- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
16 éve olvasom több-kevesebb intenzitással a szakirodalmat. Minden komolyan vehető forrás egyetért azzal, hogy a mindenkor jelenlegi (és ez olyan nagyon sokat nem változott ezalatt az idő alatt) műszaki / ellátási szinten baromság nagy teljesítményű, nagy méretű, ezért nagy kapacitású akkukkal szerelt autókat gyártani. Mind környezetvédelmi szempontok alapján, mind a technikai fejlődés okán a nyerő út kis méretű, városi/elővárosi járműveket készíteni pici pakkokkal, a nagyok meg legyenek csak hibridek. Nyilván nem tökéletes megoldás, de kb. ez a jó kompromisszum és fenntartható -- és persze közben megy a fejlődés is előre.
2010 környékén olvastam egy tanulmányt arról, hogy ha az USA személyautóként használt járműparkját lecserélnénk elektromosra, akkor 50-70 új atomerőműnyi kapacitást kellene kiépíteni. Ezzel szemben a hibrides / kis villanyautós megoldást a meglevő elektromos hálózat ki tudná szolgálni.
És mit látunk?
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Rick4
félisten
E helyett építhetnének egy egész pici, mondjuk 900 köbcenti körüli motort, amit abszolút kihegyeznek egyetlen egy konkrét fordulatszámra. Nem kell változó szelepvezérlés, nem kell semmi, csak egy konkrét fordulatszámon legyen végtelenül hatékony, majd így hajtson egy generátort, de csak azt és nyilván azt se mindig (mondjuk X% akku szint alatt).
A 30% körüli belsőégésű hatásfok mellé kell még egy kis elektromos veszteség is? Gondolom azt tudod, hogy az energia nem vész el, csak átalakul, a 900 cm3-es motorral nem fogsz tudni meghajtani olyan generátort, am nagyobb áramot tud fejleszteni, hogy azzal pl egy 200 lóerős villanymotor meghajtható legyen.. Ez már majdnem perpetuum mobile kategória, azaz a valóságban nem működik.
Ehhez meg mennyi kell, mondjuk 25kW? Egy mai, tisztán belsőégésű motoros autó motorjának teljesítménye jellemzően legalább 80kW.
a 80KW teljesítmény meg kijön 220 kW-nyi benzinből! hurrá!
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
tha_answer
őstag
Ezert kell egy belevalo milliardos aki thanoskent becsicskitja oket.
Attol fuggetlenul h hanyingert kapok a pufidzsekis g mercisektol ez a banda az orszag eroforrasait maganak rabolja le nem pedig kulfoldre. A kulonbseg az h magunk kozt el tudjuk intezni ahogy akarjuk elvileg (ertsd elvesszuk es kusspofabe) addig ott ahol totalis hazaarulast vegeznek ott lehet pereskedni es fizetni sodexo vagy meg el se kezdeni a pert mert megnyerhetetlen es inkabb fizeti a boduletesen elonytelen szerzodest lasd m6os autoplya. Azaz az orszag eroforrasainak elosztasat mi intezzuk egymas kozt vagy sem. Ez a nemmindegy. Mert ha akarjuk hnaputan a nerhotelekbol arvaotthont csinalunk ha akarunk, de ha nem vagyunk felette szuverenek megette a fene ...
-
BReal
addikt
"Máshol és máshogy szennyez"
És ez bizony lényeges szempont. Nem mindegy, hogy egy külső területen a gyártás során szennyezi a környezetet, vagy a betondzsungelben irgalmatlan mennyiségű belső égésű autó még a levegőbe is pöfékel egy kis károsanyagot.
#199 hypno skate: Ha jól tudom, a skandináv országokban (elsősorban Norvégiában) a belső égésű autókra vetnek ki olyan mértékű adót, hogy drágább lesz, mint az elektromos. Nem tudom, hogy az elektromosokra van-e kedvezmény.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest