető az is, hogy kötekedés van garanciáztatáskor.
    Az informatikában/elektronikában régóta bevett gyakorlat a "szürkézés" az alacsony haszonrés miatt és ez nem csak az Iponra jellemző, hanem sok jóáras webshopra, pláne a ha külföldi az anyacég.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Chaser #91 üzenetére

    "nem inkorrektek, hanem leterhelt a rendszer" - namármost, akkor se legyen inkorrekt, ha leterhelt a rendszer, de te magad cáfolod a kijelentésed később ezzel "60-70%-ban elakadt a pénz ha nem személyesen álltam el". Szerintem, amit leírtál az maximálisan kimeríti az inkorrekt fogalmát, pláne, hogy akkor valahogy soha nem akad el a rendszer, amikor a pénzt kell beszedni.. No comment. :F
    Azzal, hogy ilyen cégnél költesz rendszeresen, Te magad tartod fent ezt a "korrekt" gyakorlatot, az pedig, hogy még tapsolsz is mellé már csak hab a tortán. Nem akartalak megsérteni, így ez az utolsó mondat nem feltétlen neked szól, hanem mindenkinek, aki ilyen hozzáállású cégnél költekezik, különösen addig, amíg vannak másként működő vállalkozások is. Szerintem az ár nem minden, nekem fontos a "szolgáltatás" is, ami adott esetben a kiszolgálás minőségében, a garanciális ügymenetben, vagy a visszautalási készségben is megnyilvánulhat, de nem vagyunk egyformák.

    bkercso: ennek a mondatnak a két része üti egymást. De így még tudom értelmezni: Három héten belül, tehát max a 21. napig. Előtte egy nappal sem szabad nekik. Mielőtt? A három hét lejárta előtt? Ha igen, akkor írjuk nyugodtan azt, hogy a 21-edik napon fogod visszakapni (mai egyébként nem igaz). Számomra ez amúgy megint inkorrekt magatartás, de ez csak az én véleményem. :U

    [ Szerkesztve ]

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Chaser #96 üzenetére

    Nézd, röviden az az álláspontom, hogy azért mert más is gyökér -esetenként még jobban is- az nem menti fel őket.
    Én kétszer próbáltam ki őket, fentebb olvasható mindkét eset, nekem belőlük ennyi elég volt. Mindkét eset szezonon és víruson kívül időszakban volt (tehát szó sem lehet túlterhelésről), és mindkettőnél bénázott a rendszerük és/vagy pénzügyük. Az sem tetszett, hogy az első esetnél még adtak valami kupont, amit a második esetnél 1Ft híján nem tudtam igénybe venni, írtam nekik, de közölték, hogy így jártam, nem tudnak a rendszerbe belenyúlni és ezen az sem változtat, hogy az első esetet elég minősíthetetlen balfaszkodással kezelték..
    Igazából mindegy, Te szereted őket, vásárolj náluk, nincs ezzel gond, de én elkerülöm őket, ha csak lehet. Mindenki úgy költi a pénzét, ahogy szeretné, aztán úgy cumizik miatta ahogy alakul (ez rám is igaz). :U

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Chaser #106 üzenetére

    "lehet, hogy neked valamiért 1ft híján nem adtak meg kedvezményt - ha a rencer' nem engedi akkor nem" - igazából nem vágott földhöz az összeg, inkább csak az elv zavart, hogy ha már elcseszett valamit, akkor legyen egy kicsit rugalmasabb és ne tudja le egy automata kuponnal, mert ettől nemcsak, hogy nem érzem jobban a törődést -de mint a példa mutatja- még fordítva is elsülhet, pedig nem vagyok ilyen téren egy macerás alak.

    "jelen eset viszont csak arról szól, hogy a tisztelt illetékeseknek kell a lóóóóóvé'" - ezzel mondjuk alapvetően egyetértek, de sajna ez igaz a legtöbb hatósági ellenőrzésre. Dolgoztam olyan cégnél, akinél ki volt adva, hogy mennyi és milyen jellegű hibát kell hagyni a könyvelésben, viszonylag jól látszó helyen, mert az Apeh vizsgálata során, ha megvan a büntetési "limit" akkor mennek tovább másik céghez és nem buknak ki a komolyabb trükközések.

    Hi!King: "A legtöbb termékükre 2 év webshop garancia. Nézd meg az oldalukon, ők maguk írják, hogy ez az általános, ahol ehhez képest máshogy van, azt az adott terméknél feltüntetik" - ez egyébként pont azért van így, mert szar a rendszerük -bár ezzel mi most pont jól járunk- mivel az anyaországban (Csehország és Szlovákia) a fogyvéd törvényben minden termékre alapértelmezetten 2év a garancia, és nem tudnak különbséget tenni a cím alapján (vagy nem akarnak, a fene se tudja, lehet csak folyamategyszerűsítés van mögötte).

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Hi!King #120 üzenetére

    Máskor is, de úgy látszik, hogy most különösen nagyon kell a pénz. :(

    "Az Alza bőven belefér a hazai kereskedelmi kultúrába" - szerintem sem jobb, vagy rosszabb, mint a nagy átlag. Amiben jobb kicsit, hogy csomó mindenre 2év garanciát adnak. Viszont tapasztalataim szerint az ügyintézés nagyon nehézkes náluk, bár mint láttuk fentebb, van akinek más a tapasztalata.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Új hozzászólás Aktív témák