Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz UnA #25 üzenetére

    Gagarin, Leonov, Komarov, Bikovszkij és a "korai" űrhajósok többsége magától értetődőnek tartotta, hogy veszélyes a munkakörük, ezt már akkor tudták, amikor jelentkeztek. Leonov azért is jó példa, mert ő majdnem belehalt az űrsétájába, mégse lépett vissza, sőt... Ő volt az első Holdmegkerülésre, majd az első Holdraszállásra kijelölve, majd a Szojuz-11-el is ő repült volna, és összeveszett Kamanyinnal, amikor az egész személyzetet lecserélték amiatt, hogy a személyzethez tartozó Valerij Kubaszov mellkasröntgenén TBC jeleit találták (a Szojuz-11 tartalék személyzettel repült, és a visszatérésnél egy műszaki hiba miatt mindhárman megfulladtak).

    Persze ehhez a magas kockázathoz extra jutalmak is jártak. A Vosztok űrhajósai cirka másfél évnyi fizetésnek megfelelő rubelt, lakást, saját gépkocsit és egy csomó egyéb ajándékot kaptak (ruháktól kezdve étkészletig mindenfélét). A Voszhod űrhajósai hasonló nagyságrendben voltak jutalmazva (Leonov többek között egy Volga gépkocsit kapott, de olyan pocsékul vezetett, hogy Kamanyin eltiltotta négy hónapra a vezetéstől, miután fél év alatt háromszor okozott balesetet). A későbbi Szojuz utaknál már kevésbé voltak kiemelve, de kevésbé is volt veszélyes a feladat. Az "első" Szojuz-18 személyzete nem állt pályára a rakéta meghibásodása miatt, emiatt viszont nem akarták kifizetni nekik a 3000 rubeles "űrhajós-járulékot" (Gagarin még 15 000 rubelt kapott, 14 évvel korábban)...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák