Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz dezz #32 üzenetére

    Elég kevés ismeretem volt / erről a témáról.
    Pusztán az elmúlt évek 3D-s szárnycsapásai keltették fel a figyelmemet, na meg az iMax.
    Aztán ugye bejött ez az Nvision szemüveg, de alaposabban nem néztem utána a dolognak.

    Igen, voltaképp 'egyszerűnek' hangzik dolog, mármint a ráépülés a directx-re. Persze kicsit hardverigényesebb is e-miatt, ezt tapasztaltam.
    Ennél a megoldásnál a gond a fókusszal van. Legalábbis az én próbálgatásaimnál amit ugye csak anagliph (hogy lehet ezt rövidíteni? :D ) szemüveggel próbáltam a dolog 3 esélyes volt.
    Vagy a közeli tárgyakra állítottam a fókuszt (merthogy ezt menet közben lehetett állítani) és akkor mondjuk egy kocsi nagyon szépen kijött a térbe. Vagy a távol tárgyakra, és akkor az út, a táblák, a fák, a hegyek jöttek ki térbe, vagy pedig egy vegyes beállítás, amolyan kompromisszum, de az már eléggé zavaró.
    Voltaképp mind 3 eset zavaró kicsit, mivel az ember egy játékban többfelé próbál fókuszálni. Nézi a közeli tárgyakat és a távoliakat is, meg oda vissza... Így mindenképpen zavaró, hogy nem látni mindent 3D-ben. Ezt nemtom lehet-e egyáltalán kiküszöbölni. A programban lehetett kapcsolni egy auto focus-t, de gyakorlatilag semmit se ért.
    Ezért ez a megoldás marad szerintem csak érdekességnek, hosszútávon nem lehet kibírni.

    Na erre adna megoldást a shutter típus. Ami ha jól értem végülis az Nv-s szemüveg. Itt már valami képet vetít (nem vetít) de villogtat a szemüvegben, és ha jól sejtem akkor a VGA és a monitor 'közé' kell bekötni. Sosem volt ilyenem csak tippelek. És maga a szemüveg a frekvencia függvényében ossza folyamatosan a képet a bal és jobb szem között. Ezt is csak sejtem, abból amit láttam, de csak egyszer próbáltam. Imax-nél más, ott a szemüveg nem vibrál.
    Szóval ez a 3D bluray megoldás gondolom inkább iMax közeli megoldás lehet, mint Nvision,nem? Tehát gondolom otthoni használatra biztos nem vetetnek az emberrel olyan szemüveget, amit rá kell kötni a monitorra hogy működjön.
    A gondot megint a 120 herces technológia jelenti, amit ahogy írtál is gyártásban nem kerül többe, mégis egy újabb bőr, amit majd le lehet húzni az emberekről. Magyarul még nagyon drága és alig alig elterjedt.

    Az is pozitívum, hogy megoldható az ATI-s kompatibilitás. Ahogy látom, az NV nagyon megkésett e téren és az ATI kezd elhúzni. Viszont az ilyen fél megoldásoktól mindig is féltem.
    Már csak az a kérdés, melyik lesz az elterjedtebb, melyikre érdemes gyúrni? Az iMax féle 'sima' szemüveges megoldás? Vagy az NV féle monitorra kötöm megoldás.
    Mert egyértelműen különbség van a kettő között. Nem értek hozzá, de azt a hülye is látja, hogy az NV-s szemüveget monitorra kell kötni, és villognak a 'lencsék'. Az iMaxet pedig nem, szóval van köztük különbség.
    Ebből adódik megint egy kérdés. Mégpedig a 3D média maga. Gondol más más '3D formátum' szükséges ehhez meg ahhoz. Ahogy anagliph megoldásból is van többféle. Zöld - cián, Vörös - cián meg talán még egy fajta.
    Szóval vajon melyik fog elterjedni? Gondolom a két 3D-s megoldás (NV és iMax féle 3D bluray) nem kompatibilis egymással...

    Szal sok még a kérdés. Egyvalami van amit fixnek látok, az pedig a frissítési freki. Amit régen 100Mhz-re írtak min. most már 120-at hallani. Ha jóltudom ez mindkét megoldás esetében alapfeltétel.

Új hozzászólás Aktív témák