- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
Sziasztok!
Amit fentebb írtak igaz... sajnos. Még annyival egészíteném ki a dolgot, az ECU írókban nem vagyok járatos, de külföldi fórumon olvasgatva az újabb ECU-kat "levédik" ezt szokták feltörni.. Majd ha ez megvan kiolvassák a gyári szoftot.. Autó fékpadra, utána következik a hosszadalmas optimalizálás. (ha valaki csinálta már a típust, akkor könnyű) A piacon kismillió autó, igény van... multi megoldás nincs.
Tuning boxok is csak a lambda szondával manipulálnak... (utána meg köpi az ECU az emissziós hibakódokat)
Munkadíj, mondjuk legyen 50E huf Fékpad használat: 70E huf...
Megoldás még sport ECU-t beépíteni az autóba, ami külön erre a célra van kitalálva... Nincs feltörés, hozzáférhető stb..
-
Doze
aktív tag
Na végre, jó az oldal
Automata szívató már elég rég a múlté.. Helyette van injektor meg extra tüzelőanyag. Tálán túlzásba is vitték, mert kitalálták hogy -40 fokon is érzetre meg kell lenni annak az X lóerőnek. (nehogy a paraszt azt higgye a 10 millás autóról, nem megy -40-be, jéghideg motorral ) A motornak beadnak annyi üzemanyagot, hogy csöpög a kipufogó végéből.. (az erős benzinszag, még az Euro6-os autóknál is erősen érződik hideg motornál)
Lambda szonda piszkálása: A benzin-levegő keveréknek nemhiába van egy pontos sztöchiometrikus aránya. (lehető legoptimálisabban égés ) 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges
ez úgymond a Lambda 1... van olyan +-0,12 tűrési aránya, ez alatt, fölött viszont teljesítmény vesztés tapasztalható. Az elektronikának egyébként az a feladata hogy 1:14,7 arányt biztosítsa , terhelés, légköri nyomás, gázpedál helyzet, hőmérséklet(motortér, víz, külső) stb. függvényében.. ha az egyik értéket megváltoztatjuk, szinte könyvelhető, hogy részterhelésen veszíteni fog a motor valahol... a többi meg placebo.[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Aki olvasta, írja már meg mit akar a köv. részben látni... Cikkben ígértem valamit.. de ha mások az igények (persze ha tudok is róla írni ) akkor szívesen megírom..
-
Doze
aktív tag
(#25) Vanka: Ebay, ott több kínai, "gyártó" is forgalmaz.
(#26) Kaiku: Köszi, javítva
(#27) kelly7: Ford? milyen gyártmány, mikori stb.. ha 2001 előtti akkor lehet specifikus cucc kell, ha utáni akkor a cikkben ajánlott adapterek közt lehet válogatni.
(#29) Outlander: ezt a kérdést ne feszegessük... ha 3 progi összehasonlító tesztjét akarnám megírni biztos benne lenne 200-300E környékén
(#31) Timer: Jó kérdés, fel kell túrni a netet utána van-e BT-s Op-Com interfész, de androidos progi tuti nincs... Csak OBD2
-
Doze
aktív tag
válasz antikomcsi #36 üzenetére
Android, Op rendszer 3.0+-os?...
-
Doze
aktív tag
válasz antikomcsi #39 üzenetére
Akkor Torque vinni fogja az USB.. Progiban ki kell választani az USB-s csatlakozás, majd ha megvan az adaptert kell kiválasztani. Torque restart, aztán fut is rendsen
-
Doze
aktív tag
Helló!
A Pontos adatod nem találtam a SAAB-bal kapcsolatban, mert nem tudom mikor gyártották a tiéd, de annyi biztos, Saabéknál nem tartották a 2001-es határt.. Meg kell lesni a csatlakozót és annak a lábkiosztását (előző cikkem) az pontosan megmondja mit használ az autód.. De annyi tuti ha OBD-2 szabványos akkor nagy mákod van....Itt még azt is leírják hogy lehet az Immo kódját kiolvasni, egyedi szenzor címek szóval minden...
Van tapasztalatom a klón adapter terén... de csak 1 fajta (amit a cikkben írtam)
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Olyan 25-30 szenzor/mp... fordulatszám megjelenítés kb teljesen valós... 1-1 gyors sebességváltásnál (mikor esik ford.) érezhető egy kis késedelem... ha időben kéne kifejeznem 0,2;0,3 másodpercet tudnék mondani... de mellette még ezek futnak: Vízhőfok, Beszívott levegő höm. légköri nyomás, előgyújtás szöge, feszültség, fordulat, sebesség, motorterhelés (szal van bőven kirakva cucc)... 600 Mhz telefon, 1600Mhz kicsit jobban muzsikál a dolog
Nem biztos az OBD-2 a csatlakozó teljesen ugyan az 96-tól, de a protokoll, kommunikáció nem biztos szabvány... szóval ha a drágábbik cuccot szeretnéd rendelni, érdemes kipróbálni valami olcsóbb cuccal.
Vagy mint fentebb írtam, a csatlakozókba érkező drótokat ellenőrizni...
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Falsot nem szív? Akkor szokott bolondulni. (szívócsonk repedés, esetleg lelazult, ilyesmi)...
de olvastam olyasmit is hogy a gyújtás, egyéb magas feszültségű vezetékek is behülyítik... kábelezést ellenőrizni... autószerelődnek meg mondjad ne cserélgessen hanem oszcilloszkóppal mérje ki.... ha jó akkor a kábelekben, ECU-ban van a hiba..
amit linkeltél lábkiosztást... ahol egy szép kérdőjel van (can H, can L) azokat jó lenne tudni
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Picoscope ha oszcilloszkóp, hohó árban? Alsó hangon olyan 100e
Autocom ez azért okosabb szoft mint a torque de csakis a hozzá való interfésszel megy
De a ScanXL professional sem rossz választás, szoftvereknél azért az ELM 327 kompatibilitást is figyelembe kell venni. De ott a moDiag is.
Linuxban sajnos nem tudok segíteni..
Ebay rendelés: nekem standard shipping volt 7 nap... a feladástól számolva. Összességében olyan 10 nap
Ha OBD 2 akkor nyugodtan viszi a multi interfész is.
(#55) Stirlitz : azért az már valami über brutál gagyi cucc, bár user error is esélyes
Egyébként a cikkben is leírtam meg kell nézni mit vesz az ember..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
nézd át ezt is elméletileg bármelyik adapter jó lesz. 2003-tól minden dieselt OBD-2-vel gyártottak... ezért nézz utána
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
Vgate nekem ilyen van... de még az elején kis fólia is volt. Csatijai is elég jó...
Szerintem te beleválasztottál és 24.4$ volt szállítással..
(#61) ESP: igen ami a szabványban foglaltatik, de szervizkönyvben (ha van) az is le van írva mit látsz és mit nem.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz ThunderBoy #65 üzenetére
2003-tól jó csak sajnos.. írták itt fentebb a FoCom-ot szerintem olyan kell neked..
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
válasz antikomcsi #73 üzenetére
Szerintem az USB-s töltést tiltsd le. Lehet hogy az adapter fesz leadása kicsit bajos
Ha ellenőrizted a dolgot? adapter beállítások--->USB, majd ugyan itt kiválasztani a kívánt usb-s eszközt. Ha megvan akkor Torque restart.. onnantól megy. Még max annyit hogy a protokoll felismerésnél hagyd automatán.
Még annyit ha kiválasztottad az USB-t, majd az USB-s eszközt a beállításokban.. Van egy olyan lehetőség hogy az USB átviteli sebesség: hagyd automatikuson...
-
Doze
aktív tag
válasz Outlander #83 üzenetére
Nem sarkaltam én sem olyan dologra, hogy vegyen gagyi cuccot... nézegetve a weboldalt (amit linkeltél én is leírtam a válaszomban fentebb). Weboldalon is le van írva, módosított elm 327 interfészt használnak, cikkben is leírtam az über olcsó elm 327 felejtős.
Gyakorlatilag azért kellett leírnod, mert 5 éve foglalkozol ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Knight666 #87 üzenetére
Amit mutatókat/órákat lehet venni abból én csak analógot láttam...
Viszont hobbielektronikán láttam megoldást a PIC-es megoldásra kis LCD beépítve a műszerfalba elég szép volt ...Bár ehhez tudás kell, házi cuccokkal én személy szerint nem mennék közelébe egy X millás autónak
-
-
Doze
aktív tag
PC windows via RS232/USB/bluetooth:
Auto Enginuity ScanTool 6.02 for PC in English/German/Hungarian/Spanish
Dashcommand by Palm Performance, Win 95/98/ME/2000/XP/Vista/7, support touch pad.
Digimoto 5.01.22
Easy OBDII 3.0.0
EVOSCAN for Mitsubishi 1994~2009, Mitsubishi EVOX 2008~2010, Subaru SSMII 1997~2007
FiatECUScan for Alfa/Fiat/Lancia, Win XP/Vista/7
GM mode 22 scan tool by Terry
moDiag Professional in English/German/Hungarian/Romanian, Win 2000/XP/Vista/7
OBD 2007 PID reader for PC and pocket PC by GLM Software
OBD Logger Windows & Unix by Jonathan Senkerik
OBDScan for GM Ford Chrysler Mazda. Win 2000/XP/Vista/7
OBD-II ScanMaster 3.52 in English/German/Russian by Wladimir Gurskij
OBD-II ScanMaster Pro
OBD2 Scantool by Ivan Andrewjeski
OBDII for ELM322 by David Huffman
OBDWiz
PCMSCAN for Windows 95/98/ME/NT/2K/XP/Vista/Win7
ProScan for Win 98/98SE/ME/2000/XP/Vista, NT4.0 SP6A.
pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux
RDDTC Simple Trouble Code Reader by Pete Calinski
Real Scan by Brent Harris, Simple Read & Reset software for older PC.
ScanTest by Ivan Ganev aka a-ser for Pocket PC
ScanMaster-ELM 2.1, Win 98/ME/2000/XP/7, USB/Bluetooth/WLAN, OPEL 1996~2004, Alfa Romeo 1998~2001, Fiat Bravo 1998~2002
ScanXL ELM (1996~2008 Ford, Lincolin, Mercury)
ScanXL PRO, Win 95/98/ME/NT/2K/XP/Vista/7
TouchScan for Win2000SP4, XP SP2, Vista 32/64, 7 32/64, serial/USB/Bluetooth/WiFi/touch screen, EOBD/JOBD, 約90項PID, Nissan
Vauxcheck by Gendan, Vauxhall/Opel 1997~2008 petrol/diesel (2004~2008 CAN bus), Renault Vivaro/Movano, Vectra C diesel 2002~2003
VitalScan 1.3 for Win, Win Mobile, Palm, Win smartphone
WGIobdII
wOBD by WDTezeket találtam, szerintem ebből érdemes táplákozni
-
Doze
aktív tag
Üdv!
A menete igazából nem fontos.. Kulcs benn van e vagy nincs, stb.. Élő adatok pl csak gyújtás ráadásával jönnek.. De pl a hibakódokat meg lehet olvasni 1-es állásban (mikor megy a rádió)
Nekem 2008-as SX4 van.. szerintem ugyan az a rendszer van a swiftben is. Szóval erősödik az a gondolatom hogy az adapter lesz a ludas.
-
Doze
aktív tag
Hmm.. hát ha az ECU nem válaszol az adapternek akkor az autó halott lenne. Mert ha más hibakódot nem is a Bus hálózatra küld egy alap hibakódot... Szóval ha az autó használható akkor az Ecunak is válaszolni kellene. Itt adapter kompatibilitási gondok lesznek... milyet használsz? 1990-után használják a specifikus OP-COM-ot
-
Doze
aktív tag
Az OP-COM Opellal van teljesen összhangban, ugyanis maga az adapter fizikailag más mint a "klón" adapterek, és az OP-COM adapter csak az OP-COM programjával használható: Tehát laptop és egyéb PC jöhet szóba. Androidra nincs. Előnye hogy az Airbagtól, az ABS-ig mindenhez hozzáférsz. A gyorsasága szerintem nem lényeges, mindenhez zokszó nélkül hozzáférsz, mint kb a márkaszerviz
Ha a fedélzeti "produkciót" nézem, akkor jól látod, a gagyi adapterek ebből a szempontból jobbak, mivel rahedli program van ami kezeli: android, pc, win mobil, ios. A wifi/bt pedig inkább a BT mert az a legszélesebb körben alkalmazott, de a komolyabb programok ismerik a wifit is. Felhasználói élményben nem változtat melyiket használod. A BT bőven kielégíti azt a sávszélt amire szükség van, a szűk keresztmetszet nem ez, hanem maga az adapterben található chip, egy elm327-nek is vannak változatai, de 5-7 változót szinte real-time-ba nézhetsz... wifi kb olyan, mintha pocokra ágyúval lőnél.
-
Doze
aktív tag
-
Doze
aktív tag
frissítést tuti rá lehet nyomni, hozzáférés is ugyan az marad, kivenni azért szokták mert vannak olyan író és (ki) olvasó készülékek ami elboldogul mindennel, csak épp nincs aljzat amihez csatlakoztatni lehet. Ezért kiveszik és úgy "drótozzák" rá az eszközre. Ehhez pontos ismeret kell mit- mihez kell kötni.
Régen a rom-ot forrasztgatták ki-be, ma már írják, a következő talán az lesz hogy kivenni sem kell semmit.... amit linkeltél kütyüt csak adott autóhoz jó, egy szerviz/tuning műhelyben meg nem lehet kismillió autóhoz kismillió cucc.
A tuning abból áll, hogy a romban tárolt adatokat átírogatják. Vannak pl fordulatszám/terhelés táblázatok, hozzájuk tartozó értékkel, ha átírod többet/kevesebbet üzemanyagot ad be. Szóval nincs működési változás, az ecu tulajdonságai nem változnak, ezentúl is ugyan úgy elérhető minden eszközzel stb. Mikor "frissítik"akkor is ugyan ezt csinálják. (ezt is lehetne tuningolnak nevezni)
-
Doze
aktív tag
Dieseleket lehet érdemien módosítani , vagy turbós benzines... egy szívó benzines állítgatás cca 5 Le, meg vagy 10 Nm. Nekem szívó benzines van, ezért nem igazán rágtam át a témát
A rádiós témáról annyit tudok hozzáfűzni, volt egy Suzuki ignis (használtan vettük), lemerült csontra az aksi. A rádió meg utána kérte a kódot , 3x beütöttünk valamit, le is tiltotta at egészet. Bevittük szervizbe, ott kibontották a rádiót, lenéztek róla valami széria számot, gyárból meg küldték a kódot... az egész művelet 7000 Ft-be fájt
Én azt nem értem, ha átírják a szoftver az ecu-ban, akkor változik egy fix érték a checksum, ebből tuudja az ecu hogy minden rendben. Ha most én átírok valamit kell egy új checksum, amit szintén be kell írni az ecu-ba.
Ezek a kütyük egyúttal ezt is megcsinálják? Vagy kiütik az egész cuccost belőle, hogy nem nézi már az ecu a checksum-ot? ezt nem vágom...
[ Szerkesztve ]
-
-
Doze
aktív tag
Gyakorlatilag ugyan az mint az OBD2... az egyik usa a másik európai szabvány.
Viszont azt tudni kell hogy a te autód még unió szabályozás előtti. Így nem biztos hogy a volvó ennél a típusnál tartotta magát... pl: lehet nem jó a lábkiosztás a csatiban.
Ha más autónál jó volt, a tiédnél nem, az azt jeleni az autód nem teljesen szabványos.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
A 99-es évjárat bizonytalan, nem biztos hogy szabványos , ha valakitől el tudod kérni, kipróbálni hogy megy az "olcsó" adapterrel is ha igen beszerzel egyet... egyébként lehet csak kidobott pénz
Keress OP-COM cuccokat, azok viszont opel specifikusak, szóval mindenféle Opelt visznek... a légzsáktól, az ABS-ig.
-
Doze
aktív tag
válasz BalazsKKa67j #187 üzenetére
Se az egyik, sem a másiknál, nem biztos hogy működni fog... Európában 2001-óta szabvány az OBD2. Szóval kétséges... ha teheted kérj kölcsön valakitől próbáld ki...
Ezekkel a cuccokkal nem lehet km-t ellenőrizni..
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz BalazsKKa67j #189 üzenetére
első sorban a seathoz: vag com
A bömöshöz: BMW K+DCAN INPA, de lehet kell egy ilyen átalakító is: [link]
Multi kütyü meg nincs ezekhez az évjáratokhoz, ami fedné mind a kettőt...
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5