Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sh4d0w

    félisten

    LOGOUT blog (1)

    válasz #65675776 #64 üzenetére

    "...Ezzel szemben a 100 LE körüli teljesítményszint teljesen megfelel 1,2-1,5 t össztömegig..."

    Ez alkalmatlan a biztonsagos vezetesre. Lentebb irtam a merteket, hol kezdodik. Nem az en velemenyem, kozlekedesbiztonsagi szakemberek velemenye.

    https://www.coreinfinity.tech

  • #82729984

    törölt tag

    válasz #65675776 #64 üzenetére

    Figyelj, folyamatosan hülyeséget beszélsz. Téged nem zavar hogy te kommentjeidet mindenki keresztbe-kasul cáfolja?

    Továbbra sem mondja senki hogy sokszáz lóerő kell az autóba, rajtad kivül. Kezdem azt érezni hogy mindenki azt mondja = te azt mondod...

    Másfelől simán elsiklottál ama tény felett hogy egy autó fogyasztása nem attól függ hogy hány lóerős. Képzeld el, egy 26 lóerős trabant simán megevett 8-10 liter benzint. Akkor szerinted egy 200 lóerős diesel bmw hány liter üzemanyagot eszik meg:
    a, 80-100 liter
    b, 5-7liter.

    A helyes választ kérjük a "nem értek az autókhoz" jeligére beküldeni :)

    Ezen kivül, ahogy arra már párszor felhivták a figyelmed, megadott lóerő a motor max teljesítményét mutatja, hogy abból mennyit használ az meg egy teljesen másik kérdés. Tudod van például ez a fordulatszám dolog, az nem úgy van hogy beröffented a járgányt és fix 7000-res fordulaton megy...
    Vagy te komolyan úgy gondolod, hogy egy bmw miközben 50-el döcög a városban 200 lóerő teljesítményt ad le?...

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz #65675776 #64 üzenetére

    Ezzel szemben a 100 LE körüli teljesítményszint teljesen megfelel 1,2-1,5 t össztömegig. De igazából 4 t-hoz sem kell több 150 LE-nél, elvégre a HMMWV annyival kimegy a világból. Az, hogy csak 110 km/h a végsebessége meg alapvetően csak a váltó áttételi viszonyainak tudható be. (A >250 lovas BMW Xakármennyik meg Porsche Cayenne-ek meg már egy erőteljesen sáros földúton is meghalnak.)

    Szóval a kérdés továbbra is adott: ha az átlagos teljesítményszint az utóbbi 10-15 évben nem igazán változott, akkor hogy nem képesek a gyártók csökkenteni a károsanyagkibocsájtást? Ami még érdekes adalék lehet, hogy a Rába D10 közel képes hozni azt, amit a most bukott VW motorok nem. Pedig az egy 10 l-es motor, mégis kisebb kibocsájtást produkál, mint a mai korszerű 2 l körüliek? Szóval akkor fizikai korlátokról van szó? Nekem nem úgy tűnik.

    Ezzel a pár sorral megint annyi ferdítést és szűk látókörűséget írtál mint a többiek 10 hozzászólás alatt se.

    1.) Ezzel szemben a 100 LE körüli teljesítményszint teljesen megfelel 1,2-1,5 t össztömegig. Milyen felhasználásra? Én pl 75LE-val oda vissza elvagyok 1.2T tömeg mellett városba és autóúton. Pályára már érezhetően kevés, főleg a kb 1.5-2liter fogyasztás növekedés miatt. Ez van 120-130-nál kis motor sokat pörög. Oda sokkal jobb lenne egy 100-130Le közötti motor, amely attól, hogy még nagyobb kevesebbet fogyasztana mint a kicsi motor. Tehát megint csak hova kanyarodunk? > Felhasználás!

    2.) e igazából 4 t-hoz sem kell több 150 LE-nél, elvégre a HMMWV annyival kimegy a világból. Igen 400nm-es nyomatékkal 25literes diesel fogyasztással és mellé 1liter motorolaj százon (10literes motorolaj tankja van külön csak mert...) 110-nél már úgy adja le a maximális 150Le teljesítményét, hogy szegény motor és turbo sír... Még egy áttétel csak lassítana rajta és 100-al is alig bírna menni. A 4 Tonna az 4 tonna ahhoz bizony energia kell.

    3.) A >250 lovas BMW Xakármennyik meg Porsche Cayenne-ek meg már egy erőteljesen sáros földúton is meghalnak. Igen ez megint áttételnek tudható, be de azok a monstrum kasznik meg 150+-al tudnak menni. 100 és 150 között meg akkora a légellenállás különbség, hogy nem is érdemes egy lapon említeni a kettőt.

    4.) Ami még érdekes adalék lehet, hogy a Rába D10 közel képes hozni azt, amit a most bukott VW motorok nem. Pedig az egy 10 l-es motor, mégis kisebb kibocsájtást produkál, mint a mai korszerű 2 l körüliek? Ezt ugye még te magad sem hitted el? Remélem...
    Megint tanítok valami újat:

    P(teljesítmény vagyis Lóerő) = N (fordulatszám) x Nyomaték (a képletbe beírt fordulatszámon természetesen ez fordulatszám függő érték).

    Na most a D10 1300-as fordulaton 700Nm körül adott le teljesítményben. Na most az üzem anyagfogyasztást nem teljesítményhez kellene inkább mérni tisztán hanem nyomatékhoz. Szerinted egy 1.6 TDI mekkora nyomatékos (~200Nm)? 700Nm-hez mennyi fogyasztás dukál? Olvass!

    Vicces, hogy valószínűleg sokkal több közöm van a Rába felirathoz mint neked, de ezt most hagyjuk.

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #65675776 #64 üzenetére

    Alfa Romeo245 1.4TS 105LE. Remek autó, kényelmesen elkocog vele az ember. Csak városban nincs nyomaték, ami biztonságossá tenné forgalmas útra kanyarodáshoz. Ahogy tartalék sincs benne hegyes, dombos autópályán a folyamatos stabil haladáshoz. Megeszik 8 litert százon. Alfa Romeo145 QV (2.0TS), chiptuninggal 170LE, autópálya150-es tempó, plusz város és sok egyéb, 8-9liter százon. A különbség: mindenhol, ahol a másik szenved, jobb valamivel. Nem versenyautó, de bírja a tempót, és ehhez nem kell taposni. Alfa Romeo 156 1.6TS 120LE, tempomattal és klímával max. 8 litert fogyaszt. A három autó ugyanazon az úton volt tesztelve.A legkisebb klíma nélküli.

Új hozzászólás Aktív témák