Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
nem tudom
a helyzet az hogy az ilyen antiwarez-megoldásokhoz elég kevés közöm van, igyekszem mindenből free programokat használni
szoftverek közül csak játékért adtam eddig pénzt, igaz, abból nem kevésért, és többnyire ott is egy warez verzióval játszottam először, megtetszett, aztán megvettem korongon
mondjuk van olyan aminél azóta is a warez-zel játszom (pl. Tie Fighter Collector's CD) mert a gyári vmiben más, és nem indul vele a már felrakott játék -
nagyúr
válasz Dr. Akula #98 üzenetére
Ez az ami miatt mindig is lesz warez. Szinte már törvényszerű, hogy a becsületesebb userek szívnak.Én persze nem tartom szép dolognak, de ha egyszer valaki megkaphat egyszerűbben, INGYEN egy programot, akkor nagyon sokan csábulnak el.Ha egyszer Kánaán lesz, talán megszűnik ez a mentalitás.
Thanos was right.
-
:AMF:
senior tag
és ha még a javítás előtt történik a baj???
a vinyós példánál maradva: megveszem, feltételezem, hogy nincs rejtett hibája és használom, termelem vele a GDP-t. :-) ha mégis tönkre megy, akkor élhetek a garanciával.
a windows-nál, mint terméknél ez nem várható el? elvileg azt is úgy veszem meg, hogy nincs rejtett hibája.
(tudom, hogy nincs tökéletes op.rendszer és minden tiszteletem azoké, akik azon fáradoznak, hogy tökéletesítsék, de hogy semmiféle garanciát nem vállalnak egy olyan termékre, amit tőlük megveszek...) -
:AMF:
senior tag
természetesen nem, de ezt nem is azt mondtam soha.
"ingyen javítják neked. ez mi, ha nem garancia?" szvsz, ez nem garancia. a garancia az, hogy a gyártó garantálja, xy éven belül a terméke rendeltetésszerű használat esetén hibamentesen fog nálam működni.
a windowsnál, mint terméknél ilyen nincs. sőt, egyáltalán nem vállalalnak semmiféle garanciát, ha jól tudom. ez szerintem egyáltalán nem korrekt egy olyan termék esetében, amiért többezer forintot hagy az ember a boltban. -
moonman
titán
téves elképzeléseid vannak a garancia fogalmáról. azt soha senki nem tudja garantálni, hogy egy termék működni fog, vagy úgy fog működni, ahogy kell. ez nonszensz. lám, a hdd-k is tönkremehetnek, akkor nincs rá garancia?
azt garantálja, hogy bizonyos időn belül javítja, kicseréli neked, ha esetleg hiba fordulna elő. amúgy vállal garanciát, alább idéztem is, azt vállalja, hogy ha a leírásban meghatározott módon használod, akkor alapvetően jól fog működni. a hibákat pedig folyamatosan javítják, szerintem ennél többet nem is várhatnánk el tőlük. nem varázslók ők sem. de pl. hibás adathordozóra cseregaranciát is vállalnak.
-
doc
nagyúr
érdekes kérdés ez a szoftvergarancia, de sajna nem hiszem hogy van rá megoldás
ha pl. bedöglik a kenyérpirító, akkor visszavihetem a boltba azzal hogy pl. "nem marad lent a kar ha lenyomom". ezt ott kipróbálják, tényleg nem marad lent, a szaki mondjuk szétkapja ha van egy kis ideje és megcsinálja a szakadt fűtőszálat, vagy ott kell hagyni és megjavítják ők vagy a szervizde egy szoftvernél ez más. tegyük fel hogy van egy egyértelmáen sw hiba
mondjuk lefagy a cucc, mit csináljak? nem mehetek oda a boltba azzal hogy tessék itt a gép, lefagyott. ők bekapcsolják, működik, széttárt karok: "nincs ennek baja"
reprodukálható hibánál sem sokkal jobb a helyzet, a boltba eleve hiába megyek, nyilván nem tudnak mit kezdeni vele és elhajtanak, tehát már teljesen más a szitu mint pl. egy műszaki cikknél
menjek a microsofthoz (vagy novellhez, sap-hoz, oracele-hoz, stb) ? kiröhögnek
max. hogyha a hiba másnál is sokszor előfordul, és jól reprodukálható, bízhatok benne hogy majd egyszer kijavítják, és abban az esetben, ha van netem akkor a frissítés majd szépen lejön
de mi van ha nincs internetem? vettem egy, a gyártó által is elismerten hibás terméket, amit nem tudok megjavíttatnimi lenne a megoldás? fogalmam sincs de ez így tényleg elég szomorú
autóknál, telefonoknál megoldják pl. egy visszahívással és ingyenes sw/fw frissítéssel, de mondjuk egy oprendszernél ez nehezen lenne megoldható -
:AMF:
senior tag
természetesen garantálni nem tudja, de garanciát VÁLLALni igen. ez a windows-nál továbbra sincsen... semmiféle garancia nincsen. vagy visszavihetem a boltba és megjavítják nekem? esetleg visszakapom a pénzemet?
a vinyómat sem hordom vissza a boltba havonta, hogy az apróbb hibáit javítsák. miért baj az, ha ezt elvárná az ember egy másik termékkel kapcsolatban is, amiért pénzt adott?
varázslást nem várok tőlük. egy kis garanciát a pénzemért cserébe viszont várnék.
-
doc
nagyúr
még egy gondolat:
amit viszont meg lehetne tenni, és azért ez erősen el is várható, az a megvásárolt szoftver mellé nyújtott garantált támogatás/javítás
a cégnél használt szoftvereinkhez pl. rendszeresen kapjuk a javításokat, vagy az ilyen-olyan okból (pl. jogszabályváltozás, stb) történt módosításokat.
a jogtár pl. postán jön, ha jól tudom akkor a bérnyilvántartó program is (bár lehet hogy ez már neten keresztül megy)
a több tízezer forintért megvásárolt szoftverhez illene egy akár csak fél évente/évente kiküldött adathordozón elérhető frissítést nyújtani azoknak, akik ezt kérik (mert mondjuk nincs otthon net)
a költsége ennek minimális lenne a sw árai mellett -
moonman
titán
hm ha jól látom a "szerviz CD" lehetőség megszűnt, ellenben a letöltőközpontból minden hónapban letölthető ISO állományban az összes patch.
-
:AMF:
senior tag
nem a CD-vel van bajom, hanem azzal, ami rajta van. ha elismerten/bizonyíthatóan hibás a termék, megjavítják és kapok egy tökéletes verziót? (tőlem akár dvd vagy pendrive is lehet) vagy visszaadják a pénzemet? nem.
Tegyük fel Józsi haverommal elkezdünk fa számítógépházakat gyártani. Mindketten pénzt kérünk érte, de Józsi garantálja, hogy az ő háza tűzbiztos és 15 évig nem rágja szét a szú. Ha mégis, akkor cseréli/javítja.
Az én házam ugyanannyiba kerül, mint a Józsié és nem adok semmiféle garanciát. Patch-ként 15 éven keresztül elérhető nálam naponta 15 liter víz, amivel átitathatod a számítógépházat. (A vödröt te hozod.)
Melyikért fizetsz szívesebben? Melyik esetben érzed magad és az adataid biztonságban? Melyik a szimpatikusabb hozzáállás?#118: és akinek nincs nete?
[ Szerkesztve ]
-
:AMF:
senior tag
nem, egyáltalán nem ide akarok kilyukadni.
csupán nemtetszésemet szerettem volna kifejezni azzal a hozzáállással szemben, amit a szoftvergyártók képviselnek.semmi bajom nem lenne, ha pl otthoni/nonprofit célú használatra ingyenes lenne a windows. mert ezesetben elfogadható számomra az a hozzáállás, hogy "op.rendszert fejlesztgetek, bárki számára elérhetővé teszem, de semmiféle garanciát nem vállalok".
más a helyzet, ha már pénzt is kérnek érte. ezesetben az ember joggal vár a pénzéért cserébe valamiféle garanciát/biztosítékot.
-
:AMF:
senior tag
talán ha nem csak mondatokat ragadnál ki a mondandómból...
szóval ha egy termékért (az adathordozó típusától vonatkoztass el, kérlek) pénzt kérnek/adok, akkor szerintem jogos az igényem valamiféle garanciára, hogy az a termék hibátlanul működik.az általad kiragadott mondattal pedig csupán egy hétköznapi garanciális szituációba próbáltam átültetni a szoftvert, mint terméket. de ugye nem lehet, mert garancia nincs...
-
virkir
veterán
[OFF]Akkor én is kiragadok egy mondatot
téves elképzeléseid vannak a garancia fogalmáról. azt soha senki nem tudja garantálni, hogy egy termék működni fog, vagy úgy fog működni, ahogy kell. ez nonszensz.Ez ugye igy abszolút hülyeség.
Magyarul azt írtad ha például veszek egy autót az akár hátrafelé fog menni 5 sebeséggel előre meg 1-el és ez így természetes mert az éppen így sikerült.
[/OFF][ Szerkesztve ]
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
gregorik
senior tag
moonman, te már ott égeted magad jóideje, hogy büszkén hirdeted a MS Most Valuable Partner-státuszodat itt a ph-n. az, hogy véded a Vistát (az egyértelműen jobb XP-vel szemben is) már csak hab a tortán. ez ahhoz hasonló, mintha egy menő heteró diszkóban felbukkanna egy feltűnően homo egyed tangában, és elkezdene kiabálni, hogy "meleg vagyok, meleg vagyok, gyertek!!"...
elnézést kérek tőled, a melegektől, a Vistától, a Microsofttól és a Most Valuable Partnerektől.
[ Szerkesztve ]
-
REDeath
őstag
válasz gregorik #126 üzenetére
ha csöndben maradtál volna, bölcs maradtál volna
1.mvp = most valuable professional nempedig partner
2. mérne lehetne büszke rá? te szégyellnéd?
3."az egyértelműen jobb XP-vel szemben is" az hogy mi jobb, az attól függ hogy mire, milyen felhasználási célból, milyen területre... egyszóval teljesen szubjektívui: olvasd el az aláírásomat, aztán húzz egy strigulát a vista mellé
[ Szerkesztve ]
Kodály mondta volt: "Legyen a zene mindenkié". en inkabb neki hiszek, mint az ASVAnak
-
moonman
titán
az autó gyártója tudja garantálni, hogy mindig benzint teszel a tankba és nem lépesmézt? nem hiszem el, hogy ennyire képtelenek vagytok felfogni a szoftvergarancia jelentését. a terméket kiadják, működik. hiba mindenben van, ezért az idők folyamán folyamatosan ingyenesen javítják. ezzel teljesítik a szerződésben foglalt vállalásukat, hogy a szoftver működni fog.
a fel nem fedezett hibák ellen nem lehet védekezni, mivel nincsenek felfedezve. de minek magyarázok...
-
moonman
titán
http://www.mvps.hu/ de ne ez legyen a téma, teljesen magánemberként nem értem, mit nem értetek
-
biga
senior tag
Szó sincs róla, hogy mi karbantartási szerződéssel lennénk ezen cégek felé. A munkánk az volt, hogy befrissítsük a kódokat. Ez a MS-al előzetesen leegyeztetett okokbol és módon ment. Megkapták hozzá a teljes dokumentációt, a friss kulcsokat és a szoftvert. A backuphoz semmi közünk. A keycserét a MS kezdeményezte és ő adta az eszközt is. Mellesleg a gépeket (bár ez nem volt a megbízásunk része) helyreállítottuk, bár a hibához egyértelműen (és ezt a MS tech support is beismerte) semmi közünk nem volt. A kár lényegében a kiesés, amin vita volt. Eredetileg tudod ők is felfogták, hogy nem minket kell emiatt anyázni, hiszen szemük láttára folyt minden. Csak ugyebár az MS - bár mint mondtam értetlenkedett, és elismerte, hogy a hiba náluk van - az EULA-ra hivatkozva elhárítottak bármilyen felelősségvállalást. Na ez után kerültünk mi a színre, mint akik eredetileg a forgalmazók voltunk. Ennek a helyzetnek semmi köze ahhoz, amit te írsz.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
:AMF:
senior tag
leírtam: #112, #121, #123, #131, ha nem gond nem futnám veled az újabb köröket. (makacsul ragaszkodsz azon logikához, hogy nem köteles senki felelősséget vállani egy általa gyártott és a piacon nem kevés pénzért értékesített termékre.)
egyébként ha már hallottál a szavatosságról és a garanciáról, akkor gondolom ismerős ez a szöveg:
"Ezen jogok alapja, hogy ha minőségi hibás, az elvárhatónál gyengébb minőségű, rejtett hibával rendelkező terméket vesz a fogyasztó (úgy, hogy a hibáról nem tud, és joggal feltételezi, hogy hibátlan terméket vesz), akkor az a szerződés hibás teljesítésének minősül, és ezért a forgalmazó felelősséggel tartozik."ezzel szemben: "...a microsoft vagy beszállítói kizárják a felelősségüket valamennyi speciális, véletlenszerű, büntető, közvetett vagy következményi kárért... amely a termék használatából vagy használhatatlanságából illetve ezzel bármilyen összefüggésben keletkezik..."
[ Szerkesztve ]
-
moonman
titán
na figyelj.
1. eddig egyetlen árva szóval nem írtad le még, hogy mit értesz a felelősség vállalása alatt, csak saját magadat ismételgeted.
2. a Windows hibái mindaddig nem létezőnek tekinthetők, amíg valaki rá nem jön, ráadásul a hibák többsége úgy hiba, hogy kell hozzá + 1 fő idióta, aki rákattint, az igen/telepít gombra.
3. a Microsoft olyan feltételeket szab a saját termékére, amilyet csak akar. ha úgy tartja kedve, kikötheti, hogy csak piros kör alakú számítógépre telepítheted és csak vasárnap délutánonként használhatod. teljesen lényegtelen. amikor feltelepíted, rákattintasz a magic buttonra, miszerint "I Agree" innentől egy hangod nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
:AMF:
senior tag
na figyelj.
1. leírtam, arról nem tehetek, hogy nem akarod elolvasni, esetleg felfogni. lsd #108, #119. urambocsá' ez utóbbinál egy kérdés keretében kell(ene) megérteni a garanciát.
2. attól még az rejtett hiba. lsd pl. sony akksik. ott is csak addig nem létezett hiba, amíg ki nem derült. és volt pofájuk vállani a felelősséget érte. a szemetek...
3. pfff, szép hozzáállás, amolyan felhasználóbarát. gratulálok.
+1: megkérhetnélek, hogy válaszolj a #119-ben (második bekezdés) feltett kérdésemre? ha nem okoz problémát.
-
nagyúr
Nem akarok belefolyni kettőtök vitájába, már elvesztettem a fonalat, de azért a 3. pont ugye nem komoly? Ha így lenne akkor nem lenne 95%-os piaci részesedése, általában engedni kell a vásárlók akaratának + van ez a szép Eu-s hivatal is ami megszabja mit tehet ezen a kontinensen.Viszont az valóban igaz ha valaki Agree gombra kattint akkor onnantól a leírt játékszabályok vonatkoznak rá.
Thanos was right.
-
biga
senior tag
Az a 3-as pont természetesen nem így van. Pontosabban Itt a világ erre felé (értsd nem az USA felé) eső részén nem így van. Jól is néznénk ki, ha egy EULA magasabb rendű lenne egy helyi szabályozásnál. Az MS is csak olyan feltételeket szabhat, ami nem ütközik semmilyen helyi szabályozással (pontosabbat szabhat mást is, csak ugyebár azt akár elfogadom, akár nem semmisnek tekinthető).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
válasz VW_Beetle #145 üzenetére
Szíved joga. Az XP mikor megjelent, akkor is kb ezek a hangok voltak egy darabig. A Vista nem rossz rendszer (szvsz jobb, mint az XP, ezért ha gondoljátok megkövezhettek). Ellenben ez most nem témája a topicnak. Tehát ezt beszéljük ki máshol, ne itt. Azt meg, hogy befürdik-e vele vagy sem majd megtárgyaljuk vagy 5 év múlva.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
moonman
titán
#108
"garancia az, hogy a gyártó garantálja, xy éven belül a terméke rendeltetésszerű használat esetén hibamentesen fog nálam működni.
a windowsnál, mint terméknél ilyen nincs. sőt, egyáltalán nem vállalalnak semmiféle garanciát"saját magával magyarázod a szót.
#119
"ha elismerten/bizonyíthatóan hibás a termék, megjavítják és kapok egy tökéletes verziót? (tőlem akár dvd vagy pendrive is lehet)"
megintcsak az adjanak új CD-t minden egyes bugfix után eseténél tartunk.
mi lenne, ha most megpróbálnád értelmesen is definiálni a "garanciát vállal" fogalmát? az, hogy javítja nem vállalás? akkor szerinted mi az?
3. az imént leírtam, nyilván túloztam, hogy érezd, itt nem az van, hogy a csúnyagonosz Microsoft rádugrott és beletömte a szádba. hogy másképp fogalmazzak: lehet mást használni.
-
:AMF:
senior tag
volt már valaha az életben közöd garanciális ügyintézéshez? akkor szerintem nem kell magyaráznom semmit. van ilyen a windowsnál, mint terméknél? nincs. leírják, hogy nem vállalnak garanciát semmire? le. akkor mit akarsz megmagyaráztatni?
nem, nem a CD-nél tartunk, csak Te ismételten nem látsz tovább egy korongnál. vagy nem is akarsz...
és még mindig nem válaszoltál arra a kérdésre, amit feltettem. (tudod, #119, második bekezdés )
[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
a gond szerintem csak annyi, hogy a javítások használatához mindenképp internet kell (akár otthon, akár mondjuk egy netkávézóban jó drágán)
ha nincs neted, nem kapod meg a javításokat
ez olyan, mintha a tv-det csak akkor javítanák meg, hogy ha előfizetsz mellette mondjuk műhódos tv-szolgáltatásra isa korrekt az lenne, amit említettél is, ha tényleg küldenének X időközönként egy CD-t a frissítésekkel/SP-vel
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen