Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
"Az egyetlen elonye ennek az ujabb tempomatnak, hogy dombon lefelé is tartja a sebesseget, azt a regi egyszeru tempomat nem tudta"
ööö, mi? milyen autó tempomatja nem képes motorfékezni? illetve mekkora dombról beszélünk?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
mekkora lejtőn, mekkora/milyen motorral?
bár egy manapság divatos feltöltött háromhengeres egyliteres kis gyösznél el tudom képzelni, a feltöltő visszafelé nem tud tölteni
a magától kikapcsoló tempomat meg, hát, remek ötletAll systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
nem, sztem nem minden autónál van így. azt nem próbáltam, és nem is fogom, hogy mi lesz, ha kettedikben mondjuk 35km/h-nál kattintom vissza a 140km/h-ra állított tempomatomat, de sem lejtőn, sem emelkedőn nem kapcsolta le még attól, hogy nem tudta tartani. ha emelkedő és nagy terhelés miatt nem tudja tartani, akkor jelzi, hogy válts vissza hüjegyerek; ha lejtő miatt csúszott ki kicsit a tartományból, akkor villogtatja a kijelzést, aztán meg vége is lett a lejtőnek, de nem kapcsolja ki. az esp, az kikapcsolja, ez már kiderült
ha beavatkozol, kuplungpedál, fékpedál, akkor perszehogy kapcsolja is ki, üresbehúzásnál is.[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
hát, 130km/h sebességnél (autópálya) külön jelzés és sebességkorlátozás nélkül az út lejtése 5% (vagy 6? rég volt...) lehet maximum, ezt nem tudta megfogni az a motorfék? elhiszem, mert amúgy miért ne hinném el. és off-ba teszem, mert ez most már nagyon az.
nade kikapcsolt-e az a tempomat?All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
igen, 30km/h-nál tutin kikapcsol.
"a legtöbb autón" mekkora eltérésnél kapcsol ki? jöhet százalékosan, vagy számosan is. mert, ha jól olvasom, rajtam kívül mindenki másnak őrült nagy konkrét tapasztalata van itt, és ebben mindenki más nagyon biztosegyébként azt látod, hogy mit írtál le?
én: "sztem nem minden autónál van így"
Te: "a legtöbb autón így van"
front van? vagy mi?All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
nem. a normál tempomat is fékezheti az üzemi fékkel az autót, ehhez nem kell adaptív tempomat. az adaptívság azt jelenti, hogy ha akadályt érzékel, pld utolérsz valakit, akkor beavatkozik, és nem megy tovább a beállított sebességgel, mint egy terminátor. az út lejtése nem egy ilyen akadály. ezt meg lehet bolondítani azzal, hogy ha pld a térkép adatai alapján tudja, hogy adott lejtőn az adott sebfokozatban nem lesz elég a motorfék, akkor visszavált.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
hát, csámcsoghatunk még ezen
pld különböztessük meg a fékezést, és a lefékezést.
pld különböztessük meg a motorféket és az üzemi féket.figyelembe véve, hogy a tetszőlegesen akármilyen tempomat a sebességet szabályozza, mégpedig úgy, hogy a sofőr helyett kezeli a "gázpedál"-t, így fékezni is fogja tudni az autót, hiszen képes motorfékezni, miért ne lehetne képes rá. az egy szerencsétlen eset, hogyha egy kis pöcsköszörű motorka van egy szép nagy és nehéz autóban, mert akkor nem lesz elég a motorfék, az autó akár még gyorsulni is fog egy adott lejtőn. ha a tempomat hozzáfér a pld menetstabilizáló elektronikához is, akkor lesz képes az üzemi fékkel ennél komolyabban is lassítani az autót. szóval ez a "De az biztos hogy az adaptív tempomat megjelenésével jött ez a funkció is, hogy lejtőn lefelé fékez az autó", nem igaz, nem áll meg
a távolságtartó funkcióval egyébként vannak ám bajok, mert egy manuális váltós autót nincs az az adaptív tempomat, ami meg tudna állítani, hiszen a tengelykapcsolót hogyan oldaná nyomorultja. egy dolgot tudhat, elveszi az üzemanyagot és akkor majd alapjáraton sem akar járni a motor, de hát ez eléggé, hogyismondjam, nem üzemszerű.
"Van a vw-s tempomatnak egy korábbi verziója (talán a 2016-2017-ig gyártott modelleknél) ami nem képes meredek lejtőn lefékezni az autót így az autó folyamatosan gyorsulni fog."
de mindegy, elengedem, ilyen határozott kijelentésekkel szemben hogyan is jöhetnék tényekkel . nem vagyok 100%-ig képben a csodálatos vw összes termékével sem, de használtam olyan tempomatot is renault 19-ben, még az elektronikus gázpedálok előtt, amivel a gázpedál bowdenje helyett tudták egy másik mechanikai csatlakozással a szívósori vákuumot felhasználva megvalósítani a sebességtartást, nna az volt nem valódi tempomat, mert ott nem volt fedkomp, aminek a sebességadatához lehetett volna szinkronizálni, az tényleg gyorsult-lassult, ha nem azok voltak az üzemi körülmények, mint ahol aktiváltad a funkciót. az üzemi fékhez meg végképp nem volt kapcsolatatudom, tudom, belinkelem ide magamnak:
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- EAFC 24
- Politika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Trollok komolyan
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- A jövőben csak Yahoo-fiókkal lehet használni a cég szolgáltatásait
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD