- Elterelik a sofőrök figyelmét a vezetéstámogató rendszerek
- Mesterséges intelligencia topik
- Synology NAS
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Windows 11
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem ez egy egyszerű összefüggés a teljesítmény, nyomaték, fogyasztás, károsanyag kibocsájtás paraméterek között. Egyértelmű, hogy ha az egyiket növelni/csökkenteni akarják, akkor a másik is nő/csökken.
Az autógyártók feladata az volt, hogy X évtől kezdve csak olyan motorokat építhetnek be, amik teljesítik a kibocsájtási normákat. Ők ezt nem akarták meglépni, mert akkor a teljesítményből vagy dinamikából, nyomatékból is vissza kellett volna venni. Ehelyett a legolcsóbb trükkhöz folyamodtak. A bemérés során olyan motorbeállítás aktiválódik, amivel teljesül a kért kibocsájtás, de normál használatban viszont csak a teljesítményt nézik meg maximum a fogyasztást valamennyire...ami a másik paraméter, amivel trükköznek már évtizedek óta. Azért is kaphatnának már pár tízmilliárd dollár büntetés.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #82729984 #17 üzenetére
Azért a szekeres hasonlat nagyon erős. Abszolút használható maradt volna úgy is, csak az emberek nehezen fogadták volna el, hogy az új autó gyengébb, mint a régi. Nem a fizika a határ, hanem az ember gondolkodása. Ha nem fogadják el, hogy a szigorodó normák még a technológiai fejlődés ellenére is a motor teljesítményének csökkenését jelentik, akkor ott már nem az autógyárak állnak szemben a vásárlókkal, hanem az környezetvédelem. Mondhatni elbukik az egész az emberi butasággal szemben. NIMBY-ism.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A lényeg, hogy be lehetett volna, be lehetne tartani a megcélzott kibocsájtást, csak ennek az ára, vagy mellékhatása, hogy kicsit gyengébb lesz a motor és más formájú lesz a nyomaték, teljesítmény görbéje is. Ezt már alapból tálalnia kellett volna az autógyártóknak a döntéshozók és a vásárlók felé, hogy meg tudják emészteni, de ehelyett inkább sumákoltak... (gondolom nem csak egy gyártó)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Revolut
- Milyen notebookot vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Dying Light
- Ilyen specifikációkkal érkezhet a 2025-ös ThinkPhone
- Motoros topic
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- T14 Gen1 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 256GB NVMe magyar vbill ujjolv gar
- iPhone 12 Pro Max (128 GB) grafit színű
- iPhone 12 Mini - 64 GB - Független - Használt
- IPhone 12 Pro 256GB gyári független gyönyörű + ajándék magsafe tok
- Strix 15 GL503GE 15.6" FHD IPS i7-8750H GTX 1050Ti 16GB 256GB NVMe+1TB HDD magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen