Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
Helló!
A Pontos adatod nem találtam a SAAB-bal kapcsolatban, mert nem tudom mikor gyártották a tiéd, de annyi biztos, Saabéknál nem tartották a 2001-es határt.. Meg kell lesni a csatlakozót és annak a lábkiosztását (előző cikkem) az pontosan megmondja mit használ az autód.. De annyi tuti ha OBD-2 szabványos akkor nagy mákod van....Itt még azt is leírják hogy lehet az Immo kódját kiolvasni, egyedi szenzor címek szóval minden...
Van tapasztalatom a klón adapter terén... de csak 1 fajta (amit a cikkben írtam)
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Olyan 25-30 szenzor/mp... fordulatszám megjelenítés kb teljesen valós... 1-1 gyors sebességváltásnál (mikor esik ford.) érezhető egy kis késedelem... ha időben kéne kifejeznem 0,2;0,3 másodpercet tudnék mondani... de mellette még ezek futnak: Vízhőfok, Beszívott levegő höm. légköri nyomás, előgyújtás szöge, feszültség, fordulat, sebesség, motorterhelés (szal van bőven kirakva cucc)... 600 Mhz telefon, 1600Mhz kicsit jobban muzsikál a dolog
Nem biztos az OBD-2 a csatlakozó teljesen ugyan az 96-tól, de a protokoll, kommunikáció nem biztos szabvány... szóval ha a drágábbik cuccot szeretnéd rendelni, érdemes kipróbálni valami olcsóbb cuccal.
Vagy mint fentebb írtam, a csatlakozókba érkező drótokat ellenőrizni...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Falsot nem szív? Akkor szokott bolondulni. (szívócsonk repedés, esetleg lelazult, ilyesmi)...
de olvastam olyasmit is hogy a gyújtás, egyéb magas feszültségű vezetékek is behülyítik... kábelezést ellenőrizni... autószerelődnek meg mondjad ne cserélgessen hanem oszcilloszkóppal mérje ki.... ha jó akkor a kábelekben, ECU-ban van a hiba..
amit linkeltél lábkiosztást... ahol egy szép kérdőjel van (can H, can L) azokat jó lenne tudni
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Az OP-COM Opellal van teljesen összhangban, ugyanis maga az adapter fizikailag más mint a "klón" adapterek, és az OP-COM adapter csak az OP-COM programjával használható: Tehát laptop és egyéb PC jöhet szóba. Androidra nincs. Előnye hogy az Airbagtól, az ABS-ig mindenhez hozzáférsz. A gyorsasága szerintem nem lényeges, mindenhez zokszó nélkül hozzáférsz, mint kb a márkaszerviz
Ha a fedélzeti "produkciót" nézem, akkor jól látod, a gagyi adapterek ebből a szempontból jobbak, mivel rahedli program van ami kezeli: android, pc, win mobil, ios. A wifi/bt pedig inkább a BT mert az a legszélesebb körben alkalmazott, de a komolyabb programok ismerik a wifit is. Felhasználói élményben nem változtat melyiket használod. A BT bőven kielégíti azt a sávszélt amire szükség van, a szűk keresztmetszet nem ez, hanem maga az adapterben található chip, egy elm327-nek is vannak változatai, de 5-7 változót szinte real-time-ba nézhetsz... wifi kb olyan, mintha pocokra ágyúval lőnél.
-
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
frissítést tuti rá lehet nyomni, hozzáférés is ugyan az marad, kivenni azért szokták mert vannak olyan író és (ki) olvasó készülékek ami elboldogul mindennel, csak épp nincs aljzat amihez csatlakoztatni lehet. Ezért kiveszik és úgy "drótozzák" rá az eszközre. Ehhez pontos ismeret kell mit- mihez kell kötni.
Régen a rom-ot forrasztgatták ki-be, ma már írják, a következő talán az lesz hogy kivenni sem kell semmit.... amit linkeltél kütyüt csak adott autóhoz jó, egy szerviz/tuning műhelyben meg nem lehet kismillió autóhoz kismillió cucc.
A tuning abból áll, hogy a romban tárolt adatokat átírogatják. Vannak pl fordulatszám/terhelés táblázatok, hozzájuk tartozó értékkel, ha átírod többet/kevesebbet üzemanyagot ad be. Szóval nincs működési változás, az ecu tulajdonságai nem változnak, ezentúl is ugyan úgy elérhető minden eszközzel stb. Mikor "frissítik"akkor is ugyan ezt csinálják. (ezt is lehetne tuningolnak nevezni)
-
Doze
aktív tag
Dieseleket lehet érdemien módosítani , vagy turbós benzines... egy szívó benzines állítgatás cca 5 Le, meg vagy 10 Nm. Nekem szívó benzines van, ezért nem igazán rágtam át a témát
A rádiós témáról annyit tudok hozzáfűzni, volt egy Suzuki ignis (használtan vettük), lemerült csontra az aksi. A rádió meg utána kérte a kódot , 3x beütöttünk valamit, le is tiltotta at egészet. Bevittük szervizbe, ott kibontották a rádiót, lenéztek róla valami széria számot, gyárból meg küldték a kódot... az egész művelet 7000 Ft-be fájt
Én azt nem értem, ha átírják a szoftver az ecu-ban, akkor változik egy fix érték a checksum, ebből tuudja az ecu hogy minden rendben. Ha most én átírok valamit kell egy új checksum, amit szintén be kell írni az ecu-ba.
Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? ezt nem vágom...
[ Szerkesztve ]
-
Jabby
őstag
Az OBD Connector app szerint a kormánykerék alatt, a pedálok fölött keresd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- iPhone topik
- Automata kávégépek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Bittorrent topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- További aktív témák...