- Windows 11
- Mikrotik routerek
- SamKnows és NMHH internet sebességmérés
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- Padavan firmware
- Netflix
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#65675776 #64 üzenetére
"...Ezzel szemben a 100 LE körüli teljesítményszint teljesen megfelel 1,2-1,5 t össztömegig..."
Ez alkalmatlan a biztonsagos vezetesre. Lentebb irtam a merteket, hol kezdodik. Nem az en velemenyem, kozlekedesbiztonsagi szakemberek velemenye.
https://www.coreinfinity.tech
-
#82729984
törölt tag
válasz
#65675776 #64 üzenetére
Figyelj, folyamatosan hülyeséget beszélsz. Téged nem zavar hogy te kommentjeidet mindenki keresztbe-kasul cáfolja?
Továbbra sem mondja senki hogy sokszáz lóerő kell az autóba, rajtad kivül. Kezdem azt érezni hogy mindenki azt mondja = te azt mondod...
Másfelől simán elsiklottál ama tény felett hogy egy autó fogyasztása nem attól függ hogy hány lóerős. Képzeld el, egy 26 lóerős trabant simán megevett 8-10 liter benzint. Akkor szerinted egy 200 lóerős diesel bmw hány liter üzemanyagot eszik meg:
a, 80-100 liter
b, 5-7liter.A helyes választ kérjük a "nem értek az autókhoz" jeligére beküldeni
Ezen kivül, ahogy arra már párszor felhivták a figyelmed, megadott lóerő a motor max teljesítményét mutatja, hogy abból mennyit használ az meg egy teljesen másik kérdés. Tudod van például ez a fordulatszám dolog, az nem úgy van hogy beröffented a járgányt és fix 7000-res fordulaton megy...
Vagy te komolyan úgy gondolod, hogy egy bmw miközben 50-el döcög a városban 200 lóerő teljesítményt ad le?... -
vodkaboy22
addikt
válasz
#65675776 #64 üzenetére
Ezzel szemben a 100 LE körüli teljesítményszint teljesen megfelel 1,2-1,5 t össztömegig. De igazából 4 t-hoz sem kell több 150 LE-nél, elvégre a HMMWV annyival kimegy a világból. Az, hogy csak 110 km/h a végsebessége meg alapvetően csak a váltó áttételi viszonyainak tudható be. (A >250 lovas BMW Xakármennyik meg Porsche Cayenne-ek meg már egy erőteljesen sáros földúton is meghalnak.)
Szóval a kérdés továbbra is adott: ha az átlagos teljesítményszint az utóbbi 10-15 évben nem igazán változott, akkor hogy nem képesek a gyártók csökkenteni a károsanyagkibocsájtást? Ami még érdekes adalék lehet, hogy a Rába D10 közel képes hozni azt, amit a most bukott VW motorok nem. Pedig az egy 10 l-es motor, mégis kisebb kibocsájtást produkál, mint a mai korszerű 2 l körüliek? Szóval akkor fizikai korlátokról van szó? Nekem nem úgy tűnik.
Ezzel a pár sorral megint annyi ferdítést és szűk látókörűséget írtál mint a többiek 10 hozzászólás alatt se.
1.) Ezzel szemben a 100 LE körüli teljesítményszint teljesen megfelel 1,2-1,5 t össztömegig. Milyen felhasználásra? Én pl 75LE-val oda vissza elvagyok 1.2T tömeg mellett városba és autóúton. Pályára már érezhetően kevés, főleg a kb 1.5-2liter fogyasztás növekedés miatt. Ez van 120-130-nál kis motor sokat pörög. Oda sokkal jobb lenne egy 100-130Le közötti motor, amely attól, hogy még nagyobb kevesebbet fogyasztana mint a kicsi motor. Tehát megint csak hova kanyarodunk? > Felhasználás!
2.) e igazából 4 t-hoz sem kell több 150 LE-nél, elvégre a HMMWV annyival kimegy a világból. Igen 400nm-es nyomatékkal 25literes diesel fogyasztással és mellé 1liter motorolaj százon (10literes motorolaj tankja van külön csak mert...) 110-nél már úgy adja le a maximális 150Le teljesítményét, hogy szegény motor és turbo sír... Még egy áttétel csak lassítana rajta és 100-al is alig bírna menni. A 4 Tonna az 4 tonna ahhoz bizony energia kell.
3.) A >250 lovas BMW Xakármennyik meg Porsche Cayenne-ek meg már egy erőteljesen sáros földúton is meghalnak. Igen ez megint áttételnek tudható, be de azok a monstrum kasznik meg 150+-al tudnak menni. 100 és 150 között meg akkora a légellenállás különbség, hogy nem is érdemes egy lapon említeni a kettőt.
4.) Ami még érdekes adalék lehet, hogy a Rába D10 közel képes hozni azt, amit a most bukott VW motorok nem. Pedig az egy 10 l-es motor, mégis kisebb kibocsájtást produkál, mint a mai korszerű 2 l körüliek? Ezt ugye még te magad sem hitted el? Remélem...
Megint tanítok valami újat:P(teljesítmény vagyis Lóerő) = N (fordulatszám) x Nyomaték (a képletbe beírt fordulatszámon természetesen ez fordulatszám függő érték).
Na most a D10 1300-as fordulaton 700Nm körül adott le teljesítményben. Na most az üzem anyagfogyasztást nem teljesítményhez kellene inkább mérni tisztán hanem nyomatékhoz. Szerinted egy 1.6 TDI mekkora nyomatékos (~200Nm)? 700Nm-hez mennyi fogyasztás dukál? Olvass!
Vicces, hogy valószínűleg sokkal több közöm van a Rába felirathoz mint neked, de ezt most hagyjuk.
Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.
-
#06658560
törölt tag
válasz
#65675776 #64 üzenetére
Alfa Romeo245 1.4TS 105LE. Remek autó, kényelmesen elkocog vele az ember. Csak városban nincs nyomaték, ami biztonságossá tenné forgalmas útra kanyarodáshoz. Ahogy tartalék sincs benne hegyes, dombos autópályán a folyamatos stabil haladáshoz. Megeszik 8 litert százon. Alfa Romeo145 QV (2.0TS), chiptuninggal 170LE, autópálya150-es tempó, plusz város és sok egyéb, 8-9liter százon. A különbség: mindenhol, ahol a másik szenved, jobb valamivel. Nem versenyautó, de bírja a tempót, és ehhez nem kell taposni. Alfa Romeo 156 1.6TS 120LE, tempomattal és klímával max. 8 litert fogyaszt. A három autó ugyanazon az úton volt tesztelve.A legkisebb klíma nélküli.
Új hozzászólás Aktív témák
it Akár igaz a hír, akár csak rémhír, a tőzsde megbolydult.
- Formula-1
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Windows 11
- Milyen légkondit a lakásba?
- HTPC (házimozi PC) topik
- iPhone topik
- Canon MILC: EOS R és M topik
- Házimozi belépő szinten
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...