Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    Cikk: "aktív shutter glass"

    Nem glass, hanem glasses, azaz nem üveg, hanem szemüveg. :)

    (#8) Dany007: Az Nvidiának is van saját DirectX-es stereo-3D drivere, ami hasonlóan működik, mint amit írtál, sőt az is tudja az anagliphet, de emellett a shutter szemüveget is tudja vezérelni, a játékokat pedig ennek megfelelően megjeleníteni. Erre úgy képes, hogy ráépülve a DirectX-re megkapja a 3D adatokat, melyeket egy helyett két nézetből képeztet le.

    Elárulok egy "titkot": egyébként ATI kártyákhoz is létezik ilyen driver, csak nem egy hivatalos AMD-s fejlesztés, hanem egy ismeretlen kis cég csinálja, kevesebb játékkal kompatibilis, stb. Még évekkel ezelőtt néztem, nem tudom, mi a helyzet ma velük. Akkor a korábbi hasonló szemüvegeket támogatták, amiket ma már nem nagyon kapni. Nincs kizárva, hogy azóta beépítették az Nvidia-féle szemüveg támogatását is (azaz annak USB-s infra adóját, ami szinkronizálja a szemüveget).

    2D-s filmekkel nem működik ez a dolog, hiszen ott nincsenek 3D-s adatok. Viszont vannak erre más programok, amik megpróbálnak "kezdeni valamit" a 2D-s filmekkel, de eléggé kísérleti fázisban van a dolog. Viszont idén indul útjára a 3D-s Blu-ray formátum, mely lehetővé teszi többféle térhatást biztosító megoldás alkalmazását is. Lehet az a shutteres szemüveg, vagy akár anagliph-ben is lehet nézni, ha nincs más.

    gulupeti: Nem kell ehhez annyira vájtszeműnek lenni. Egyszerűen sokkal jobb érzés egy nem-TN panelt nézni. Több szempontból is jobbak annál, nem csak abban, hogy kicsivel színhelyesebb.

    Azért veszik, mert olcsó, és azért gyártják, mert az olcsósága miatt sokan veszik.

    Amúgy ez egy "ügyes húzás", hogy kicsit fejlesztettek rajta (120Hz), és máris 2x annyiért lehet adni, mint eddig, közben a gyártási költség valószínű semmit sem változott... :)

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dany007 #34 üzenetére

    Hát izé, van itt még mit bepótolni, ill. korrigálni. :) A shutteres megoldás már vagy 20 éves, ha nem több... Ez ugyanúgy a stereo-3D elv (két, eltérő nézetet ábrálozó, de sík képen alapuló térhatás), mint a többi hasonló (anagliph, polárszűrős [IMAX, de egyébként ezt is alkalmazták már korábban is], stb.), csak abban térnek el, hogy hogy érik el, hogy az egyik nézetet csak az egyik szem lássa, és a másikat csak a másik.

    Az általad az első hosszabb bekezdésben leírtak a shutteres megoldásra is állnak.

    A 3D Blu-ray-nek mindegy, milyen a technika, csak a stereo-3D-n alapuljon.

    Itt nincs lemaradva az NV, sőt, az ő driverük jóval több játékot támogat, mint az a külsős fejlesztés a Radeonokhoz.

    A polárszűrőset meg lehet csinálni villogás nélkül is, olyankor két vetítő van. Az olcsóbb megoldás az, amikor csak egy van, ami felváltva adja a jobb és bal szemnek szóló képeket, és egy kétféle polárszűrést biztosító tárcsa forog előtte.

    Azért a shutteres megoldást nyomják először a házimozihoz, mert még mindig ez a legolcsóbb és legegyszerűbb, otthoni körülmények közé. Később majd jön a többi módszer is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák